b20 turbo
Re: b20 turbo amazon fragges
Senast redigerad av FRAGGE den ons sep 28, 2016 11:48 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- vebotrimmarn
- Forumsberoende
- Inlägg: 776
- Blev medlem: mån dec 12, 2011 11:44 am
- Ort: lycksele, norrbyberg
Re: b20 turbo amazon fragges
fränt bygge någon speciell tanke bakom insugets och grenrörets utformning?
Re: b20 turbo amazon fragges
Nja mest utformad för att få plats vet dock ej hur gasresponsen blir med så långa insug
Re: b20 turbo amazon fragges
Tjena du kmr inte steka batteriet när det är så nära turbon? Bara en undrar . Ser bra ut annars.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 631
- Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
- Ort: Linköping
Re: b20 turbo amazon fragges
Kanske det har jag inte tänkt på faktiskt får försöka flytta det kanske
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 306
- Blev medlem: lör jan 15, 2011 7:11 pm
- Ort: Finspång
Re: b20 turbo amazon fragges
Roligt projekt.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: b20 turbo amazon fragges
kul att se fler som B20 turbo trimmar
kommer nog att fungera rätt bra bara man får till bestyckningen på gasarna.
mvh jens
kommer nog att fungera rätt bra bara man får till bestyckningen på gasarna.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: b20 turbo amazon fragges
Tack ja bestyckningen är inget jag längtar efter men blir nog bra i slutändan hoppas jag
Re: b20 turbo amazon fragges
Har lite frågor bara Någon som har nått tips på vilken bränsle pump man kan använda sig av sen hur mycket vågar man ladda med orginal botten
Re: b20 turbo amazon fragges
Tjena, jag har åkt med liknande koncept som du, dubbla dellorto 40:or och K-kam på original underdel.
Originalkolvar tål rätt mycket om man är snäll mot dom, du har ju luft att ta av och den bör användas i en sån här motor som inte ger så mycket sugmotoreffekt.
Lägg dig lågt på kompressionssidan, typ 7:1, kör du dessutom med bra laddkylare är ca 1,5 bar inga större bekymmer tror jag.
En billig lösning på bränslesidan är att köpa en beggad insprutningspump och bygga returledning, sen en vanlig tryckregulator för förgasaranvändning och turbo typ "Malpassi".
Brukar inte vara så besvärligt att bestycka med så snäll kam som K, gör en grundbestyckning utan laddtryck med wastegaten fullt öppen el likn så kan du börja arbeta dig uppåt i ladd och fortsätta bestyckningen eftersom och i den mån det behövs, särskilt luftmunstyckena fick man passa upp på minns jag, blev lätt högvarvsspikningar om man körde för stort där.
Med 1,5 bars laddtryck och allt inställt skall nog 300hk kunna passeras även om kanalareorna i toppen är tämligen orörda, men se till att det inte är för trångt på halsringssidan, jag hade närmare 35mm vill jag minnas, de var uppfrästa.
Originalkolvar tål rätt mycket om man är snäll mot dom, du har ju luft att ta av och den bör användas i en sån här motor som inte ger så mycket sugmotoreffekt.
Lägg dig lågt på kompressionssidan, typ 7:1, kör du dessutom med bra laddkylare är ca 1,5 bar inga större bekymmer tror jag.
En billig lösning på bränslesidan är att köpa en beggad insprutningspump och bygga returledning, sen en vanlig tryckregulator för förgasaranvändning och turbo typ "Malpassi".
Brukar inte vara så besvärligt att bestycka med så snäll kam som K, gör en grundbestyckning utan laddtryck med wastegaten fullt öppen el likn så kan du börja arbeta dig uppåt i ladd och fortsätta bestyckningen eftersom och i den mån det behövs, särskilt luftmunstyckena fick man passa upp på minns jag, blev lätt högvarvsspikningar om man körde för stort där.
Med 1,5 bars laddtryck och allt inställt skall nog 300hk kunna passeras även om kanalareorna i toppen är tämligen orörda, men se till att det inte är för trångt på halsringssidan, jag hade närmare 35mm vill jag minnas, de var uppfrästa.
Re: b20 turbo amazon fragges
Ok tack för tippsen vilket är bästa sättet att gå ner i komp svarva kolvar eller gröpa ur toppen
Re: b20 turbo amazon fragges
Om du har orörda förbränningsrum och toppen är en icke planad A-topp så har den en höjd på 87mm eller just under, då har du ett förhållande på ca 8,5:1 med A-packning.
Om du fräser 1,5 mm x 90mm diameter i toppen så hamnar du runt 7:1.
Svarva originalkolvar är jag tveksam till.
Du kan också slipa ut förbränningsrummen med roterande fil, du kan då behålla en yta för squish.
Om du fräser 1,5 mm x 90mm diameter i toppen så hamnar du runt 7:1.
Svarva originalkolvar är jag tveksam till.
Du kan också slipa ut förbränningsrummen med roterande fil, du kan då behålla en yta för squish.
Re: b20 turbo amazon fragges
Ok problemet är dock att toppen är planad 3mm då den setat på en sugis