Har lyckas fått hela helgen i verkstaden så nu har jag massor av bilder till er
Började med att slipa ner den gamla färgen i bagageutrymmet och lackade med Hagmans rostskyddsprimer.
Sen efter mer änn en vecka hade jag äntligen fått min gaslins till svetsen så nu kunde jag svetsa klart insuget
Smak prov på en kärlfog.
Locket på hade bara 1,5mm plåt hemma och det är nog risk för att den spricker med turboladd senare men då får jag byta den då.
Efter allt det svetsandet så hade flänsen bra slagit sig 1mm
Väldigt nöjd om jag får säga det själv.
Två olika svetsmetoder. Tanken är att de ska fungera som flexskydd när det blir tryck i insuget.
Använde plasmaskäraren igen, Märkte att den var väldigt kinkig på att man har jordat arbetsbiten rätt. Vanligtvis när jag svetsar så sätter jag jordklämman i min rostfria bänk och det brukar fungera perfekt. men nu behövde jag sätta jordklämman direkt i arbetsstycket plus isolera allt från arbetsbänken innan den tände plasmalågan.
Efter lite handfilande.
Punktat på plats.
Tajt mot huven men det går.
Svetsade fast flänsen med gasspjället på plats för att hindra att det skulle slå sig allt för mycket.
Fästen till fuelrail.
Test monterat
Sista att svetsa är gängorna till lufttempgivaren.
Min brist på roliga idéer gjorde att det vart mattsvart i bagaget.
Har hittat AN adapter till rör, Man har dragit bensinledningarna inne i bilen med kopparrör. Det fungerade bra när man bara hade förgasartryck i lednigen men när jag monterade en bosch 044 kopia så läcker det ur alla skarvar med slangklämmor. Hoppas det här fungerar bättre.
Eftersom jag vill montera slang på röret så behövde jag en hane hane adapter som inte fans på racetema. därimot hade de en massa svetsnipplar
Såhär är det tänkt att bli.