Jens G B20 142. 10.62/198km/t 2023

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Jens ska kolla de grejen är att vi har säkert kört 25mil sen vi var ute o mappa så helt fel kan de inte va. var nog när den tjuv sög luft för efter de funkade den bra o i förrgår började den dra vatten.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2434
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Jens Gustavsson skrev: om det mot förmodan fins någon som vill meka grattis på en 142 :lol: i morron kväll så skulle det va kung, team platser och resa finns som betalning iallafall :?

Jag skull mer än gärna hjälp till men det är liiiite långt från Strängnäs till Sävar, tyvärr. :cry:

Lycka till i Sundsvall :!:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

vi han rätt mycket ikväll fast det gick lite trögt från början
jag dyker upp imorrn och hjälper dig meka, införskaffa bara alla grejer som behövs imorrn så kommer jag så fort jag slutar
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

tackar för hjälpen erik, och fredde vit pv som hjälpte mig med en akut topp planing på semestern i förrgår.


utan hjälp från polare kommer man inte långt här i värden :wink:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

toppen ligger då helt färdighopmonterad på bänken nu så det är "bara" att hiva in den i bilen morron :j:
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1928
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

Jens Gustavsson skrev:toppen ligger då helt färdighopmonterad på bänken nu så det är "bara" att hiva in den i bilen morron :j:
snyggt!!! :D
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

ringde och pratade med nåra i sunsvall och först lät det som det skulle gå bra att komma men sen rigde de upp och sa att det va så många som skulle köra att de var svårt att rymma i depån och sen var de oroliga att det inte skulle bli mer än 2 kval rundor om det blev fler och om det blev nått haveri så skulle inte alla hinna kvala överhuvudtaget.


när man hörde det så då blev man inte så sugen på att fara heller än om det kanse skulle gå att kläma sig in i nått hörn i depån.


blir nog att hålla sig i sävar och fin putsa bilen på gatan då istället inför åmsele och piteå.


man får då köra repor tills man är nöjd i piteå iallafall!
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Dålig ursäkt tycker jag, för lite plats i depån. Grymt tråkigt att höra! Hade vart kul o se B20in in Action igen!

Kul att du fått ihop en ny topp igen iaf! ;)

MVH
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

måste hinna i kapp med lite jobb i sävar också i kväll då det liks inte blir nått i sunsvall. men jag ska försöka montera toppen i kväll iallafall. men man tappa gnistan lite.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jens Gustavsson skrev:måste hinna i kapp med lite jobb i sävar också i kväll då det liks inte blir nått i sunsvall. men jag ska försöka montera toppen i kväll iallafall. men man tappa gnistan lite.
förstår de... Du som vart eggad över detta oxå dessutom... Men nya tag till Pite o Åmsele då! ;)

MVH // Nicke 8)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu sitter då toppen momentad på motorn och i morron blir det monterig av grenrör rullvipper och insug mm.


förhåpningsvis uppstart också!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Blev du nöjd med toppen? flödat den?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den vart som jag trodde, med 44 x 40 istället för 46 x 38 ventiler alltså lite sämre insugnings flöde (190 istället för 200) och 150 istället för 143 på avgas.

flödesballansen blev nu bättre sen blev sonik flödes arian större på låga och medel flöden på avgas tyvär så är det för lite gots i både insugnings canal och under avgasventil för att få det riktigt bra men det blev ändå en fin topp. om någon vill ha en likadan med kvitto och allt så tar jag bara ca 25000kr för en :lol:


det är frågan vad som gör mest :) men jag är ganska säker att det är viktigare avgassidan på den här motorn som ska få jobba på lite högre tryck i framtiden.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Tråkigt med den spruckna toppen.. Kul höra att du fått lite inspiration igen för din gamla ögonsten.. Skaffade 4 st smidda ross kolvar i veckan.. Borr 89.82.. 3.536" 0.04" ödim te b20 eller något.. (1.02mm) Fast ska borras 2 hundringar större pg av "over boast".. Alla väger 462 på grammet.. Jäklar va gulliga dom är.. Nästan så man vill ha med sej en när man ska sova.. :lol: Vad har du för borr i din maskin? Börjat dyka upp galna tankar om en ny maskin te volvon... Och det ska bli en riktigt otrevlig järn klump.. :lol: Är de någon vitts flytta isär ventilerna i toppen för att på så sätt få änndå bättre flöde med turbo? Skulle sitta fint med 46 X 40 ventiler.. Fast kanske overkill.. :shock: /Roger
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har billiga vw male 90.5/39.6mm kolvar med 0.02mm extra borr.

vet ej om det är lönt med lite större ventiler?? det är ändå för lite gots i kanalerna!

skulle nog rekomendera 45 x 39.2 ventiler som det optimala (utan särflytning)!

men det är inte det viktigaste ventilstorleken.
Skriv svar