Chevell LS twin turbo
Re: Chevell LS twin turbo
Ser förresten att du har skaffat en MaxxECU. Jag plockade ur min Haltech E6K motorstyrning och TCI-box till växellådan och styr båda med MaxxECU nu. Det blir inte billigare men det blir mycket bättre att ha all styrning samlat. Jag köpte en växellådskontakt från ebay och trådade in till en traction-box till maxxecu.
Jonas Bylund
Re: Chevell LS twin turbo
Vad behöver jag då för prylar? Finns det färdiga funktioner för detta i maxxecu
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Chevell LS twin turbo
Det finns färdiga funktioner för att styra 4L80E i MaxxECU.
Utgångar.
* TCC/Lockup solenoid ( Om man vill använda lockup )
* Line pressure solenoid ( Om man vill styra linjetrycket. Utan denna blir det maxtryck jämt )
* Shift solenoid A
* Shift solenoid B
Ingångar:
* Auto transmission gear selector A
* Auto transmission gear selector B
* Auto transmission gear selector C ( Dessa talar om för MaxxECU var växelspaken är och kan användas för att växla manuellt med växelspaken )
Hastighetsgivare
* Transmission Input shaft RPM ( VR-givare som kan användas för att mäta slir i lamellpaketen )
* Speed sensor (gearbox) ( VR-givare på utgående axeln från lådan )
Dessa tre kan användas till paddlar på ratten men jag använder dom inte:
* Auto Transmission manual mode switch
* Transmission Down Shift
* Transmission Up Shift
* Tempgivare, om man vill övervaka den.
Jag har även monterat en tryckgivare så att jag kan logga linjetrycket i lådan.
Jag köpte en "Traction control module" för att få fler in och utgångar. Det kan gå ändå om man snålar, men jag vill ha möjlighet att koppla in många funktioner.
Jag har även konfigurerat en shiftcut från slirsignalen för att snabba på växlingarna och spara lamellerna i lådan.
Det går även att logga slir i turbinen.
Utgångar.
* TCC/Lockup solenoid ( Om man vill använda lockup )
* Line pressure solenoid ( Om man vill styra linjetrycket. Utan denna blir det maxtryck jämt )
* Shift solenoid A
* Shift solenoid B
Ingångar:
* Auto transmission gear selector A
* Auto transmission gear selector B
* Auto transmission gear selector C ( Dessa talar om för MaxxECU var växelspaken är och kan användas för att växla manuellt med växelspaken )
Hastighetsgivare
* Transmission Input shaft RPM ( VR-givare som kan användas för att mäta slir i lamellpaketen )
* Speed sensor (gearbox) ( VR-givare på utgående axeln från lådan )
Dessa tre kan användas till paddlar på ratten men jag använder dom inte:
* Auto Transmission manual mode switch
* Transmission Down Shift
* Transmission Up Shift
* Tempgivare, om man vill övervaka den.
Jag har även monterat en tryckgivare så att jag kan logga linjetrycket i lådan.
Jag köpte en "Traction control module" för att få fler in och utgångar. Det kan gå ändå om man snålar, men jag vill ha möjlighet att koppla in många funktioner.
Jag har även konfigurerat en shiftcut från slirsignalen för att snabba på växlingarna och spara lamellerna i lådan.
Det går även att logga slir i turbinen.
Jonas Bylund
Re: Chevell LS twin turbo
Får konsultera dig när det blir dax för konfiguration....
Kan du även köra automatläge ?
Kan du även köra automatläge ?
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Chevell LS twin turbo
Har hunnit lite trots pojkens 2års kallas
Fixat olje returer till turbona, vad tror ni är inte speciell mycket lutning mot tråget?
Konstaterat att det inte går att mosa in min ic innanför stötfångaren utan att kapa o de vill jag ju inte, någon som vill byta mot en 450mm bred ?
Fixat olje returer till turbona, vad tror ni är inte speciell mycket lutning mot tråget?
Konstaterat att det inte går att mosa in min ic innanför stötfångaren utan att kapa o de vill jag ju inte, någon som vill byta mot en 450mm bred ?
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Chevell LS twin turbo
Då jag inte fick plats med icn på bild utan det blev en mycket mindre, så funderar jag lite på att komplettera med vatteninsprutning. Finns det någon med koll på detta ämne ? Tipps på pump och spridare för detta vore tacksamt !
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Chevell LS twin turbo
Har fått tummen ur och börjat med motorhärvan nu
Har även fått hem 4l80e lådan, snubblade över en tci styrning till lådan så det vart den istället för att styra med maxxecu
Har även fått hem 4l80e lådan, snubblade över en tci styrning till lådan så det vart den istället för att styra med maxxecu
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com
Re: Chevelle LS twin turbo
9" med strange axlar och Detroit locket inköpt
Bilen startades och lite försiktig provåkning sent i höstas
Bilen startades och lite försiktig provåkning sent i höstas
Alfred Andersson
affe.andersson@hotmail.com
affe.andersson@hotmail.com