Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån sep 16, 2019 6:01 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
InläggPostat: mån maj 20, 2019 6:23 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 1034
Ort: bjursås
Ja då har vi lyft på toppen och alla ventiler hela :) men nästan alla säten hade sjunkit :( så det är väl bara att porta en ny topp.
Notera sprickan under sätet..
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 22, 2019 10:21 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 1034
Ort: bjursås
Ja då efter några timmar så har nya toppen tagit form, ska bara slipa in ventilerna och plana toppen sen ska den på :)
Bild
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 22, 2019 10:55 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 561
Ort: lycksele
Åkte ni med lustgas när sätena sjönk så eller bara som sugmotor?
Hade även insugssäten sjunkit och hur stort är hålet i underkant på sätesringen?
Hoppas på bättre lycka med nya toppen :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 23, 2019 6:09 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 1034
Ort: bjursås
Hej ja både insug och avgas hade rört sig ?? Hålet har jag inte kollat.
Motorn hade bara startas och gått på mestadels tomgång , varvas upp några gånger provade även att provköra men ville inte nästan okörbar .
Nya toppen blir lite budget med std ventiler , har en till 531a som jag får fixa under sommaren och den ska lägga mer tid på då.
/ Peter


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 26, 2019 1:02 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Inlägg: 1034
Ort: bjursås
Ja efter en massa stress jobb så fick vi fart på PVn dock med org ventiler .
Pga olika student firande födelsedag och skolavslutningar så fick jag tid med PVn och den nya toppen dagar innan vi skulle åka till Orsa.
I gamla toppen och Jens kam så behövde vi bara org ventil brickor men nu till nya toppen så åkte jag på 0,5mm lashcaps vilket jag ej hittade i närheten utan skulle behöva beställa (skulle inte hinna få dom i tid).
Så nöd lösningen blev gamla Escort kammen den funkade med org ventil brickor så den fick det bli tyvärr.
Åkte upp till Orsa i midsommar och där började det strula direkt med en bränsle regulator som spökade i bland hade vi 14 psi (ca 1kg) och i bland 2 psi bränsle tryck , och Fajsarna vill ha 0,14 bar lite för mycket med 14 psi (=10 bar) :(( .
Vi monterade dit en Filterking regulator och det problemet var löst och vi kunde börja justera förgasarna , efter ett tag så låg vi på 12,5 i bränsleblandning över mål så då var vi nöjda för tillfället.
Då Petronella åker EtPro så hade vi ej mer tid att justera som tex tändning vi hade bara 28 grader.. vi fick till en 13,54/157 tid som vi var ganska nöjde med och en 1,87 i 60 foot med 3,54 i bakaxeln som ska passa bättre med lustgas men som vi ej har monterat ännu.
Petronella kom 4a bland 31 st startande i vår klass :) vi var kval 28 ;( dock...
/ Peter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Thunderbo1t och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010