Audi 200 20v quattro 806whp 913nm
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Med stereo i hatthyllan å insug gjort av plattjärn(eller liknande)? =)
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Precis fast insuget vart utbytt förra året mot ett riktigt indy insug
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
Re: Audi 200 20v quattro 806whp 913nm
bytte spridare åhh va och bromsade om bilen förra måndagen!
vart 806whp och 913nm på 3bar så laddar
vart 806whp och 913nm på 3bar så laddar
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Snyggt bygge, gratis till effekten .
Fint snitt du hade på ingåndeaxel på den rasade lådan!
Intressant insug, se ut som det borde vara rätt så god fördelning mellan cylindrarna med det? Spjället är mer riktat rakt emot insugs portarna än vad man bruka se.
Fina mjuka böjar på grenröret med!
Kör du original drivlina med den effekten?
Har du retur pump från turbon?
Hur ta sig audi 200 fram sig i snö? Vet ett par som hade en sådan men gjorde sig av med den omedelbart, då de tyckte att den vad värdelös på ta sig fram på vintern.
Fint snitt du hade på ingåndeaxel på den rasade lådan!
Intressant insug, se ut som det borde vara rätt så god fördelning mellan cylindrarna med det? Spjället är mer riktat rakt emot insugs portarna än vad man bruka se.
Fina mjuka böjar på grenröret med!
Kör du original drivlina med den effekten?
Har du retur pump från turbon?
Hur ta sig audi 200 fram sig i snö? Vet ett par som hade en sådan men gjorde sig av med den omedelbart, då de tyckte att den vad värdelös på ta sig fram på vintern.
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Jim: Låter som om dom inte riktigt förstod sig på fyrhjulsdriften... Även med en "låg" Quattro är framkomligheten i snö riktigt bra! (Kan jag själv intyga efter att ha haft en Audi 100 2.6Q -94 med original sportchassie i familjen i 15 år)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Är också skeptisk att de skulle vara så dåliga.Cassius skrev:Jim: Låter som om dom inte riktigt förstod sig på fyrhjulsdriften... Även med en "låg" Quattro är framkomligheten i snö riktigt bra! (Kan jag själv intyga efter att ha haft en Audi 100 2.6Q -94 med original sportchassie i familjen i 15 år)
Det som var problemet enligt dom var att bilen åkte upp på snön som en pulka och fastnade, så de tyckte att de kom fram bättre med sin vanliga volvo.
Skulle vara trevligt med en 4wd bil helt klart .
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Jim Holmgren skrev:Är också skeptisk att de skulle vara så dåliga.Cassius skrev:Jim: Låter som om dom inte riktigt förstod sig på fyrhjulsdriften... Även med en "låg" Quattro är framkomligheten i snö riktigt bra! (Kan jag själv intyga efter att ha haft en Audi 100 2.6Q -94 med original sportchassie i familjen i 15 år)
Det som var problemet enligt dom var att bilen åkte upp på snön som en pulka och fastnade, så de tyckte att de kom fram bättre med sin vanliga volvo.
Skulle vara trevligt med en 4wd bil helt klart .
Har dom provat i samma mängd snö och kommit fram till de så låter de ju lustigt.. Ska vara mycke snö innan en tung quattro glider upp å lägger sig ovanpå
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
Jag hade en gammal 85as audi 100 quattro, dom kan man låsa både mittendiffen och bakdiffen vart riktigt bångstyrig men drev de gjorde det.
Re: Audi 200 20v quattro 670WHP 760nm
skönt att de höll bli åhh skaffa slicks till nästa årLillen skrev:Lät elak som satan i Åmsele.
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
Re: Audi 200 20v quattro 806whp 913nm
Vart inte så mycke kört sommaren 2020!
Vart uppdaterat insug till grövre plåtar så det skulle sluta spricka och nya drivknutar runt om!
vart dock lite mycke grepp i åmsele så först for en knut sen kastade lådan in handduken!
Vart uppdaterat insug till grövre plåtar så det skulle sluta spricka och nya drivknutar runt om!
vart dock lite mycke grepp i åmsele så först for en knut sen kastade lådan in handduken!
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 707
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Re: Audi 200 20v quattro 806whp 913nm
Lite nyfiken vad för låda och drivaxlar fram du kör med, kompisen och jag har ett snarlikt bygge, Audi 200 1990 med skvätten över 700whp. Men åkt på lådhaveri och har monterat en 01e 6vxl men konstaterar att föraraidans drivaxel är på håret för lång och passagerarsidan är cirka 20mm för kort uppskattat. Har du några tips?
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Johan Posth, Laxå
070-2390054
070-2390054
Re: Audi 200 20v quattro 806whp 913nm
Kör med orginal på v-sida och en s4 manuell höger axel på v-sidaJohan Posth skrev: ↑tor apr 22, 2021 9:00 pm Lite nyfiken vad för låda och drivaxlar fram du kör med, kompisen och jag har ett snarlikt bygge, Audi 200 1990 med skvätten över 700whp. Men åkt på lådhaveri och har monterat en 01e 6vxl men konstaterar att föraraidans drivaxel är på håret för lång och passagerarsidan är cirka 20mm för kort uppskattat. Har du några tips?
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
Volvo 142 tq (4x4)
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower
audi gt coupe
Audi 200 20v 700whp
supra mk3
chrysler newport 62a 8/71 blower