Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jun 28, 2017 4:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 281 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tis maj 30, 2017 3:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Tack för tipset! Jag ska börja med fjärdar och dämpare för allt är helt std så jag tänkte hitta kortare bilstine b6 och lämpliga fjädrar fram sitter det någonting från en merca så en riktig vägning och ett samtal till sellholm kanske väntar.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 30, 2017 8:37 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Uppgraderar lite grejer som uppkom efter min nätta resa på 50 mil. Knölade dit lite stöddigare motorgummin idag så nu ska den väll sitta still! Den som ser vad det är kan få en provtur eller en piggelin.Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 30, 2017 8:41 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4940
Ort: Lykksällä
Det där måste vara en sån där basketboll eller nåt som dom där sportiga människorna använder :)

Blir du less på att allt vibrerar så funkar dom här fint https://www.esska.se/esska_se_s/Industr ... uddar.html

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis maj 30, 2017 9:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Kollade på dom men det är så fruktansvärt trångt så jag funderade tillomed på att stumma den helt. Får se om det går att åka med. Det är första gången på 25 år jag klev in i en sport affär.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 31, 2017 5:46 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Inlägg: 783
Ort: Skellefteå trakten..
Tips ang. fjädring. Ford Escort MK2 coilovers bak, dom är lite korta så du får nog sänka tornen bak. Sen en universal coilover till framvagnen, kapa bort fjädersätet och bygg ett nytt fäste för coilovern där. Finns bilder på hur min framvagn ser ut här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2 ... b017b8471f

GAZ coilovers med fjädrar får du kanske loss för runt 5000 inkl frakt om inte priserna gått upp så mkt sen jag köpte, då har du justerbara dämpare och justerbar höjd runt om ;)

_________________
Manta A Rallye
Kadett C "Pro Retro" under uppbyggnad.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 31, 2017 6:08 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Nja jag kör nog på vanliga fjädrar och stötdämpare för jag vill inte kapa sönder hela bilen när jag väl har svetsat ihop den. Men efter lite ban åka så kanske hornen växer så blir det fulljusterbara coils runt om.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 01, 2017 8:07 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Inlägg: 783
Ort: Skellefteå trakten..
Bak går de säkert hitta längre än Escort MK2 med, (går även specialbeställa med "pin mount" på toppen så du får rätt längd)

Fram är de svårare :)

Bilstein B6orna har jag för mig Inte är justerbara? Och dessutom rejält hårda? GAZ har vanliga justerbara dämpare till din framvagn (inte coils) med. Prisvärda och bekvämt att kunna skruva mellan ban/busåkning och finkörning så de inte blir så förbannat stötigt :)

_________________
Manta A Rallye
Kadett C "Pro Retro" under uppbyggnad.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 01, 2017 8:17 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Finkörning har jag en annan bil till. Första tanken är att ha en rolig gatbil sen tänkte jag provs på både dragracing och bana så får jag se åt vilket håll det drar sen det är lite dumt att optimera för bana när jag kanske fastnar för dragracing. Men alla tips är välkommena så har jag lite kött på bena när det är dax.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 01, 2017 7:58 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Här har ni en filmsnutt.
https://youtu.be/EL3XEPr28-o


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 01, 2017 10:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 276
Ort: Ulricehamn
:thumbright:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 02, 2017 1:15 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Tyckte den kändes lite tam på 0.45 i laddd så nu ska vi se hur den beter sig när det kanske landar närmare kilot [THUMBS UP SIGN]Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 04, 2017 10:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 276
Ort: Ulricehamn
Mera laddtryck åt folket!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 04, 2017 11:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Laddtryck är kul men det finns nackdelar. Balken som sitter mellan rambenen tyckte att det vart lite tuft så den gav upp. Så nu är det pålagt 3mm plåt på sidorna och lite invändiga förstärkningar så nu går väll karossen av efter stolarna istället. Lagade även chevas dyng slungdiff då den fick för sig att släppa både när man sladdar och börja enhjula i 140 knutar för att sedan låsa igen det är en upplevelse jag gärna har mera kontroll över nästa gång.... Men nu vet jag att om den enhjular så är någonting trasigt! BildBildBildBild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 06, 2017 4:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Nu blir det lite lungt på ras fronten igen. Då kabeln till oljetryckskontakten hade lossnat och så lite inspirerad körning i form av runda ringar gjorde så oljan inte längre smorde lagrena så ska rovan bytas. Vet någon vilka vag spolar som funkar med mitt sprut. Idag har jag tändsteg i sprutet och mina tändkasetter har egen + och - matning och så jordar sprutet för att generera gnista så då är frågan vilka spolar har den funktionen?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 07, 2017 8:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Inlägg: 278
Ort: Kisa
Den där ska nog inte gå att montera bort så lätt. https://youtu.be/Cpwn7-n9_m4 sen är nog lagret dåligt på grannens cyl tror jag. Bild


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 281 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010