MickeK skrev:Nu hoppas vi på 2015. En lång säsong med bra event.
Om du har tips på bra event lite längre norrut hör av dej till mej är du snäll.
Vill gärna utöka mitt område
Har bara kört 6,95 på 201m med org kaross och glas rutor.
Drar gärna längre norrut på event men vill då känna lite gemenskap bland teamen
MVH Micke
Ja nu håller vi tummarna för en grym sommar med mycket körning!
Ska försöka komma ihåg att uppdatera här ett tag innan det blir dags för körning och kan även försöka att skicka PM till dig
Tycker faktiskt att dom flesta är rätt trevliga på tävlingarna jag varit på, men alltid kul att bredda sitt område lite!
Eftersom jag är en del nere i Helsingborg så hoppas jag på att få möjlighet att ta med bilen och testa banan i Malmö någon gång.
Men 6,95 är väl inte direkt dåligt
Vi får höras av! Mvh
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Hejsan.
Malmö banan är riktigt bra.
Skall du ner dit via Helsingborg hör av dig.
Jag bor utanför Helsingborg och har möjlighet att låsa in ditt ekipage i mitt garage om det skulle behövas i samband med vistelsen.
Inte så kul att lämna det på allmän parkering obevakat
Med vänlig hälsning Micke
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
ogge skrev:hejsan
kul, har ni fått till sprutet som krånglade när jag träffade er i sala?
Var jag som åkte röda evo2an med dogboxlådan vid ok
Tjenare!
Ja sprutet fungerar nu! Bytte till avstörda tändstift och förstärkte triggerfästet ganska mycket sen har det fungerat.
Ja just ja, du stannade ju till när vi hade fått hjullager haveri på bilkärran Var ingen trevlig hemresa då det lät som hjulet skulle flyga bort när som helst, men hem kom vi till slut!
Har du kört något med evon? Du hade precis plockat ihop motorn om jag inte missminner mig helt?
Mvh
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
MickeK skrev:Hejsan.
Malmö banan är riktigt bra.
Skall du ner dit via Helsingborg hör av dig.
Jag bor utanför Helsingborg och har möjlighet att låsa in ditt ekipage i mitt garage om det skulle behövas i samband med vistelsen.
Inte så kul att lämna det på allmän parkering obevakat
Med vänlig hälsning Micke
Ja den anläggningen så riktigt bra ut måste jag säga!
Tack för ditt generösa erbjudande, precis som du skriver så är det inte optimalt att ställa bilen ute på tex en parkering
Detsamma gäller dig om du åker upp hitåt!
Mvh
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Under fredagen så hämtades det nyborrade blocket på Krilles Motor i Torshälla. Han ställde upp med lite sponsring genom att ge ett reducerat pris på jobbet, sånt uppskattas verkligen!
Under gårdagens garagetid så blev det lite uppdatering av min wastegate. Hade problem med att bygga upp laddtryck under förra året och provtryckte därför min wastegate och upptäckte då att den läckte både här och där Kände även att om man komprimerade fjädern så hackade ventilen och fastnade i öppet läge ibland. Skruvhålen för huset var så dåligt centrerade så när man drog åt skruvarna så bröt huset mot skaftet på ventilen så den hackade/fastnade.
Slipade även in ventilen mot sätet. Idag blir det att ta bort lite lös färg på blocket och tvätta det lite!
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
Idag har jag hämtat hem vevaxel, vevstakar och kolvar från balansering och vikt justering. Passade på att hämta min stödgördel när man ändå var ute och åkte! Sjukt lite som slipats på vevaxeln i alla fall! Jäkligt bra av Volvo att få så fin balans på vevaxeln redan från början!
Har läst lite om just stödgördel men det verkar som om det råder väldigt delade meningar om detta så jag har inte bestämt mig än om den kommer att användas eller inte... Funderar på om man ska montera en vevaxelskrapa men är osäker på om det är nödvändigt? Vad tycker ni andra?
Bild på stödgördel
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
I väntan på att kolvringarna ska bli slipade så jag började att byta svepa från den gamla ZF lådan till den nya lådan.
Nu ikväll så fick jag till slut båda lådorna delade. Nu är det "bara" att flytta över svepet från gamla lådan och hoppas på att den nya lådan fungerar bättre!
Beställde även en uppdatering till sprutet (SD-kort hållare) så man alltid kan logga och följa upp hur varje repa ser ut
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se
hehe jag kan tänka mig det.
ul att ni fick till det!
jag satte över allting i en volvo v40 som är awd numera plus att sprutet strulade så blocket sprak sendess har jag inte haft lust tid å ork att ta tag i den.
men borde ta tag i den snart igen
Kim Norgren skrev:
ogge skrev:hejsan
kul, har ni fått till sprutet som krånglade när jag träffade er i sala?
Var jag som åkte röda evo2an med dogboxlådan vid ok
Tjenare!
Ja sprutet fungerar nu! Bytte till avstörda tändstift och förstärkte triggerfästet ganska mycket sen har det fungerat.
Ja just ja, du stannade ju till när vi hade fått hjullager haveri på bilkärran Var ingen trevlig hemresa då det lät som hjulet skulle flyga bort när som helst, men hem kom vi till slut!
Har du kört något med evon? Du hade precis plockat ihop motorn om jag inte missminner mig helt?
Mvh
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Bilen är äntligen startad, känns jäkligt bra måste jag säga! Nu ska det provköras lite och sedan bromsa den nya motorn.
Bromsar ni era motorer direkt eller kör ni in dom något innan? Min bil är ju inte så populär på gatan så man har ju lite svårt att få ihop några mil. Men det kanske inte är nödvändigt?
Dåligt med uppdateringar här på ett tag...Har väntat på bromstid men igår (9/7) var det äntligen dags att bromsa bilen och den gav faktiskt mer effekt än jag förväntat mig. Den har en lite konstig gång vid 2-2500rpm men före och efter det så går den riktigt fint! Vet inte om det är den vassa kammen som bråkar lite eller om det kan vara något annat.
Stannade vid nästan exakt 2bar och då lämnade den 651whp och det får man nog vara nöjd med Så årets första tävling blir på flygfältet i Västerås imorgon lördag. Hoppas att det fungerar bra så man kan anmäla sig till fler tävlingar framöver.
Var iväg igår och körde lite på Fönebasen utanför Ljusdal där Landracing.se arrangerade streetrace SM. Lång resa och det gick väl inte riktigt som jag tänkt mig men det var kul att testa bilen lite på en bra bana.
Bilen "boggade" lite i starten och jag hade så klart glömt datorn hemma så jag kunde inte ändra startvarvet på launchen Utöver det så gillar inte lådan när man kliver iväg hyfsat och drar fullt på 2an för då är det som att trean försvinner, inte skrap utan spaken hamnar i läge men det finns ingen växel/drivning där... Så med hyfsad start och ganska lugna växlingar så körde jag bara 10,66/215km/h. Snabbare än förra året men hade höga förväntningar om att slå den tiden med mer, men det kommer väl! Slänger väl upp nåt klipp här någon dag.
Foto Cippe Carlstedt
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311
Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se