Audi GTT Coupe -87

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av W108 »

Den blir onekligen rätt fin din bil, kul att få följa.. :thumbright:
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Johan_P »

Måste boka reggning snart. Våren närmar sig med storm steg. :hey: Blir ju jätte bra med instrument brädan.
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Jo, men jag måste svetsa en balk först under bilen och montera katten. Det tänker jag inte göra i lervällingen då står i just nu! :roll:
Fredrik Blomberg
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Provmonterade ratten idag då jag har hört nu i efterhand att det finns olika nav till dom här rattarna. Men nu vet jag att urquattro -88 passar i GT -87

Bild

Har även byggt på brädan lite till och skruvat loss bakstycket på mätarhuset. så nu ligger huset rätt i bilen.
Avslutade dagen med att fylla upp tanken med vatten ända upp. I morgon blir det svets. Håller tummarna att jag avslutar det med tummarna i behåll....
Fredrik Blomberg
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Fick äntligen tummen ur och släpade fram svetsen!

Bild
Bild
Bild

Och sen till den tråkiga delen som var största anledningen till att den åkte fram.

Bild

Jäkla skit ställe runt takluckan, inte alls sugen på att laga i det. Men är det som är kvar, en balk under bilen som har spruckit och lägga igen takantennen. Så snart är bilen äntligen antennfri!

Får se om jag grejer något imorgon.
Fredrik Blomberg
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Skit dag i garaget.

Började med att lossa takantennen, såg inte så illa ut först, sen började jag slipa och det var grovrost en bra bit runt hålet. Får skära bort skiten och svetsa dit frisk plåt.

Bild

Sen det ännu tråkigare, Kapade bort plåten runt takluckan som var dålig. Det slutade inte där.... Rosten har även ätit upp takluckeramen.

Bild
Bild
Bild
Bild

Fixade 2 plåtar till taket iaf. Men måste bocka 2 nya plåtar till ramen.

Bild

Får se om man orkar pallra sig iväg till garaget imorgon. Haft motivationsbrist innan, det här hjälpe inte direkt.

Reggningen känns väldigt långt borta.
Fredrik Blomberg
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Johan_P »

Du har ju lite rost lagning om man jämför med min opel. haha. Men det är inte så mycket kvar nu. Då är ju frågan vem av er som hinner först. Du eller Tobbe. :hihi:
Bra blir det ju i vilket fall. :thumbright: bara synd att det måste lackas igen sen när du är klar. :whistle:
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Risken är väl att tobbe hinner före då jag ritar mer delar till honom än mig själv :lol:

Kapat lite mer idag och bockat plåt.

Bild
Bild

Snyggaste tätningen någonsin. Nu kan man haka på alla fjortisar vid närmsta korvmoj. Silvertejp!
Nöden har ingen lag heter det väl?

Bild

Skulle egentligen ha svetsat idag, men blåste för mycket.
Senast redigerad av Nosliwe den ons jun 01, 2016 2:09 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Blomberg
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Johan_P »

Får skaffa dig ett partytält så du kan bygga vidare. :thumbright: :hihi: . Jag hade samma bekymmer med en Saab en gång i tiden som oxå hade rostat runt takluckan. Fixade det så som jag tyckte att det skulle fixas på den tiden och gjorde klart lite annat. Lackade bilen och lät den stå ute en stund medans jag gjorde något annat på en annan bil. när jag tog in bilen i garaget igen så hade det börjat rosta igen runt luckan på exakt samma ställe. O det var på grund av att jag inte kapat bort all rost som var under och det var fuktigt ute. så det var ju bara börja om igen. Är så tröstlöst att laga rost. Men det blir ju bra det du gjort än så länge. :thumbright:
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Händer fortfarande inte speciellt mycket då jag har varit och fortfarande är tvungen att fixa lite med A4an. Sen så har väl inte motivationen varit på topp heller för den delen.

Iaf fixat en skärrings koppling till kopparröret under bilen så jag kan koppla på bränslet upp till skuffen.

Bild
Bild

Sen så har jag fixat givare och kablage till nya hastighetsmätaren då den gamla var mekanisk. Var det enda jag fick gjort idag då ja har bytt olja på A4an samtidigt.

Bild
Bild
Bild

A4an har iaf äntligen kommit ner på marken. Har bytt till coils då dom gamla höll på med att gå av på mitten :rolleyes: och har fixat bromsarna runtom osv. Har inte direkt fått mycket kärlek dom senaste 5 åren som vinterbil. Så som sagt, har stått lite still med GTn.

Bild
Fredrik Blomberg
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Efter att ha letat som en idiot. Varit i Falköping och konstaterat att bilen som stod där inte gick att komma in i öht. Varit i kontakt med Linköping skroten för att åka 16mil dit och hämta det jag var ute efter och dom inte kunde hitta den på sitt lager. Lagt upp köpes annonser på facebook och slutligen ha ringt till Falköpingsskroten och bett dom lyfta fram bilen åt mig, så har jag äntligen fått tag på en 100 typ 44 bräda till mitt bygge!

Nu ska man bara lyckas gjuta ihop dom här två!

Bild
Fredrik Blomberg
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Johan_P »

Det hade ju varit smutt om hela brädan passar rakt i. :hey: Men hur hade du tänkt gifta ihop dom där? antar att du ska ta själva mätarhuset från 44 brädan och gjuta ihop det med Gt brädan.
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Japp precis så. 100 brädan i övrigt tycker jag är skit ful. Så lika glad över att den inte passar
Fredrik Blomberg
Johan_P
Forumsberoende
Inlägg: 670
Blev medlem: tor jun 18, 2009 11:03 am
Ort: Eskilstuna

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Johan_P »

:thumbright: Håller med dig där. Skulle få tag på en quattro bräda från en 80/90/Gt nu när den ser ut som en spq. Nästan :wink:
Användarvisningsbild
Nosliwe
För mycket laddtryck
Inlägg: 105
Blev medlem: lör mar 21, 2015 10:48 pm
Ort: Karlsborg

Re: Audi GTT Coupe -87

Inlägg av Nosliwe »

Mja det hade varit en GT eller quattro bräda i så fall då SPQ brädans fack går hela vägen till mätarhuset precis som på dom 2.
Brädan jag har byggt på är ifrån en 80 CC då jag inte ville kapa sönder bilens original bräda. Annars så hade det ju stämt bättre. Men va fan, blir ju inte exakt oavsett vilket och har ju andra mätare med, så skit samma. Det blir en variant al'a Blomberg ;)

En timme med japansåg och vinkelharry senare så blev det såhär :)

Bild
Bild

100 brädan är skapligt skrot kan man säga :D
Nu ska det bara göras gjutform för mittdelen då den gamla fick ryka den med. Kommer göra en som går hela vägen ner till växelspaken.
Fredrik Blomberg
Skriv svar