Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 10:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre sep 16, 2016 3:38 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
En vecka senare och fortfarande inga sfro papper...börjar bli lite fundersam. Enligt min sfro gubbe så ska det vara granskat och klart så varför det inte är här än känns konstigt. :?:
Styrväxeln är iallafall bytt så nu känns den tajt och fin igen :thumbright:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 23, 2016 7:38 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
Fortfarande inga papper...Börjar bli lite orolig :( I Väntans tider så har jag pysslat med lite smågrejor.
Gjort hjulinställning och byggt om mätarhuset eftersom jag inte stod ut med mattgrönt sken längre.

Före
Bild

Efter
Bild

Hjulinställning
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 30, 2016 11:21 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
Idag var det dags! Bilen är nu reggad och besiktad och är antagligen Sveriges enda vr6 turbo som är
reggad, antagligen den enda mk2an med haldex som är reggad. Helt unik :D

Känner ett litet glädjerus just nu!

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 30, 2016 1:44 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm
Inlägg: 93
GRATTIS!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 30, 2016 11:06 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Inlägg: 724
Ort: Umeå
Woohoo!

_________________
VW & Volvo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 01, 2016 7:19 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Inlägg: 246
Ort: Bollnäs
Stort grattis! Härlig känsla att kunna åka lagligt va?

Skickat från min tegelsten via Tapatalk

_________________
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 01, 2016 7:40 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Inlägg: 728
Ort: Mariestad
Grattis! har inte tillfört så mycket i tråden men följer hela tiden.

_________________
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 01, 2016 10:31 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
Tack! Ja det känns förbannat bra att åka lagligt :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör okt 01, 2016 4:06 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 28, 2008 4:23 pm
Inlägg: 214
Ort: Vimmerby
Grattis igen!
Det är nästan så du skulle bli besviken om du inte blir stannad om polisen har fordonskontroll va?
Så kände jag häromdagen när dom inte vinkade in mig :doh:
Har du pratat med försäkringsbolaget om vad som gäller nu när den är både ombyggd och reggad?
Vad säger dom isf?

_________________
Jonas Eklund


"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_

____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw

Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån okt 03, 2016 9:40 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
Ja faktiskt! jag mötte polisen i förrgår och spände ögonen i dom men ingen reaktion :(
Jag ska byta till Länets nu och värdera om bilen!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 04, 2016 1:41 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Inlägg: 482
Ort: Östersund
Grattis, bra jobbat!

_________________
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 04, 2016 11:28 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Inlägg: 1565
Ort: Sundsvall
J.Eklund: ang försäkring så är det som TS skriver att man måste åka in och värdera bilen för att få en skälig summa om nått händer, baksidan med detta är att försäkringen sen liknar den som är på en ny sporthoj..

finns lite olika sätt att se på saken:
1. man inser att ingen annan kan laga bilen om nått händer och att ersättning då spelar mindre roll då man gärna lägger pengarna i tanken och på reparationer man själv åstakommer = man skiter i att värdera bilen och åker med en vanlig trafikförsäkring.
2. man använder bilen flitigt och man parkerar lite var stans och därmed riskerar P skador etc och då vill ha en försäkring som täcker allt (arbete får man troligen göra själv ändå) = smartast men också dyrast.

edit: shit glömde... men GRATTIS ! :thumbright: :D

_________________
http://etanoldrift.nu/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 21, 2016 1:25 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
Update.

Köpte mig en BW sx-e369 men den turbon hade en karaktär som var otroligt ogatvänlig så nu sitter
min gamla HX52 på plats igen :) Bilen går som brukis varje dag och fungerar bra.

Planer för sommaren är:
*Kasta ut edition one inredningen och hitta en skinninredning istället. Tyg funkar verkligen inte när man använder bilen hela tiden så om någon vet om en inredning eller bara dörrsidor så är jag intresserad!
*Bygga ett nytt pulssplitt grenrör
*Byta sprut
*Montera ihop nya motorn
*Bygga nytt 2,5" avgas med kat, massor av dämpare och ett 3,5" cutout spjäll som öppnar på laddtryck.

Typ det stora hela plus lite kosmetiska saker som huven och gärna en hellackering om tid och ork finns.
Har beställt nya g60 breddare fram bland annat för att fräscha upp den utvändigt.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 22, 2017 10:17 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 145
En liten update, nytt sprut, nya 2200cc spridare och ett tryckstyrt 3,5" spjäll :D

Bild
Bild
Bild

och mera pyssel. Bygger ny surgetank med dränkta 044 pumpar. Eftersom jag inte var sugen på
att betala skitmycket pengar för 2st flänsar så fick det bli svarven :) Samma sak med y-kors, alla
jag hittade hade vinklade inlopp men jag ville ha raka så då fick det bli svets och rondell :P

För den som undrar över regulatorn så blir det returnless fram till motorn.
Det kommer inte heller bli någon sunkig an-slang eller an-kopplingar.
Riktig pressad slang blir det!

Bild
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons mar 22, 2017 11:41 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Inlägg: 1782
Ort: Sävar
en liten fråga, varför inte vacuum styrt?.

köpte en liknande som är "open style" . dvs den står helt öppen utan vacuum..direkt motorn startar så är den stängd och tyst.
fördelen är ju att man kan mappa in en open style med hjälp av en laddtryckstyrning :).
så hålls den öppen mellan växlingar etc.

tänkte bara höra din tanke bakom :)..fränt bygge förövrigt

_________________
[Roger Berglund , 0705191509]


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010