800Nm skrev:Turbo och automat är som att åka med ett gummiband som gaswire...
Fortsätt m manuell! (Kolla filmen med 02an från skogen. Åker 5.92 på 201)
om man jämför en pg eller liknade med en bmw låda så är det dag och natt! jag körde som bäst 10.66 på 402 /6.7 på 201 med min manulela växlade 142 med 2050cc turbo B20, bytte kopplig, växelåda, mellanaxel, bakaxel var och varannan repa
. nu med vegan och pg så har jag kört 5.89 på 201m med 1790cc med en 1100kg bil och 600hk motor och den bara går och går och jag får jobba med vad jag tycker är kul (motorn och tävla) inte ligga under och byta saker som går sönder hela tiden.
hur mycket effekt och vikt på skogens 5.92 repa ungefär?
men med en liberty och leander kopplig så är det en ny värd igen! det håller jag villigt med om
men även priserna är i en ny värd
(ca 150000-200000kr för de grejorna ny) sen är det väldigt mycket att lära sig och blir mycket skruvning på tävligarna så man måste ha ett bra team och nån som är ansvarig för koppling och tuning på den mellan reporna.
sen en annan sak är att under 10 sek eller även långsammare i vissa klasser krävs sfi grejor om man ska va med och köra. det har man inte med en vanlig kopplig, kåpa och låda...
att köpa en låda med sfi grejor och allt liknade mina med converter, låda, flexplatta, transbrake kostar ca 30-45 tusen nytt och fungerar i mååånga år utan problem rätt skött (byta olja en gån per år och lammeller mm vart 5 år ca)
skaffa en bättre dator så ska jag hjälpa dig kolla på instälningarna för sd kort starten på loggarna och se hur loggarna ser ut också. jag har så sd kortet loggar hela tiden direkt varvtalet passerar 500rpm! har ca 98% kvar i minnet i sd kortet efter en sesong
mvh jens