Anderssons fantasier Boss 302m.m.m. LADDTRYCKSSTYRNING HUR??

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Efter att ha legat gömd i förrådet i två veckor under en julgran i plast och avlagda raggsockor blev jag funnen av mina så kallade vänner. Dom kastade resolut in mig i garaget med 14 ostmackor och två liter ljummen mjölk med utgånget datum. Svårmodet kom över mig då jag hörde dörren låsas bakom mig. Klara och lättförståeliga verbala hotelser gjorde klart att jag borde antingen skriva mitt testamente och klargöra vem som skulle få ärva mina skulder eller sätta fart med bilen. Situationen var glasklar så det var bara att bryta ihop och sätta igång.

Original så sitter boxen under huven vilket inte kändes så lockande då jag har en latent estetisk sida som ibland vill komma till tals. Kabelhärvan hade 3 kontaktstycken som var ungefär lika stora som en 24 packs äggkartong. Då jag inte ville kapa upp ett hål på 2kvadrat i torpedväggen så tog jag en redig klunk ljummen mjölk och klippte av hela härvan.

Såhär såg det ut sekunderna innan jag klippte till. Tur att man inte är lika färgblind som en hund.

Bild

Sen var det bara att pula in ångestknippet in i bilen

Bild

14 ostmackor, tre nervösa sammanbrott, ett samtal till jourhavande präst, 15 skärskador och tre rullar eltejp så rullade bollen in i mål.

Bild

Bild

Men tittut där finnes visst en motor under alla elektrikiska kablar och mojänger

Bild

Stärkt av dessa framgångar gick jag och klippte vår gräsmatta där grannens hund och en 28tums damcykel av märket Skeppshult hade försvunnit under min förrådssflykt.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
Toni
Forumsberoende
Inlägg: 809
Blev medlem: tor mar 11, 2010 12:48 pm
Ort: Malmö

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Toni »

Been där, done datt...

Bild
(Skulle nog behöva en en hjälpande sax snart, om någon känner sig manad...)

Mycket elegant lösning, Andersson!
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamie_N
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: lör mar 21, 2015 2:01 pm

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Jamie_N »

Mycket roande tråd att följa!
Och som jag fått höra många gånger ute på strippen om just Mustanger av alla möjliga är: Det är inte en Ford, det är en Mustang. ;)
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m. köpa AN Biltema

Inlägg av bossrules »

Go afton!

En förflugen fågel kraxade nåt om att Feltema börjat sälja AN slang och kopplingar. Söker man på det här Internet så får man träff men går man vidare till Biltemas sida så får man Peugot 404 din bil hittas inte vill du hellre köra en Fiat 600?

Nån som vet hur det ligger till eller kan berätta vart man köper sånt till rätt pris utan att det är skräp. Slang och kopplingar ska vara svarta. Får ett mindre epileptiskt anfall om allt ska gå i blått, rött och blank stålomspunnen slang. Inget ett staket(no a fence) till dom som har det =)
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Wikstrom »

hörrö du di hära med an slang och kopplingar, satsa på köra pressat istället, möe bättre :)
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
CRH
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:16 am
Ort: Örnsköldsvik

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av CRH »

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000035959/

om inte länken fungerar prova att söka på AN-koppling, ligger under bil och MC
//Christer
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Steve »

Kan du inte göra en uppdatering med bilder och info om gamla bilar du har ägt? Då kanske tillåmed jag blir intresserad av den här tråden :hihi:
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Steve skrev:Kan du inte göra en uppdatering med bilder och info om gamla bilar du har ägt? Då kanske tillåmed jag blir intresserad av den här tråden :hihi:
Jao nog skulle man kunna göra det ifall det får dig intresserad Steve :thumbright: . Men då lär man få scanna in bilderna för alla gamla fordon finns ju bara på vanliga foton. Å en tråd utan bilder är som en fest utan cider :hihi:
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890
Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Kirre »

du menar väl som en fest utan öl!
Håkan Kirjonen

Evighetsprojekten
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck
Inlägg: 301
Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Ort: Bollnäs

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Love »

Hörru Andersson! hur går det med bilen? Misstänker att jag inte är ensamm om att tycka att det är dags för en uppdatering :)
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Här får man äntligen ut tummen som varit fastcemterad i akterkastellet. Men tro då på horngubben att datorskrället vägrar. Så här sitter man med bananfingrar och plippar på mobilen. Nåväl får ge mig på datorskrället och försöka få kontakt med de där Internet så jag kan ladda upp nå bilder och fortsätta svamla om mina idéer, med och motgångar.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck
Inlägg: 301
Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Ort: Bollnäs

Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av Love »

Men vi är ju lite besviken på dig! Dra ut på det så längen att man måste läsa i Bilsport att prylarna funkar! Fy fy!! ;) ;) Och numer vet vi ju hur du ser ut dessutom!
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Point taken eller touch'e om man hellre är böjd åt det franska hållet. Men är kroppen lat och själen svag så blir det ibland lite bak och fram. Blir kanske lite mer bilder här och kanske mer info för den som är intresserad. Sen kanske det finns någon stackare som inte läser Bilsport. Sen min prydliga nuna fick träda fram i offentlighetens ljus har jag ansökt om skyddad identitet och gjort en och annan misslyckad plastikoperation i Nordkorea. Så numera ser man ut som en gammal fiskbulle som legat framme i två veckor på diskbänken.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Jamen för tusan. Sent skola syndaren vakna vilket i detta fallet kan anses vara jag. Kastar väl in några synnerligen inaktuella bilder på saker som blev gjorda.

Bild

Som allt annat så fick inte oljefiltret helelr plats. Saknades ca 3mm mot rattstången. Men den nya placeringen var ytterst servicevänlig och stämning blev genast bättre. Hade dessutom nån knepig gäng på oljefiltret men det löstes med ett kit från Dalhems där allehanda adaptrar fanns. Passade även på att fylla oljefilterhållaren med metallspån då jag monterade givaren till oljetempmätaren.

Sen fick pedallstället avhysas med handräckning från Kronofogden. En smärtsam process att kapa in en bil som på nå vis anses vara värd en ansenlig summa i originalskick. Men det är mindre ångestfyllt för varje nytt hål. Sagt och gjort så blev det ett stort hål i torpedväggen.

Bild

Tillverkade en ny "hållare" i 3mm plåt där allt bultades fast i rask takt. Naturligtvis var vattenpasset lite trasigt så hela arrangemanget fick en klädsam lutning. Tre Wilwood cylindrar är väl ändå lite småfränt. Härifrån ser det faktiskt rakt ut :thumbright:

Bild

Sen för att göra något annat så fixade jag dit luftfilter med tillhörande skitsnygg rostfri felxslang som var smidd till lämplig ovalitet så att huven skulle gå igen. Inget cold air intake direkt men det får gå ändå.

Bild

Då det var en smal sak att fixa luftförsörjningen så gick jag direkt till svårare saker. Varde mörker sade Lucas och jag förstår honom. Kan det verkligen behövas så mkt kabel i en gammal skrotbil? Hela kablehärvan byttes i alla fall ut mot en passar nästan fast egentligen inte alls från det underbara landet i väster.

Bild
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Anderssons fantasier Boss 302 m.m.m.mm.m.

Inlägg av bossrules »

Som pausunderhållning så kastar jag in två bilder på gamla synder.

1994-95 frästa man runt i en i mina ögon skitfrän -73 142. 2369 friska cc under huven. Resta kanaler, ändrad utväxling på vipporna, Dellortho 48DHLA osv lyckades vrida ur sig 236hk. Det var inte så dumt på stenåldern. I dagsläget så skulle man inte ens få åka och köpa mjölk med den. Kolfiber huv hade man också kostat på. Däremot hade man inte begripit att 4 fästpunkter var lite fattigt. Så då det började röra på sig flexade den så pass att man enkelt kunde se hur det stod till med motorn. Annat smått och gott var GT panel, M47låda, 16 revolution split fälgar, ventilerade 164 skivor fram, cervin vega 6*9 högtalare med ett Diplomat 2*110W slusteg. Försökte förklara för min älskade fru hur ball en GT panel är och att vi kunde ha en sån som prydnad. I sedvanlig ordning så frågade hon vad som var fel på mig. Kvinnor går inte att förstå sig på, så enkelt är det. Det som gör att jag gråter inmobords är att den mest troligt har gått EPA döden till mötes. Var ingen som ville köpa den komplett då jag skulle sälja så den blev såld i delar kors och tvärs.

Bild

Bild
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Skriv svar