Tyvärr ingen besiktning ännu. Har en del kvar på listan men efter semester och ett elcykelbygge så är det dags att ge på folkan igen... typ.
(Byggtråd cykeln:
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=82552)
Köpte en banbil på släp tillsammans med Tobias, en kollega. En Toyota Celica -82 med bästa motorn, alltså Volvo B230

Tänkt att leka av oss lite under nästa år och förhoppningsvis kanske hinna med nått köra även i år. Bilen var i schysst skick. Visst fulmek här och var som skall fixas till. I övrigt bara byta alla oljor och vätskor eftersom den stått oservat ganska länge, sen tuta och köra.

Glad Tobias under inspektionskvällen...

2st bilar med B230.

Lite hänt med folkan också. Blästrat rosthål och skruvhål på bakluckan.

Köpt försänkta hoodpins som jag tänkte försöka få dit. Har lagt ner gångjärnsprojektet. Detta sparar plats och är lätt att bygga om om det skulle behövas någon gång t.ex. om någon får för sig att turbokonvertera

Måttat och gjort "ritningar" på saker som behöver tillverkas.

Även mekat lite med spaken som kändes trög. Hittade massa bös kring kulan som sitter på spaken och i hålet den sitter i. Gjorde rent, mosade i massa universalfett och skruvade ihop. Visade sig att back-knappen fungerade nu också.
Även en tur till tappen för att tanka folkan lyckades jag med idag. Fått tomgången hyffsad, den vill ha ganska fet blandning för att inte vara orolig ca 12,5 i AFR, lambda 0,85. Provade lite låglast också. Får massa tips från Fredrik i garaget men vill göra så mycket som möjligt själv för att lära mig.
Den gör hopp ibland på tomgång. Har tagit logg men glömde mapp-datorn i garaget. Funderar på om det är insugstempen som spökar. Den hoppar i steg om 4 grader, nån som har koll på hur mycket MS kompenserar för det?
Alltså, insugstempen hoppar från 21grader till 17 grader. Därefter begär MS ca 3ms dutycycle från spridarna istället för ca 1,5ms som det var när den låg stabilt. Detta gör att bilen tappar lite i varv och därefter varvar upp lite innan går tillbaka till normalt igen.
Ska gräva vidare i loggen imorrn och se om det även är nån annan signal jag ska kolla efter? tips?
Ha de gött!