Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jul 18, 2018 6:48 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 417 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jun 04, 2018 8:40 pm 
Online
Forumsberoende

Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Inlägg: 614
Ort: Ljusdal
Hjulmutter! :hihi:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jun 04, 2018 9:24 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Inlägg: 2076
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Motor på plats :thumbright:

Måste kännas gött :D

:arrow: NXJ

_________________
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: mån jun 04, 2018 9:30 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
10 poäng till Thunderbolt :thumbright:
Ja de känns bra bara att fortsätta med vems inkopplingen nu :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tis jun 05, 2018 6:36 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 150
fiffgt!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: ons jun 06, 2018 5:25 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
Va och köpte lite klistriga däck med fälgar idag

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: ons jun 06, 2018 6:00 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 150
låt inte farbror blå se dig med de där däcken bara, de hr ju inget mönster kvar ;)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: ons jun 06, 2018 6:46 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Inlägg: 2076
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Klibbiga däck är ju färskvara :thumbright:
Är du på G :lakrits:

:arrow: NXJ

_________________
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jun 07, 2018 7:09 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
Trodde de va tanken som räknades, att de sitter där men skicket va oväsentligt


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jun 07, 2018 8:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
Mycket kablar blir det

Bild

Fick även stifta om alla tändutgångar då de satt fel

Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jun 07, 2018 8:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 150
friskt kopplat, hälften brunnet.

du vet väl att all elektronik egentligen drivs av en magisk blågrå rök. släpper man ut den så slutar det fungera.

...ingen press nu ;P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jun 07, 2018 9:24 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Inlägg: 2076
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Härligt jobbat :thumbright:

:arrow: NXJ

_________________
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tor jun 07, 2018 9:42 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5239
Ort: Lykksällä
Ser jag fel eller flyttade du dom bara mellan olika tändsteg? Det hade du ju kunnat ändra i Vemstune bara

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: fre jun 08, 2018 6:02 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
Du ser rätt och ja jag såg det sen när jag öppnade vemstune (första gången)
Men men shit happens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tis jun 12, 2018 9:09 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 18, 2014 11:56 am
Inlägg: 291
Ort: Katrineholm
Har kapat och svetsat dit hjulmuttern och monterat lufttempgivaren på insuget

Bild

Och kopplat klart alla kontakter till tändspolarna, tycker det känns som de sitter högt men de går inte trycka ner mer då det tar i på sexkanten på stiften nån vet kanske om det är rätt eller fel hatten längst upp på stiftet bottnar inte i tändspolen.

Bild

Sen kanske nån lärd kan säga om de tror min jordning av spolarna kommer funka eller om den kommer ställa till med problem?


Bild


Tar gärna emot kritik då jag aldrig kopplat in ett sprut men många här har gjort just de hade bra ser fram emot all typ av respons.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Volvo Pv 16V turbo
InläggPostat: tis jun 12, 2018 9:22 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Inlägg: 2076
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
:thumbright:

:arrow: NXJ

_________________
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 417 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010