Sida 10 av 13

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: tis mar 22, 2016 8:33 pm
av _TH_
Fick tillbaka spridarna från BJP-Race idag.
Har haft inlämnade för kontroll, jag kan verkligen rekommendera att skicka dit dina spridare innan mappning.

Bild

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: sön mar 27, 2016 11:33 pm
av Joncho
Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt :)

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån mar 28, 2016 9:58 am
av _TH_
Joncho skrev:Följt sedan sida 1, dock aldrig kommenterat.. Men det ser bra ut!
2 dörrars e30 är riktigt trevligt :)
Kul att du gillar den,tack!

Håll utkick ikväll för då kommer det massor av bilder :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån mar 28, 2016 7:06 pm
av _TH_
Nu är bilen redo för mappning på måndag 4/4 hos AG´s




Haters going to hate.

Bild

Bild





Batteri och bränslesystem.Gjordes iof förra sommarn.

Bild

Bild






Fälgarna blir vita i år.

Bild





Jag älskar det här handtaget!!

Bild





Nu äre dags för alla er som bara läser att skriva vad ny tycker ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Provar lite olika storlekar på fälgar på bilderna, och ja de däck som sitter på nu ska bytas :)

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån apr 04, 2016 8:01 pm
av _TH_
Nu har jag varit på AG.s och mappat bilen.
Började med ett mystiskt trigger fel, som sedan försvann magiskt.

Sedan visade det sig att turbon inte orkar ladda mer än 1bar.
Det läcker laddtryck någonstans. Hittar inte vart. ev så är det den inbyggda wg,n som jag spänt upp så att den är stängd. Kanske borde svätsa igen den.
Eller så är turbon helt kass. Men om jag ska byta till en bättre modernare turbo så vill jag byta grenrör. Kör såhär ett tag och sparar lite pengar, så får vi se vad som händer.

Bild

Bild

Förra mappningen så hade jag 311whp 438wnm på 1,1bar och laddet kom tidigare.
Nu har jag 327whp 436wnm på0,99bar med en trött turbo




*

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån apr 04, 2016 8:45 pm
av Steve
Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd :)

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån apr 04, 2016 8:54 pm
av _TH_
Steve skrev:Du ville ju att man ska skriva vad man tycker och jag tycker att du försöker lite för hårt med att få ett annorlunda utseende...men huvudsaken är ju att du är nöjd :)
Tack ska du ha för kommentaren.
Det kanske har spårat ut lite, men jag får ju iaf ganska mycket uppmärksmhet.

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån apr 04, 2016 9:03 pm
av salmon
Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: mån apr 04, 2016 9:18 pm
av _TH_
salmon skrev:Provade ni att ta bort "silen" som du har som luftfilter på turbon?
Hur blir den att köra med den breda framvagnen?
Kul bygge annars
Tack!

Nä, bara när vi provtryckte.
Kan den (silen) störa så mycket? Hade skumfilter där innan.
Jag har ju mest kört bilen på bana, så lite tyngre att styra och att det är lättare att baka ut ur garaget när man har så mycket styrvinkel.

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: tis apr 05, 2016 5:29 am
av salmon
ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: tis apr 05, 2016 11:52 am
av _TH_
salmon skrev:ja en sån sil kan sabba en del. en bekant tappade 80hk på en m30turbo med en liknande sil,
Vaa.. Shit, då ska det bort genast.

Tack!

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: ons apr 06, 2016 5:39 am
av pimpmyfarad
På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.

Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: ons apr 13, 2016 2:11 pm
av _TH_
pimpmyfarad skrev:På polarens rx7 lyckades vi inte ladda mer än typ 0,6 bar med ett sånt där runt skumfilter (typ HKS) bytta skumfilter mot en liknande "sil" du har och vips så var vi upp på 1,3.

Men det kanske blir skillnad när man kommer uppåt i effekterna. Han hade kanske ~350 i maskin
Ok, tror att boven i mitt drama är wastegate ( hoppas jag :D )

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: tor apr 14, 2016 10:10 am
av Elias_
HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.

Re: BMW e30 325 -87 -->m20-turbo<--

Postat: fre apr 15, 2016 8:59 pm
av _TH_
Elias_ skrev:HKS svampen är inte strypningen, åker själv ett sådant med 1.45bar och märker ingen som helst skillnad med eller utan.
Nä, i mitt fall tror jag att det läcker någonstans på vägen, eller att min WG inte är helt stängd när den ska vara det.