M120 v12 Motorbygge

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Limpan 200sx
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
Ort: Pajala

Re: M120 v12 Motorbygge

Inlägg av Limpan 200sx »

MB 4 ME skrev:fränt! Hur gick det med styrsnäckan å hjälparmar? Trångt? Med tanken på att w140karossen har snäcka kanske det gick bra ändå?
Den gick precis ner. Det som kan bli lite trixigt är startmotorn, får inte dit den nu när motorn är på plats, det tar i styrsnäckan. Ska prova montera startmotorn före jag sänker ner motorn :wink:
fugazi skrev:Det där blir ju såpass coolt att det inte behövs nå turbo!!! :thumbright:
tack! jo det blir sug
Kadett4wd skrev:har inte de där mercorna en besynnerlig bakvagn?
Kjelle skrev:Tror du refererar till fenornas typ pendelaxel, compaktens ser mer som en 15 år nyare Omega eller Granada, inte så mycket hitech:-)
vet inte riktigt har tittat lite snabbt på bakvagnen och den ser ju lite ynklig ut, tror klumpen och de ska passa från w123.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Re: M120 v12 Motorbygge

Inlägg av Tommy Luhr »

Kolla om du får dit starten på andra sidan motorn. Det är ju två uttag på dessa motorerna.
Skulle du råka fått en ac-kompressor över från denna motorn kan jag vara spekulant:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Re: M120 v12 Motorbygge

Inlägg av MB 4 ME »

Kjelle skrev:Tror du refererar till fenornas typ pendelaxel, compaktens ser mer som en 15 år nyare Omega eller Granada, inte så mycket hitech:-)
vet inte riktigt har tittat lite snabbt på bakvagnen och den ser ju lite ynklig ut, tror klumpen och de ska passa från w123.
Om man tänker på vad andra bilar har för typ av bakvagn när dessa började att tillverkas 1968 så är det nog ganska hitec på den tidens mått. Om man jämnför med volvo opel ford medmera.. Jag menar, vilka hade delad bakaxel som mercedes hade? :wink:

Diffen passar från w123. Dock absolut ingen skillnad i hållbarhet. Dom tål absolut inga herrejösseseffekter heller tråkigt nog. Är då inga problem att knäcka dom med en trimmad Om617 (300d) turbo å lekfullt sinne :hihi:
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: M120 v12 Motorbygge

Inlägg av Robert Markström »

hur är det med klumparna från w116 & w126 (S-klass). Ska inte dom gå få dit med lite meck?

Övrigt: Match made in heaven! Fyfan så coolt med 12an i en kompis :)
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Skriv svar