Chevell LS twin turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av freddan302 »

Snyggt insug!
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

söker generator och startmotor, någon som har till salu ?
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Är det någon som behöver insug spjäll fuelrail eller oljetråg,? Har en beställning på g så är ni snabba så går det att fixa med där
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Dåligt med uppdateringar, men ett maxecu är inhandlat. sitter just nu i växellåds funderingar. vad bör jag åka med en th400 eller en 4l80e ? någon som är växellådsguru?
Användarvisningsbild
Mattias Hahlin
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 277
Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
Ort: Rättvik

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av Mattias Hahlin »

Vad vill du använda bilen till? Hur mycket effekt satsar du på? En 400 pallar rätt mycket effekt utan att kosta på så mycket men då blir det antingen en cruiser eller dragrace bil beroende på stallspeed.. Jag vet av en riktigt duktig "gubbe" i Rättvik som bygger växellådor och bakaxlar..

Jag har iof en TH 400 som blir till salu i höst! :)

Jag kommer köra en BMW 530 Diesellåda då min Camaro ska gå som gatbil, bana, drifting och bara lite på strippen. Mycker roligare med manuellt tycker jag... iaf om man vill ha lite väghållning. :)
Mvh Mattias

Volvo 142 GTR
Camaro -69 SS/RS

www.facebook.com/hahlinengineering

Bild
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Jag har förstått att det blir ett dilemma med converter, men om man kör Transbrake samt launch på väldigt lågt varvtal borde man inte kunna komma iväg bra ändå?
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Sista veckan på semestern hände det lite iaf

Bild

Bild
TCN-JONNO
För mycket laddtryck
Inlägg: 427
Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av TCN-JONNO »

Ballt bygge!
speeds_
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jun 13, 2012 4:39 pm

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av speeds_ »

Imponerande!
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av Lidenfors »

mycket snyggt, ska bli kul att följa ;)
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Ingen som är duktig på 4l80e ? Går ju tydligen köra dessa manuellt om man köper någon box för runt en 2000 http://www.jakesperformance.com/site/mo ... .html#2644 men man måste väl skaffa ett spakställ som är 4 stegat då eller?
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av JoBy »

Länken funkar inte.

Växlarna styrs med två solenoider.

Båda spänningslösa ger 2an.
Ativera ena ger 1an.
Aktivera andra ger 3an.
Aktivera båda ger 4an.

Spaken kan stå i driveläge hela tiden.
Jonas Bylund
Bild
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av JoBy »

Hittade den:
http://shop.jakesperformance.com/Manual ... -80MCB.htm

Ja, den funkar men du behöver en spak med 4a lägen.
Boxen rundkopplar switchar i lådan som känner spakens position och styr solenoiderna för att aktivera den växeln.
Jonas Bylund
Bild
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av alfi »

Ok antar att jag behöver 4 läges spak även om jag köper en riktig controller som typ tci ?
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: Chevell LS twin turbo

Inlägg av JoBy »

Nej, du kan skippa ettans läge på spaken då. Du får ju automatfunktion som funkar utmärkt med spaken i drive-läge.

Jag har förresten en äldre TCI-Com för 4L80E som jag inte använder längre. Med den kan man koppla tre brytare om man vill ha manuell växling. En aktiverar manuell. Dom andra två är för upp och nerväxling.
Här är programvaran till den. Du kan installera så set du ungefär vad man kan göra.
http://www.mediafire.com/file/7lqab2yib ... -setup.exe
Jonas Bylund
Bild
Skriv svar