Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av p.hedman »

Den ser riktigt fin ut :)
Kul att du fick till kopplingen också .
/ Peter
Användarvisningsbild
DanielW
Forumsberoende
Inlägg: 930
Blev medlem: tor mar 24, 2005 5:28 pm
Ort: Piteå

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av DanielW »

Bra du fick till kopplingen, vad var det med kopplingen?
Kul med en ny bil oxå
Amazon turbo -65 Dragrace/Streetrace
201m 6.81@164 60ft 1.41 Åmsele -15
201m 6.64@173 60ft 1.57 Åmsele -17
201m 6.93@178 60ft 1.75 Åmsele -19
201m 6.37@177 60ft 1.40 Fällfors -21
201m 6.43@176 60ft 1.43 Åmsele -21
201m 6.41@174 60ft 1.40 pite dragway -22
-------------------------------------
Daniel Westerlund
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Jens Gustavsson »

såg fin ut den 142:an :thumbright:
Kim Norgren
Forumsberoende
Inlägg: 587
Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Kim Norgren »

Tack alla :) Den är schysst men självklart finns det saker att förbättra/sätta sin egen prägel på. Får bli vinterns jobb om allt bara håller ihop i år!

Kopplingen på Opeln krånglade men löstes genom att byta upp mig en storlek i huvudkopplingscylinder och sedan justera på motsatt sida om den tills bilen stod still på varv. Efter det gick det riktigt fint, tyvärr fungerade inte tidtagningen men det kändes som jag fick lägga i högsta växeln tidigare än vanligt så hade varit kul att se tid och framförallt hastigheten.

Lite tråkigare nyheter är att jag sålde bilen här om dagen :? Riktigt jobbigt beslut men det fick bli så nu så jag kan satsa på Volvon istället. Kommer aldrig att ha varken tid eller pengar till att hålla 2st bilar igång samtidigt så det var lika bra att sälja. Löste sig ganska smidigt då lillebror som hjälpt till mycket beslutade sig för att köpa Kadetten så den kom inte så långt bort :hihi:

Så tråden slutar väl här om inget oväntat händer eller om brorsan vill fortsätta att uppdatera er här på Sävar, hoppas det men kan inget lova!

Tack till er som stöttat mig med Kadetten! Ha det bra så länge!

Mvh Kim
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av p.hedman »

Lycka till med nya bilen och håll oss uppdaterade :)
/ Peter
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Jens Gustavsson »

säg till bror din att fortsätta uppdatera här :thumbright:

och din nya bil gör gärna en ny tråd eller dela tråden med bror din här.

mvh jens
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2432
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Hej Kim.

Trist att du sålt Kadetten men hoppas din bror tar över tråden!
Ser fram emot din nya tråd med 142an :thumbright:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Kim Norgren
Forumsberoende
Inlägg: 587
Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Kim Norgren »

Tack alla, känns som sagt lite tungt att man sålt Kadetten men skönt att den är kvar hos min bror iaf!

Har tjatat på min bror nu så får se om han uppdaterar nåt här sen när det händer nåt nytt. Jag har lite svårt att slita mig från forumet och tråden så jag uppdaterar även den här gången.

Vi var iväg med båda bilarna till Mantorp för lite drygt en vecka sedan och körde lite på EDPS Bilsport Action Meet. Åkte ner redan på fredagen och lyckades lura med oss sambosar, barn och några vänner så vi blev ett gäng :wink: Packade med tält osv för vädret brukar ju vara kanon vid detta evenemang och det är ju roligare att bo inne på området än på ett hotell tänkte vi. På vägen ner till Mantorp i regn och blåst så kändes idéen med tält inte lika bra längre :hihi:

Väl framme så avtog regnet och det sken upp så vi fick trots allt en bra kväll med lite grillning och mingel i depån. Jäkligt kul att använda kvällen före till att träffa folk och kika på lite olika byggen för när det är dags för körning så blir det mest att fokusera på den och det finns därför inte så mycket tid över till annat.

Tobbe (brorsan) var sjukt nervös då han inte hunnit testa Kadetten ordentligt hemma innan Mantorp och jag hade bara testat någon start hemma på vägen med Volvon så även jag kände mig lite ovan med bilen. Opeln gick fint utan problem hela dagen och Tobbe körde som bäst 10,35 så det får man nog anse som ganska bra utan att ha kört något med bilen innan! Volvon misstände en del men jag lyckades köra 9,97 som bäst trots detta.

Lite mer övning för båda och när Volvon går rent så kommer det gå fortare! Siktar i alla fall in oss på att köra TT på Landracings Streetrace SM den 25-26 Augusti så får vi se hur det blir

Ha det bra så länge!

Bild från vår depåplats kvällen före körningen
Bild
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 633
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av gasekke »

Bra jobbat, fränt med en 9a med Volvon första riktiga repan.
Visst är det "lättare " med automat ändå?
Vad har den bilen gått som snabbast innan?
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av p.hedman »

Du får väl ändra i rubriken till Volvo 142 Overload Racing 16v :)....
/ Peter
Kim Norgren
Forumsberoende
Inlägg: 587
Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Kim Norgren »

gasekke skrev:Bra jobbat, fränt med en 9a med Volvon första riktiga repan.
Visst är det "lättare " med automat ändå?
Vad har den bilen gått som snabbast innan?
Tack! Ja det var kul och med tanke på hur illa bilen gick så får man nog vara ganska nöjd ändå :)
Ja det blir nog trots allt mer lättkört/lättare att göra lika varje gång med automat, kan nog bli jäkligt bra när man får installera färdigt lustgasen sen så man kan bygga ladd lite snabbare i starten också.

Tror det här är det snabbaste bilen gått då den inte körts mkt alls innan jag tog över den!
p.hedman skrev:Du får väl ändra i rubriken till Volvo 142 Overload Racing 16v :)....
/ Peter
Haha ja det kanske får bli så om inte brorsan vill låta tråden leva vidare med Opeln :thumbright:
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Tobias Norgren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre feb 13, 2015 9:24 am
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Tobias Norgren »

Hej! Lillbrorsan här som köpt opeln av kim :) har nu hunnit kört vid 2st tillfällen, Mantorp samt på streetrace sm på lunda där jag åkte 9.73 som snabbast :thumbright: tyvärr så körde jag av ett knutkors och så hände det något med bakaxeln :| så det blir vinterns projekt att se över/laga det, tänkte även passa på att byta utväxling på samma gång då Opeln går på varvstoppet innan mål. Kan väll fortsätta uppdatera lite här i framtiden om det finns intresse för det?

Skickar med 2st klipp från senaste körningen.

https://m.youtube.com/watch?v=QE7NBeMSW1o

https://youtu.be/LjWnodQbVOI
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Jens Gustavsson »

Hej bra kört! vad va det för bakaxel i bilen?

kul att du tog över broderns bil. du har väll livstids garanti om den går sönder nu ? :hihi:
Tobias Norgren
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: fre feb 13, 2015 9:24 am
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Tobias Norgren »

Tack Jens! Ja jag är hel nöjd med tanke på att man bara kört bilen vid 2st tillfällen. Det sitter en Ford 9" :) ja en sån garanti ingick väll i köpet Kim?;)
Kim Norgren
Forumsberoende
Inlägg: 587
Blev medlem: lör dec 11, 2010 4:32 pm
Ort: Kungsör

Re: Opel Kadett Overload Racing B230 8v

Inlägg av Kim Norgren »

Bra kört Tobbe! Sa ju att bilen kändes snabbare i år efter körningen i Västerås som tyvärr var utan tidtagning, bilen går riktigt bra nu :hey:

Haha njaa någon garanti träder tyvärr inte in här men lite hjälp ska jag nog kunna bidra med :thumbright:
Kim Norgren
Overload Racing Volvo 142
076-0175311

Med stöd från: Krilles Motor i Torshälla, Mikael Janssons Åkeri AB, MIKAB.se, Mälarhydralik i Köping och LMR.se

Besök oss gärna på Facebook: https://m.facebook.com/profile.php?id=531689153511705 (eller sök på Overload Racing). Overload Racing finns även på Instagram

PB 2019 5,72/9,05
PB 2018 Ingen tid
PB 2017 6,0/9,64
Skriv svar