Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. LADDTRYCKSSTYRNING HUR??
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Man kan ju ana en viss likhet i lacken mellan senaste bilen och 142an.
Ser fram emot fler bilder!
Ser fram emot fler bilder!
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Rött och svart är aldrig fel
Inte nog med att man varit helt kass på ta bilder under bygget. Lyckades på något vis schabbla bort alla foton under ett antal månader. Var inte så imponerad över min egen oduglighet då insikten sakta sjönk in.
Men skit samma, jag får bjuda på det som finns. Kände att det var dags att byta ut instrumenteringen så det blev ett hus från Year One fullsmetat med löjligt dyra Autometer mätare. Dom måste tjäna bra med pengar. Risken finns nu att jag upprepar mig men jag får hoppas att läsarkretsen är lika dementa som jag. Detta var den andra uppsättningen jag köpte. Det första försöket resulterade i att firman i USA tog mina surt förvärvade 25pix och sedan upphörde att existera. Ganska öeltqavweåtqam b9aåsdvp irriterande kan man säga. Föga lönt att anmäla till polisen i USA. Deras intresse i detta var på nivån; Yeeah what ever man. Så undvik JME Enterprises som det vore rabiessmittad dobberman.
Lite plastigt kan tyckas men helt ok ändå. Saknar bara några kontrollampor för helljus osv. Tips mottages tacksamt.
Tankmätaren var programerbar vilket inte var så dumt. Hastighetsmätaren var också elektrisk. Ja alla mätare var elektriska. Utgång till hastighetsmätaren fanns i kabelhärvan så det var rent av fantastiskt lättjobbat för en gångs skull.
Om man nu bortser från att vi inte fick den att fungera på två dagar. Fel söktes. Hjälp inkallades. Samtal ringdes. Mail skickades. Inga framsteg förrän vi märkte att ett kontaktstycke inte var 100% ihoptryckt .
Sen var jag så lurig att jag körde 1km istället för 1mile då den skulle ställas in. På så vis visar den km/h istället för mp/h. Man är då för klurig ibland Får leva med att det är ganska lätt att bottna hastighetsmätaren. Över den hastigheten så bör man nog ändå titta mer på vägen än på alla mätare som pekar hit å dit
Stör jag mig lite på att i princip alla varvräknare från Autometer ska gå till 10000rpm, jag menar hur många är ens i närheten av 8000rpm och härjar. För mig är det roliga över redan vid 6500rpm.
Inte nog med att man varit helt kass på ta bilder under bygget. Lyckades på något vis schabbla bort alla foton under ett antal månader. Var inte så imponerad över min egen oduglighet då insikten sakta sjönk in.
Men skit samma, jag får bjuda på det som finns. Kände att det var dags att byta ut instrumenteringen så det blev ett hus från Year One fullsmetat med löjligt dyra Autometer mätare. Dom måste tjäna bra med pengar. Risken finns nu att jag upprepar mig men jag får hoppas att läsarkretsen är lika dementa som jag. Detta var den andra uppsättningen jag köpte. Det första försöket resulterade i att firman i USA tog mina surt förvärvade 25pix och sedan upphörde att existera. Ganska öeltqavweåtqam b9aåsdvp irriterande kan man säga. Föga lönt att anmäla till polisen i USA. Deras intresse i detta var på nivån; Yeeah what ever man. Så undvik JME Enterprises som det vore rabiessmittad dobberman.
Lite plastigt kan tyckas men helt ok ändå. Saknar bara några kontrollampor för helljus osv. Tips mottages tacksamt.
Tankmätaren var programerbar vilket inte var så dumt. Hastighetsmätaren var också elektrisk. Ja alla mätare var elektriska. Utgång till hastighetsmätaren fanns i kabelhärvan så det var rent av fantastiskt lättjobbat för en gångs skull.
Om man nu bortser från att vi inte fick den att fungera på två dagar. Fel söktes. Hjälp inkallades. Samtal ringdes. Mail skickades. Inga framsteg förrän vi märkte att ett kontaktstycke inte var 100% ihoptryckt .
Sen var jag så lurig att jag körde 1km istället för 1mile då den skulle ställas in. På så vis visar den km/h istället för mp/h. Man är då för klurig ibland Får leva med att det är ganska lätt att bottna hastighetsmätaren. Över den hastigheten så bör man nog ändå titta mer på vägen än på alla mätare som pekar hit å dit
Stör jag mig lite på att i princip alla varvräknare från Autometer ska gå till 10000rpm, jag menar hur många är ens i närheten av 8000rpm och härjar. För mig är det roliga över redan vid 6500rpm.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Surt att bli lurad på pengar, men fiffigt med hastighetsmätaren! Ser bra ut
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Vill du ha "proffsiga" kontrollampor så har till exempel Car Builder Solutions i England en hel del:
http://www.carbuildersolutions.com/uk/e ... ing-lights
Annars så duger Biltemas lysdioder också...blå till helljus, grön till blinkers (men man får koppla lite smart om det ska funka med lydsiod för blinkersindikering, oftast).
Gustaf
http://www.carbuildersolutions.com/uk/e ... ing-lights
Annars så duger Biltemas lysdioder också...blå till helljus, grön till blinkers (men man får koppla lite smart om det ska funka med lydsiod för blinkersindikering, oftast).
Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Alldeles för enkelt att bottna mätaren, den gör så här på ungefär alla växlar
https://www.youtube.com/watch?v=LTmPAer7tVM
https://www.youtube.com/watch?v=LTmPAer7tVM
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Tack för tipset Gustaf
Intressant videosnutt Stiiiiiv . Undrar vem som körde den kvällen egentligen
Kastar in ett gammalt klipp från den tiden då den levde om lite mera. Saknar ibland ljudet från den gamla motorn men mina trumhinnor ber en tacksägelsebön var dag för att den försvann.
https://www.youtube.com/watch?v=Ye_E5KfNewY
Intressant videosnutt Stiiiiiv . Undrar vem som körde den kvällen egentligen
Kastar in ett gammalt klipp från den tiden då den levde om lite mera. Saknar ibland ljudet från den gamla motorn men mina trumhinnor ber en tacksägelsebön var dag för att den försvann.
https://www.youtube.com/watch?v=Ye_E5KfNewY
Senast redigerad av bossrules den ons mar 16, 2016 11:59 am, redigerad totalt 1 gånger.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Eller så här:therealpinto skrev:
Annars så duger Biltemas lysdioder också...blå till helljus, grön till blinkers (men man får koppla lite smart om det ska funka med lydsiod för blinkersindikering, oftast).
Gustaf
https://www.youtube.com/watch?v=0nv6sr2vOPM
Knasigt men kul att göra.
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Trixigt gjort med blinkersen =). Passade bra mot inredningen också.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Mkt underhållande läsning jag garvade mig milt harmynt!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: tor apr 26, 2007 4:57 pm
- Ort: Täfteå, Fäbodsanden
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Man ska betala med kort om man köper saker online från ett företag.
Köpet är försäkrat från banken och man får tillbaka sina pengar om firman kursar vilket man inte får vid kontoöverföring eller direktbetalning!
Köpet är försäkrat från banken och man får tillbaka sina pengar om firman kursar vilket man inte får vid kontoöverföring eller direktbetalning!
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Tack för uppmuntrande kommentarer och tips hur man ska betala för saker som kommer från andra sidan pölen och andra suspekta ställen.
Det var i sedvanlig bråda timmar i det Anderssonska garaget. Allt löst folk man hade på FB hade lockats dit med löften om riklig ersättning efter utfört arbete. Det var stundom helt klart vissa likheter med en myrstack. Än vart man vände sig så var det folk. Ben stack fram under bilen. ben hängde ut ur bagaget, över framskärmarna hänge gällivarhäng oblygt fram. I detta inte så organiserade kaos så gick saker både framåt och bakåt. Då bristen på tid var lika stor som bristen på intelligens från min sida så genades det friskt i alla hörn. Oväsntliga saker som tuta, bromsljus, blinkers m.m. blev rask bortprioriterat. Även designavdelningen hade bråda dagar. Frågor som; Hur ska vi göra för att det ska bli snyggast? Besvarades alltid med; Gör som du vill bara det sitter fast och fungerar.
Hålögda och slitna så kämpade vi på dag som natt. Såhär i efterhand så har jag förstått att mina grannar inte var lika imponerade av vårt hårda arbete. Bygga avgassystem m.m. som innebär rondellkapning under nattetid är tydligen inte så uppskattat. På onsdagen (motorveckan) tog vi en välbehövlig paus då det var Watercross vilket innebär rusdrycker och ansvarslöst betende. Man var billig i drift den kvällen. Det räcke med att ha lossat kapsylen så började det snurra i dom övre regionerna.
Efter att ha mått som man förtjänat på torsdagmorgon så fortsatte skruvande med abnorm frenesi. Det kördes så hårt så att man steg upp före man gick och lade sig. Näring intogs via dropställning och behoven utfördes via stomipåse. Här fanns det ingen tid att slösa på oväsentligheter. Det hade gått så långt att erbjudandet om sexuella aktiviteter från min frus sida avisades bryskt.
Lyckades få en besiktningstid på fredagen(fortfarande motorveckan). Till allas förvåning så gick den igenom bortsett från anmärkningarna på blinkers, tuta m.m. Salig så tog man en 48sekunders powernap och drog sedan en ragg på stan.
Bifogar en oerhört intressant bild från skärselden
Det var i sedvanlig bråda timmar i det Anderssonska garaget. Allt löst folk man hade på FB hade lockats dit med löften om riklig ersättning efter utfört arbete. Det var stundom helt klart vissa likheter med en myrstack. Än vart man vände sig så var det folk. Ben stack fram under bilen. ben hängde ut ur bagaget, över framskärmarna hänge gällivarhäng oblygt fram. I detta inte så organiserade kaos så gick saker både framåt och bakåt. Då bristen på tid var lika stor som bristen på intelligens från min sida så genades det friskt i alla hörn. Oväsntliga saker som tuta, bromsljus, blinkers m.m. blev rask bortprioriterat. Även designavdelningen hade bråda dagar. Frågor som; Hur ska vi göra för att det ska bli snyggast? Besvarades alltid med; Gör som du vill bara det sitter fast och fungerar.
Hålögda och slitna så kämpade vi på dag som natt. Såhär i efterhand så har jag förstått att mina grannar inte var lika imponerade av vårt hårda arbete. Bygga avgassystem m.m. som innebär rondellkapning under nattetid är tydligen inte så uppskattat. På onsdagen (motorveckan) tog vi en välbehövlig paus då det var Watercross vilket innebär rusdrycker och ansvarslöst betende. Man var billig i drift den kvällen. Det räcke med att ha lossat kapsylen så började det snurra i dom övre regionerna.
Efter att ha mått som man förtjänat på torsdagmorgon så fortsatte skruvande med abnorm frenesi. Det kördes så hårt så att man steg upp före man gick och lade sig. Näring intogs via dropställning och behoven utfördes via stomipåse. Här fanns det ingen tid att slösa på oväsentligheter. Det hade gått så långt att erbjudandet om sexuella aktiviteter från min frus sida avisades bryskt.
Lyckades få en besiktningstid på fredagen(fortfarande motorveckan). Till allas förvåning så gick den igenom bortsett från anmärkningarna på blinkers, tuta m.m. Salig så tog man en 48sekunders powernap och drog sedan en ragg på stan.
Bifogar en oerhört intressant bild från skärselden
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Efter att ha överlevt slutspurten på Motorveckan utan större debacler så gick livet vidare med nya funderingar. Tog ca 2varv runt stan för att inse att originalets 500hk inte riktigt räckte till. Allt kändes fattigt och man blev ifrånkörd av trimmade mopeder dagarna i ända. För att den skulle orka burna så skulle vännerna som jag inte har behövt lyfta i skärmkanten. Så man fick helt sonika lägga däcken i diesel för att kunna göra en liten rökare framför hormonstinna 14 åringar. Den vuxna befolkningen tyckte som vanligt att jag var en fåntratt. Min fru hade hotat om att ansöka om hemlig identitet ifall jag inte fick någon ordning på effekten.
Läget var allvarligt och börsen var tom. Enda lösningen för att göra situationen bättre var att byta kremhjul på kompressorn. Slog till på ett 2,6" Metco som ger 3-4 psi mer än originalet som är 3". Att det även var CNC fräst och svartanodiserat gjorde att man helt plötsligt fick några fjun på hakspetsen. I samma veva så monterades ett extra löphjul för att undvika remslir. För att ytterligare åderlåta min vakuumsugda plånbok så byttes även remsvängningsdämparhjulet på veven till en bättre modell.
Stort tack till Håkan Prytz Motorsport som lånade ut verktyget för byte av kompressorhjulet.
Efter bytet så skrek kompressorn mer, däcken slirade utan att vara indränkta i diesel och boost mätaren visade att det tillkommit 4psi. Enligt pålitliga Youtube vidoes så skulle minst 60rwhp installerats. Således var läget gott i konungariket och medborgarna sov gott i sina sängar, endast Peter var vaken och smidde nya planer.
Pulitzerpris nominerade bilden på kompressorhjulen. Vette väl tusan varför bilden är så stor, så intressant är den ju inte.
Bild på nya remsvängningsdämparhjulen. Originalet ser ut att komma från en råoljemotor anno 1884.
Läget var allvarligt och börsen var tom. Enda lösningen för att göra situationen bättre var att byta kremhjul på kompressorn. Slog till på ett 2,6" Metco som ger 3-4 psi mer än originalet som är 3". Att det även var CNC fräst och svartanodiserat gjorde att man helt plötsligt fick några fjun på hakspetsen. I samma veva så monterades ett extra löphjul för att undvika remslir. För att ytterligare åderlåta min vakuumsugda plånbok så byttes även remsvängningsdämparhjulet på veven till en bättre modell.
Stort tack till Håkan Prytz Motorsport som lånade ut verktyget för byte av kompressorhjulet.
Efter bytet så skrek kompressorn mer, däcken slirade utan att vara indränkta i diesel och boost mätaren visade att det tillkommit 4psi. Enligt pålitliga Youtube vidoes så skulle minst 60rwhp installerats. Således var läget gott i konungariket och medborgarna sov gott i sina sängar, endast Peter var vaken och smidde nya planer.
Pulitzerpris nominerade bilden på kompressorhjulen. Vette väl tusan varför bilden är så stor, så intressant är den ju inte.
Bild på nya remsvängningsdämparhjulen. Originalet ser ut att komma från en råoljemotor anno 1884.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Grattis som f-n till bes.
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Tack ska du haToni skrev:Grattis som f-n till bes.
Snyggt jobbat!
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.
Det är väl dags att erkänna att man är så kallad blandmissbrukare. Nu menar jag inte heroin å sånna saker, utan mera att man har inte bara en bil. Man håller på med all sköns motordrivet skrot i parti och minut. Hade man ett minsta uns av vett och sans så skulle man inse att det räcker gott att hålla på med en bil, men icke då. Här köper man skotrar, båtar och gud vet allt.
Dagens pausunderhållning presenteras av Anderssons Tefabrik. Här kokar vi vatten dagarna i ända. Har en -15 Pro Rmk där dom glömt att montera kylsystemet från fabrik. Då man nu ska tjuras och dra fru och barn bakom denna kvalitetsmaskin så vill det som oftast finnas tendenser till att bli ljummet under huven.
Så det var bara att bryta ihop och springa på Lycksele Bildemontering och kapa lös en Ski-Doo kylare från ett skrotat chassi. Stort tack till Lycksele Bildemontering för snabb service och bra pris som vanligt
Sen sprang man över(körde bil jag är en latrok) S-Mod och fixa nå alurör till anslutningarna. Lika snabb service där
Sen kapa, fila, putsa samt gulla med herr svetskunning. Har ingen egen alusvets och det är väl lika så bra.
Tjipp tjillevipp så såg det ut såhär. 110cm lång så det borde göra av sig. Får se under påsk ifall det blir succe eller misär
Jädra Photobucket som vägra rotera bilden, men ni får vika på huvudet eller rotera skärmen.
Dagens pausunderhållning presenteras av Anderssons Tefabrik. Här kokar vi vatten dagarna i ända. Har en -15 Pro Rmk där dom glömt att montera kylsystemet från fabrik. Då man nu ska tjuras och dra fru och barn bakom denna kvalitetsmaskin så vill det som oftast finnas tendenser till att bli ljummet under huven.
Så det var bara att bryta ihop och springa på Lycksele Bildemontering och kapa lös en Ski-Doo kylare från ett skrotat chassi. Stort tack till Lycksele Bildemontering för snabb service och bra pris som vanligt
Sen sprang man över(körde bil jag är en latrok) S-Mod och fixa nå alurör till anslutningarna. Lika snabb service där
Sen kapa, fila, putsa samt gulla med herr svetskunning. Har ingen egen alusvets och det är väl lika så bra.
Tjipp tjillevipp så såg det ut såhär. 110cm lång så det borde göra av sig. Får se under påsk ifall det blir succe eller misär
Jädra Photobucket som vägra rotera bilden, men ni får vika på huvudet eller rotera skärmen.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h