Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 10:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis mar 22, 2016 8:33 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Fick tillbaka spridarna från BJP-Race idag.
Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.

Bild

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 27, 2016 11:33 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons mar 20, 2013 7:37 pm
Inlägg: 4
Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 28, 2016 9:58 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Joncho skrev:
Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt :)


Kul att du gillar den,tack!

Håll utkick ikväll för då kommer det massor av bilder :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 28, 2016 7:06 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Nu är bilen redo för mappning på måndag 4/4 hos AG´s




Haters going to hate.

Bild

Bild





Batteri och bränslesystem.Gjordes iof förra sommarn.

Bild

Bild






Fälgarna blir vita i år.

Bild





Jag älskar det här handtaget!!

Bild





Nu äre dags för alla er som bara läser att skriva vad ny tycker ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Provar lite olika storlekar på fälgar på bilderna, och ja de däck som sitter på nu ska bytas :)

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 04, 2016 8:01 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen.
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.

Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar.
Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den.
Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.

Bild

Bild

Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare.
Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo




*

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 04, 2016 8:45 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5013
Ort: Lykksällä
Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd :)

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 04, 2016 8:54 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Steve skrev:
Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd :)


Tack ska du ha för kommentaren.
Det kanske har spårat ut lite, men jag får ju iaf ganska mycket uppmärksmhet.

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 04, 2016 9:03 pm 
Offline
No turbo shit - Just real power!

Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Inlägg: 359
Ort: gällivare
Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars

_________________
jimmy, 0767872901 gällivare


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 04, 2016 9:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
salmon skrev:
Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars


Tack!

Nä, bara när vi provtryckte.
Kan den (silen) störa så mycket? Hade skumfilter där innan.
Jag har ju mest kört bilen på bana, så lite tyngre att styra och att det är lättare att baka ut ur garaget när man har så mycket styrvinkel.

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 05, 2016 5:29 am 
Offline
No turbo shit - Just real power!

Blev medlem: ons okt 31, 2007 10:17 pm
Inlägg: 359
Ort: gällivare
ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,

_________________
jimmy, 0767872901 gällivare


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis apr 05, 2016 11:52 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
salmon skrev:
ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,


Vaa.. Shit, då ska det bort genast.

Tack!

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 06, 2016 5:39 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 11, 2010 9:18 pm
Inlägg: 219
Ort: Motala
På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.

Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin

_________________
Nicklas T


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 13, 2016 2:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
pimpmyfarad skrev:
På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.

Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin


Ok, tror att boven i mitt drama är wastegate ( hoppas jag :D )

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor apr 14, 2016 10:10 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Inlägg: 1565
Ort: Sundsvall
HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.

_________________
http://etanoldrift.nu/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 15, 2016 8:59 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor sep 12, 2013 9:00 pm
Inlägg: 161
Ort: Stockholm/Linköping
Elias_ skrev:
HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.


Nä, i mitt fall tror jag att det läcker någonstans på vägen, eller att min WG inte är helt stängd när den ska vara det.

_________________
Mathias Gustafsson
BMW E30 325


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 180 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010