M10 rattlåsracing , ut med det gamla och...
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 91
- Blev medlem: tis maj 22, 2012 10:41 am
- Ort: Umeå/Holmsund. Nu mera Älvsbyn
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Detta kan ju inte bli annat än fränt, kommer följas
För den snåle är allt dyrt
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Så där ja, lilla svarta är nu prydligt parkerad i aitt lugna bo och , stolleprovs kommittén har granskat åbäket och gett tumme upp för fortsatta insatser
Den här bilen är faktiskt helt galet ball och det känns som ett ärofyllt uppdrag att få ta steget fram till att förhoppningsvis få yla en fullgasrepa utan missöden i Titanic proportioner.
Åbäket har haft en tendens att försöka både fysiskt o psykiskt köra slut på tidigare Kamikaze piloter och då måste det vara över dessa tendenser hoppas jag.
Nya bilder finns men det får bli senare , i morgon blir det Tierp och lite bärs o viloläge
Den här bilen är faktiskt helt galet ball och det känns som ett ärofyllt uppdrag att få ta steget fram till att förhoppningsvis få yla en fullgasrepa utan missöden i Titanic proportioner.
Åbäket har haft en tendens att försöka både fysiskt o psykiskt köra slut på tidigare Kamikaze piloter och då måste det vara över dessa tendenser hoppas jag.
Nya bilder finns men det får bli senare , i morgon blir det Tierp och lite bärs o viloläge
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Tierp kommer bara spä på dina toktankar
En helg med EM-dragrcing är ju inte direkt ett steg tillbaka
Blir mycket bra det här.
En helg med EM-dragrcing är ju inte direkt ett steg tillbaka
Blir mycket bra det här.
VW & Volvo.
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Jaha näha, Tierp besök avklarat och iofs kul men detta j ä vädret var väl lite stolpe ut..
Kul att kolla på en massa fräna grejor och snacka lite skit med folk.
Praktiskt nog så hade den lokala stolleprovsgruppen lite tid över på hemmaplan och praktiskt nog så verkar jag äntligen hittat en delvis självbyggande bil
gördeln skruvade fast sig och kolvar o stakar började ramla ner tills..
glömt att köpa vevlager (fixat nu men..)
En skvätt färg på det nya tillpysslade blocket
lite blandade bilder invändigt kan också bjudas på
förhoppningsvis stabil bakvagn
9" spole MW axlar 4link bla bla bla
Ryms ingen picnic korg här längre
Här verkar det saknas en del...
Motorbygget forsätter iaf och lite smågrejor här och där med lite allt möjligt, går framåt i sakta mak.
Over and out // Erik
Kul att kolla på en massa fräna grejor och snacka lite skit med folk.
Praktiskt nog så hade den lokala stolleprovsgruppen lite tid över på hemmaplan och praktiskt nog så verkar jag äntligen hittat en delvis självbyggande bil
gördeln skruvade fast sig och kolvar o stakar började ramla ner tills..
glömt att köpa vevlager (fixat nu men..)
En skvätt färg på det nya tillpysslade blocket
lite blandade bilder invändigt kan också bjudas på
förhoppningsvis stabil bakvagn
9" spole MW axlar 4link bla bla bla
Ryms ingen picnic korg här längre
Här verkar det saknas en del...
Motorbygget forsätter iaf och lite smågrejor här och där med lite allt möjligt, går framåt i sakta mak.
Over and out // Erik
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Ett steg fram och två tillbaka.
Men med lite tur snart det omvända.
Men med lite tur snart det omvända.
VW & Volvo.
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Lite steg här o där framåt för det mesta faktiskt o spärrskaftet står övervägande i högervarv.
Lite materialbrist här o där men inga hopplösa saker.
Däremot undrar jag om någon har muttrar o brickor till ARP topplocksbultar liggande "någon" verkar ha förlagt sina egna .
Lite materialbrist här o där men inga hopplösa saker.
Däremot undrar jag om någon har muttrar o brickor till ARP topplocksbultar liggande "någon" verkar ha förlagt sina egna .
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Jag vill påstå att det där är en Chrysler 8 3/4" axel och inte en Ford 9".
Ta en bild på differentialen (diffklumpen) så du får med gjutnumret som står på förarsidan straxt under pinjongen, så du vet vad det sitter för delar på bilen. Det gör saker lite enklare om det skulle hända nå't med axeln.
Mvh
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
jo det är en 8 3/4 jag har sponsrat lite små grejor till den då bosse ägde bilen.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Gjutnumret på huset syns på den här bilden
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Där ser man, jag som inte ens funderat över den "lilla detaljen" då Bosse o Robban sa att det satt en 9" i akter
Nåja blir att krypa under o kontrollera , blir nog bra med 83/4 också antar jag.
Jag vet inte ens vad det är för utväxling i axel , däremot så skulle den vara bytt o nya drivaxlar från MW vara monterade.
Tack för info
Lite dum känner jag mig ändå , då tydligen jag inte har en susning om vad det är för ngt i bilen:
Med vänlig hälsning, Erik
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
jag tror jag sponsrade med en 5.38:1 (089hus modell) från min 142:a? 042 hus med svarvad hylsa till lagret...
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
Tack, då blir nästa matteläxa alltså , blir den lämplig för 201/402 m däck = 12x29 5.38 utv tänkta varv på motor är målbilden 9500
Utväxling / växel i låda får googlas fram
ZF 26x låda
Är väldigt novis på den här världen o steget är stort från blackrace sladda på parkeringbil.
Fast man var väl mognat fram till det här
Utväxling / växel i låda får googlas fram
ZF 26x låda
Är väldigt novis på den här världen o steget är stort från blackrace sladda på parkeringbil.
Fast man var väl mognat fram till det här
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: M10 rattlåsracing , nya stolleprov
skulle gissa på ca 230km/t vid 9000+rpm. låter ganska lämpligt. har 5.38 på vegan också men 31-32 tum men varvar bara 8000rpm över mål på 402
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/