Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons mar 20, 2019 12:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 211 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Författare Meddelande
InläggPostat: sön feb 24, 2019 7:18 pm 
Forumsberoende

Tack för svar Daniel, man förstår ju att SFRO hellre är med från början i processen så att dom kan avvärja dom värsta snedstegen iaf.
Jag har försökt att tänka igenom vad jag kan ha för tveksamheter sett från SFRO´s synvinkel; det jag kommer på är växellådsfästet som jag delvis har slipat ner lite på någon av svetsarna & fästet till stödlagret som jag har slipat ner alla svetsarna på, gjorde ju dock rejäl V-fog innan svetsning, men det är väl bara att bygga ett nytt om det skulle behövas.
Momentarmen har jag inte slipat någon av svetsarna på så den borde bara vara att blästra av så att det går att inspektera lätt & bakaxeln har jag inte heller slipat någon av svetsarna på så där borde det räcka att köra av fogarna med roterande stålborste.
Framvagnen är ju förstärkt och uppgraderad så att den motsvarar/överträffar 1,9 liters Kadett, i övrigt är ju inte geometrin ändrad på.

Bromsarna tror jag är rätt så väl anpassat både i förhållande till fram/bak och till fordonets vikt. Ska räkna lite hur det står sig gentemot org. 240 fram/bak.
Fick hem den nya Bygghandboken igår och som jag misstänkte fick jag backning på avståndet mellan fästpunkterna till bränsleslangarna, skulle sitta på max 200 mm CC. men det blev bara 3 som behövde kompletteras med under bilen och sedan behövs det 2 eller 3 sista sträckan fram till fuelrailen och dom kommer jag nog skruva i motorn.
Bromsröret som går till bakaxeln var klamrat rätt och det som går över framvagnsbalken får jag komplettera med några klammer.

Ska göra klart alla punkter som jag själv kan komma på och sedan får vi se vad som återstår.

/David

Kadett C Turbo.
viewtopic.php?f=21&t=86085

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 211 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme