Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jan 19, 2019 3:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 491 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: fre jan 04, 2019 1:05 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör aug 08, 2009 12:53 am
Inlägg: 19
Ort: Nyköping
Om det är hydraultryckare som är tomma så tar det tid att fylla upp.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

_________________
PV 62a breddad
740 glt16v låg
960 92a 2.3 16v T
960 96a 3.0 24v


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: fre jan 04, 2019 2:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Hej ja det stämmer att det är hydrauliska tryckare
och dessutom är ju tändningen inte justerad så med lite tur kanske det inte är ett problem.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: fre jan 04, 2019 7:54 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Tänkte kolla med de lite mer skolade i styrsystem ang min tändningsmapp
Bor den inte ligga med lite mera förtänning på säg 1500rpm än 13 grader?
Lägger in en bild

Bild

Tips mottages om nån känner sig manad
T
Med vänlig hälsning, Daniel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: lör jan 05, 2019 7:08 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Försökte nolla tändningen idag

Bild[/URL

[URL=http://forumbilder.se/I44UN/cb6af665-c486-424f-bc29-f02cb902bf00]Bild


För er som kan vems
under tools ingnitionlock ändrar man ju så det blir rätt men när jag ändrar värdet så ändrar sprutet tillbaka till 5gr själv hela tiden varför?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: lör jan 05, 2019 9:07 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Inlägg: 2408
Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Vet inte om jag förstår dig rätt, men såhär.

Du ska ändra "TDC after the trigger" om du vill flytta trigger "vrida" inställningen.

Bild

Ignition lock är användbart om man vill låsa tändningen på 0° och strobba på TDC märket när motorn går på typ 3000 Rpm.

Men det kanske är så du gjort ?



Svårt att säga om 13° är lagom eller inte, kanske lite lågt, men motorn är lättare att mappa runt tomgång då.

Vid 20° går motorn "hårt" och får ruppigare instabilare gång.

_________________
I framtiden kommer jag nog vara en bakåtsträvare.

635an... http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: lör jan 05, 2019 9:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Tack Daniel jag trodde det var under innitionlock man justerade men nu när du skriver det så är det ju iofs ganska så självklart tack så mycket.
Med vänlig hälsning, Daniel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: sön jan 06, 2019 8:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Inlägg: 1267
Ort: Varberg
Kul att du har kommit så långt med den :thumbright: Blir cool.
Håller tummarna att det bara är lyftarna som bråkar med dig, det kan ju skramla rätt rejält.

/David

_________________
Camaro Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=86085


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jan 07, 2019 8:17 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Tack David
Det verkade vara som low skrev att lyftarna inte va fyllda för nu knackar den inte.
Va även in och kollade lite på ditt bygge och det såg bra ut rostlagning är ju inte speciellt kul i längden och tid tar det men det blir roligare sen när det är klart.
Med vänlig hälsning, Daniel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jan 07, 2019 12:00 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: lör aug 08, 2009 12:53 am
Inlägg: 19
Ort: Nyköping
Kul man kan hjälpa sin granne
/Carl

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

_________________
PV 62a breddad
740 glt16v låg
960 92a 2.3 16v T
960 96a 3.0 24v


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jan 07, 2019 3:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
De tackar jag för :thumbright:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jan 17, 2019 8:35 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 343
Ort: Katrineholm
Va ner och monterade behållaren och slangen till kopplingen idag

Bild

Men sen tyckte jag att det gick åt väldigt mycke olja och kollar under och där Rinner det för fullt mellan motor och sprängkåpa :angryfire:

Bild

Vet inte om jag lyckades få staven bredvid kopplingsarmen när jag monterade?
Men nu får man väl riva ur motor och låda och sanera koppling mm


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 491 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010