Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. LADDTRYCKSSTYRNING HUR??

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Inlägg av Steve »

Du måste ju trimma mer i vinter så du inte blir ifrånkörd av en groda ;)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Inlägg av bossrules »

En kombination av seriös grodskräck sen barnsben och tom plånka gör att jag mentalt har förberett mig för att få grodsmisk De Luxe :shock:
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Bläääääääää!!!

Inlägg av bossrules »

Historien fortsätter lite lätt.

Blir inga mera bromsbilder. Har lyckats sumpa en massa bilder. Får kort konstatera att jag fick dit dom och man får trampa utav helvete för att få stopp på bilen. Var visst en mindre vetenskap det här med diameter på bromscylindrar osv osv. Mitt resonemang med stora ok innebär att man ska ha stora huvudcylindrar. Räknade inte med att med stor volym så blir det mindre rörelse och i sin tur tungtrampat som bara den. Så jag fick erbjudande att cykla Tour de France då jag skaffat svällande lårmuskler. Tackade bestämt nej enär det bara var mitt högra ben som blivit tränat. Vänsterbenet var fortfarande i tandpeterklassen.

Byggnationerna i pannrummet fortskred i alla fall. Vid inköpet av kompressorn så införskaffades även större spridare. Behövdes säkert inte men jag köpte dom i alla fall. Intet ett ord yppades om att 6AN bränsleledningar, original fuelrails och no return style fuelsystem var helt förkastligt. Så jag köpte helt naturligt inga sådana saker. Sen kröp det visst fram att rails osv måste bytas ut. Så hela systemet var bara att riva bort och skicka på återvinningen. Panikbeställde flashiga rails från USA som levererades med värdetransport i vanlig ordning. Ides inte ens försöka göra egna rails. Det hade bara resulterat i bränsleläkage, nedbrunnet hus och garage samt tredje graden brännskador. Fick även köpa en hop AN kopplingar så nu är man lite sådär småfrän. Köpte lite blandade fabrikat. Biltemas grejer överraskade åt det positiva hållet. Efter två säsonger så är både slang och kopplingar fortfarande tätt. Det som däremot var lite sämre var AN slangen från Motor Nord. Såg ut som den var släpad på golvet och sen hoppad på. Men all heder åter Motor Nord. Dom skickade utan knussel en ny slang som var som den ska vara.

Här har vi då en bild på dom fina pressade och sedan ihop löda originalrailsen och dessutom en oerhört grov bränsleslang.

Bild

Superproffssigt monterad/dragen AN slang. Fick ta lös kompressoreländet för att kunna dra slangen på ett vettigt vis.

Bild

Å så var nästan allt satt tillbaka

Bild

Sen blev jag less på att höra allt gnäll från dom bakre regionerna;
Han är bara där framme. Där duger det minsann att kosta på. Utan oss så tar han sig minsann ingen vart. Det här är inte rättvist.

Så för att få slut på gnället så köptes det visst en helt ny bakaxel från Strange. Jag skickade ett mail om vad jag skulle ha bilen till. Fick en spec på tre sidor som jag inte begrep nåt av. Men det var en ansenlig summa längst ner på sista sidan så jag betalade in den och dom lovade att skicka en ny axel. Så tillslut kom det här i alla fall.

Bild

Sen var det en fördel om det man köpt satt fast i något så jag köpte några lådor med grunkor och manicker. Det var coilovers, wattlänk, tre-link m.m. Kändes som en Ikea mardröm fast långt värre. Nätterna blev plötsligt längre och magsåret blev värre.

Bild
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
Erikwdt
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: sön dec 13, 2009 1:22 pm
Ort: Fornåsa/Motala

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Inlägg av Erikwdt »

Fasen va fränt!! :thumbright:
Kommer bli kanoners. Mycket underhållande läsning, har läst ifatt 6 sidor och tårarna rinner efter alla skrattsalvor... :hihi: :hihi:
NU KÖR VI!!
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855
Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Inlägg av gottlieb »

Det ser kanon ut som köpes,fast bättre.
Du börjar att ha plöjt ner lite pengar i kärran nu blir att äta nudlar ett bra tag :) men jag förstår att det är värt varenda krona.
Kjelle
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: mån jul 24, 2006 9:40 pm
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Inlägg av Kjelle »

Alternativet till nudlar borde i detta fall vara massor av riktigt god sylt av alla slag;-)
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Inlägg av fugazi »

Havregrynsgröt är billigare än nudlar... Det vet väl jag det.

Ser väldigt fint ut detdära!
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Byte rails m.m.

Inlägg av bossrules »

Tack för edra uppmuntrande kommentarer. Då det gäller billig kost så livnär jag mig mest på en syltbaserad kost. Kan ev. bero på mitt arbete men det låter vi vara osagt.

Fortfarande alldeles för lite bilder men det får gå ändå på något vis.

Bakaxeln köptes naken, dvs helt utan fästöron. Allt jag behövde följde ju med i STT kitet. Glad i hågen så införskaffades diverse hjälpmedel för att montera dessa fästen på ett fackmannamässigt sätt. Det som var viktigast var nog ett krokigt vattenpass som jag fick låna av min snickarkompis som hittills aldrig monterat något rakt följt av en vinkelmätare för satellitmontering. Bultade fast bakaxeln i en EUR pall eller rättare sagt SJ pall, vinklade in måtten och passerade tomaterna. Då jag var lämpligt osäker på att allt satt snett så helsvetsade jag allt. Att punktsvetsa och sedan provmontera är för fegisar. Då bakaxeln var färdig misshandlad så pallade jag upp bilen och rev bort allt gammalt skrot. Fick återigen dra i mig 52 kilo slipdam innan jag var färdig ty det var ett och annat original fäste som skulle vika hädan. Någonstans efter vägen såg det ut såhär i alla fall. Mycket intressant säger den skarpsynte. Kvääk säger jag.

Bild

Sen då man med åldern har insett att man inte är odödlig så tar man numera vissa försiktighetsåtgärder. Dom eftermonterade fästen till krängaren var fastsvetsade så mycket att ESABS aktievärde måste ha stigit med 75% under monteringen. Så det blev till att kasta ut den gamla tanken så man kunde härja utan att bli nominerade till månadens självmordsbombare. Kastade ut wattlänken på golvet och insåg att den bara nästan passade, blev deprimerad tog en bild och gick in och såg på Hoollywoodfru söker bonnläpp.

Bild

Efter att knaprat sockerpiller i två dagar gjorde jag en försiktig framryckning mot garaget. Försökte laga CTEK laddaren som dött en plötsligt död. Den uppskattade inte att jag startade bilen med laddaren inkopplad. Kinkigt kan tyckas men det som ställde till det var att kablarna fastnade i fläkten och resultatet av det blev ett hål i gipstaket. Så jag fick gå upp på vindan och hämta laddaren. Den tycktes vara vid god vigör trots sina nyvunna flygegenskaper. Så det enda som behövde bytas var kablarna. Då jag haft tidigare missöden med laddare så fanns där ett gott reservdelslager. Nu är det inte bara min fru som tycker att jag är för snabb i svängarna(här är det fritt att associera till Magnus Ugglas kända slagdänga 4 sekunder) även jag har insett att jag borde tänka nån sekund längre innan jag gör vad jag inte tänkt. Så det blev galet ännu en gång. Efter att jag hade bytt sladdarna och skulle testa laddaren så insåg jag att jag hade skapat världens första 12V-12V laddare. Det fanns nämligen ingen 220V kabel utan det var bara laddkabblar på båda sidor av laddaren. Depressionen tilltog kraftigt och jag släckte lyset och gick in igen.

Bild
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av J00r »

Helt rätt att helsvetsa direkt:D! Fan du blir farlig på burnouten till sommarn :thumbright:
Jonas Almqvist
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck
Inlägg: 301
Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Ort: Bollnäs

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av Love »

Frågan är väl om du hade lyset tänt när du (försökte) meka laddare? ;) ;)

Skickat från min tegelsten via Tapatalk
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av Lillen »

Hahaha , stor humor i denna tråd
VW & Volvo.
Användarvisningsbild
Robban76
För mycket laddtryck
Inlägg: 265
Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
Ort: Järfälla Stockholm

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av Robban76 »

Väldigt roligt bygge att följa :)

Mustang 68 HT 477BB C6
MatsIDalby
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 07, 2014 4:17 pm

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av MatsIDalby »

Hej,
Du över träffar allt det är tur att det finns blöjer!!!!!!

Mats
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Lite svammel

Inlägg av bossrules »

Hupp!

Så hade man återvänt från de döda. Ni ska veta att det var jobbigt att ställa upp hinken, sätta upp skylten, ta upp handduken från golvet men nu är det gjort för den här gången. Vem vet hur länge man får ångestfylld vandra på stadens gator och torg hålögd sökandes efter ett ljus i horisonten.

Min två år gamla Ford 9 hiffi hiffi Strange axel beter sig inte alls som den ska göra. Jänkarna är naturligtvis väldigt okontaktbara då det gäller tech support vilket alla blev förvånade över. Kort sagt så slirar fanstyget betydligt mer på höger hjul än på vänster. Det har gått så långt att ena bakhjulet var så mycket mer nött än det andra så bilskrället var låghalt och krävde hålfotsinlägg för att inte få ont i kardanvecket.

Så vem kan göra en seriös översyn av min surt förvärvade skitaxel???
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. Vem kan renovera For

Inlägg av bossrules »

Stånk!

Tidigare i livet så tyckte man att det var fränt ifall man kunde få det att slira till lite grann. Nu då man har effekt som överstiger greppet i däcken på fler växlar än ettan så är det inte lika fränt längre. Man blir avtorkad av Daihatsus på 38hkr bara för man står stilla och undrar; Varför det ryker så konstigt där bak? Varför visar hastighetsmätaren 187Km/h men jag blir passerad av en tant på 82 år i hennes nya Golden ages 2000 rullator?

Hur tusan ska man begränsa effekten/laddtrycket på ett vettigt vis? Då det är Fords eget styrsystem så kan jag inte påverka det på något vis. Jag skulle i princip behöva noll i laddtryck på ettan och sen stegvis öka det allteftersom man växlar upp.

Denna fråga har absolut inget att göra med det faktum att man anmält sig till Street Week :wink:

Tips mottages tacksamt :thumbright:
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Skriv svar