MB 300 turbo, Citroen SM, 100hk litern sugmotor för småpeng?

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: MB 300 turbo, Citroen SM, 100hk litern sugmotor för småp

Inlägg av Dennis M »

Patrik H skrev:Snygg instrumentering , jag åkte i en SM när jag var liten i slutet på 70-talet , jag har för mig att hastighetsmätaren var som typ en stående syrulle som vred sig, fanns det på vissa modeller eller minns jag fel ?
Hej!

Det måste varit en CX serie 1 du åkte i, även varvräknaren var en rulle med ett förstoringsglas framför!
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: MB 300 turbo, Citroen SM, 100hk litern sugmotor för småp

Inlägg av Dennis M »

W108 skrev:Ja den är så sjukt läcker, men som med allt annat så köpte man aldrig någon när de var överkomliga. Men nu när mognaden i huvudet börjar ta överhanden så är allt det där man inte förr ville ha näst intill ouppnåeligt.

Det är en sjuhelsikes bil du har Dennis, och med ditt bevisade handlag så gör du den ingen otjänst :thumbright:
Tackar!

Jag fick den ganska överkomligt faktiskt då den behövde kärlek och var oreggad i Sverige.

SM är faktiskt ganska acceptabla i pris med tanke på vad det är för bil, en bra ligger på 200000
kr viket varannan jänkare tillverkad i miljonupplagor ligger på idag.

En padda utan tak kan som jämförelse kosta en miljon.
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: MB 300 turbo, Citroen SM, 100hk litern sugmotor för småp

Inlägg av Dennis M »

Är man helt hänvisad till begagnat, eller finns nya delar "över disk" till SM ?
Det finns faktiskt rätt mycket som passar från framförallt DS, både DS och SM har en ganska stark hobbyverksamhet så mycket går att lösa och är inte värre än vilken äldre lite udda bil somhelst


Att jag tittar in och uppdaterar är för att jag tänkte berätta att mercan är såld, en pojk från Norrtälje kom och hämtade den igår.
Skriv svar