Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 9:49 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 251 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: ons maj 03, 2017 9:19 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
Inlägg: 189
Ort: Sandefjord,Norway
Jobba på! Det her blir hur bra som helst!

_________________
Daniel Krüger


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 05, 2017 2:33 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Jahapp, vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?
Behöver lite mellan fuelrail och regulator samt till sopparören.
Har en nukerail 3/4 unf och en areomotive sopparegulator (dyra prylar :doh: ) sedan så är soppaledningar ngt som verkar ramlat loss från ngt element typ...(biiliga prylar :thumbright: )
Kopparrör som "borde vara"3/8 inbillar jag mig.
Så unf till AN eller JIC.
swedol hydroscand eller något annat förslag?
Är rör från torped om det spelar ngn roll i sammanhanget, ska tåla E85 såklart

Over and out /Erik


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 05, 2017 4:42 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Inlägg: 1809
Ort: Sävar
för att inte svära i kyrkan.. har inte biltema an slangar etc.. vet dock inte hur bra dom håller ?..fråga jensa han lär nog veta mer.

_________________
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre maj 05, 2017 6:58 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Inlägg: 1406
Ort: Umeå
gasekke skrev:
vars i umeå vänder man sig för lite slangpussel?

swedol hydroscand eller något annat förslag?

ska tåla E85 såklart

I veckan när jag var runt på diverse ställen i jakt på slang som tål
bromsvätska så var jag på Hydroscan bland annat, och där finns soppaslang
som tål E85 :thumbright:

//Nisse

_________________
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 06, 2017 2:44 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2170
Ort: yttertavle/umeå
Jag har som bränslerör kört med 15mm yd rostfritt och klarat mig med en skarv under föraren ungefär
och efter jag bytt bakvagn så kommer inte den bakre delen (av matning och retur) att passa.
jag har med vilja förträngt hur jobbigt det är att tillverka typ 4st över 2meter avancerade cykelstyren
och blev lat eller rationell och köpte 10 meter stålomspunnen PTFE an8 slang och alla kopplingar från speeding.se
hyfsat dyrt men man sparar in ett par dagar och det känns säkrare att köra skarvfritt hela vägen!

/Fredde


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 06, 2017 5:40 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Jo men...
Mätt upp o kommit fram till..
Sopparör under 10mm = 3/8 hane sedan regulator 2x AN8 hane samt fuelrail in & ut = 3/4 unf hane :doh: enkelt och bra...
Men jag tar en sväng till hydroscand på måndag och ser vad de kommer fram till.
Jag vill helst ha så få kopplingar som möjligt på vägen, men bara det är rätt så är jag nöjd för stunden.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 08, 2017 9:27 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Svarvjobb nästa.
Varför göra det enkelt när man kan komplicera saker.
M42 svängningsdämpare o triggerhjul sedan hemslöljd
Bild


Bild

Kan bli bra hoppas jag.
Bild

Jag hoppas på.att lösa bränslesidan i veckan med lite flyt.

Over and out// Erik


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 08, 2017 9:31 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Bild

Framsidan skruvas sedan ihop med skrotet en vända till.
Små steg som tar lång tid


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 13, 2017 12:36 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Inlägg: 737
Ort: Umeå
Nu får du faktiskt skapa en ny tråd :hey:

_________________
VW & Volvo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 13, 2017 5:27 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
:roll: Plan B tråden menar du...men den är ju sjukt säkerhetsklassad av "alla kända spionverksamheter" inkl nordkorea då hemliga vapen slutar med att Trump knackar på dörren :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 16, 2017 7:04 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Skapligt vrid iaf på plan B
Lite test i kubbe till helgen kanske
Bild

På fjuttiga 1.4 bar detta.
Tack Mattias Sandgren för hjälpen vi får försöka jobna lite med launchcontrol och bumbbox funktionen senare kanske.
Nu när det mer körskola igen och lära sig hantera vridet på ett vettigt sätt.
Men en enormt körbar maskin :lakrits: :lakrits: :dance2:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jul 05, 2017 1:22 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Jahapp, stilla mekande men glest med framsteg av större mått.
Eftersom jag mekar så långsamt så hinner en del saker tydligen dunsta bort.
Jag behöver en låsring till kompressorhuset för en hx40, någon som har en som ligger och skräpar?
Lagt en fråga på köpes men glest med svar där.
Finns det så man bara kan köpa den hos någon firma eller så annars. Jag behöver inte ett helt renoveringskit liksom
Over and out// Erik


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jul 15, 2017 3:28 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Inlägg: 601
Ort: Umeå
Jaha nähä.. beställt nödvändig del från ebay så så ska det sättas ihop M50in.

Nästa fundering är om någon har ett automatsvänghjul till M50 som ligger ivägen och säljer billigt /skänker bort..

I fredags hanns det med lite test n tune i fällfors med plan B compacten.
Blev 2 repor och mina första 402 med den bilen.
Mkt nöjd med båda.
1a 10.82 med 3000 på launch
Höjde till 4500 inför nästa och åkte 10.28@215 6.5 på 201 med 1.56 60fot.
Men jag skulle behöva mer effekt sista metrarna då det bara var transportsträcka sista 100 metrarna.
Vad göra?
Tror jag har galet mottryck , har inte mätt men åkte med fullt avgas katalysator osv o bara 3" hela vägen.
En liten 6266 prescion också och vid mappnings var den i botten på 1.4 bar även där med fullt avgas.

Så? Större avgas hjälper väl till men.
Annars då? Ställa om avgaskam? Laddtrycks minska per växel?
Bil 1400 kg m50iv 3.1 liter automat th 400.

Men som helhet nöjd kördes dit o hem är ju gatbil o reggad med alla mods.
Vill åka en 9a nu ju :twisted:
Sedan lite mer men med touring såklart.
Just nu fixad det med elhärva o sprut målet är ff att få testa i sommar/höst
Over and out Erik


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 16, 2017 4:12 pm 
Offline
Admin
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Inlägg: 9788
Ort: Sävar
Jag har en flexplatta med startkrans från en automat M50. Vad söker du?

_________________
Mattias Sandgren
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör. Link, MaxxECU, ECU Master, VEMS, m.fl.
Egen nav-dyno och motor-bänk i Sävar.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Bild
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 16, 2017 4:18 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20585
Ort: Tomterna/sävar
bra jobbat!

tänker högt bara här..... är det egentligen mer effekt du behöver? vad bromsa den på driven? vad väger bilen ungefär?

hur stora däck?

låter som du nästan bara skulle kunna fin putsa starterna för att nå en nia? men jag vet för lite för att mer än bara spekulera.

kan du lägga upp hela tid kortet?

då man jagar tid så vinner man mest på att jobba med första 100m faktiskt. hur bilen acc sista 100 metrarna har faktiskt inte alls så stor betydelse.

mvh jens

_________________
Köpes volvo B17 vevaxel eller motor

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 251 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010