Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Snyggt!
Gillar att sleeperstuket bevaras.
Gillar att sleeperstuket bevaras.
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
- Roberth
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
- Ort: Husum city!
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Nice projekt! =)
Vad är det för kompressorhjul på hx52an du har?
Mvh Roberth
Vad är det för kompressorhjul på hx52an du har?
Mvh Roberth
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Tack det är en 67mm billet!
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Vilken helg!
Började med att montera mina nya frambromsar från Audi s3 (312mm)
Upptäckte att mina Brock b6 16x9 fälgar inte passar längre. Saknas typ 1cm för att
det ska gå fritt Provade med tjejens org mk4 16" fälg och den passade ju fint.
Snälla polare som man har så fick jag låna fina compomotive fälgar
Satt dock skitdåligt på bilen
Blev förbannad och hatscrollade på blocket och efter några minuter hittade jag några
bbs 16" fälgar som såg ok ut. Körde 20mil och hämtade dom igår kväll!
Tack och lov så passade dom och upptäckte att det faktiskt var 2-delade BBS RS771 fälgar, Nice!
Kostade skit och ingenting Idag ska centrumen få ny färg och jag ska putsa till kanten på
trummorna.
Fyller upp fälgen ganska bra
Började med att montera mina nya frambromsar från Audi s3 (312mm)
Upptäckte att mina Brock b6 16x9 fälgar inte passar längre. Saknas typ 1cm för att
det ska gå fritt Provade med tjejens org mk4 16" fälg och den passade ju fint.
Snälla polare som man har så fick jag låna fina compomotive fälgar
Satt dock skitdåligt på bilen
Blev förbannad och hatscrollade på blocket och efter några minuter hittade jag några
bbs 16" fälgar som såg ok ut. Körde 20mil och hämtade dom igår kväll!
Tack och lov så passade dom och upptäckte att det faktiskt var 2-delade BBS RS771 fälgar, Nice!
Kostade skit och ingenting Idag ska centrumen få ny färg och jag ska putsa till kanten på
trummorna.
Fyller upp fälgen ganska bra
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Ihopmonterade och monterade. Blev väldigt nöjd måste jag säga
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Då var bilen klar för reggning. Luktar äcklig katalysator och allt verkar fungera fint
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Lycka till med reggningen .
Gå ju bra även fwd med haldex urkopplad ju!
Är det öppna diffa fram och back eller har du någon lamell/lås/svets diff?
Gå ju bra även fwd med haldex urkopplad ju!
Är det öppna diffa fram och back eller har du någon lamell/lås/svets diff?
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Det är öppna diffar både fram och bak tyvärr. Ska fram med svetsen bak efter reggning
Just nu verkar reggningen falla på att det inte finns en själ i världen som kan ta på sig en
simpel bromsning Någon som vet om någon som har en bromsbänk inom 30 mil av Östersund?
Just nu verkar reggningen falla på att det inte finns en själ i världen som kan ta på sig en
simpel bromsning Någon som vet om någon som har en bromsbänk inom 30 mil av Östersund?
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Har du kollat med Ljunggrens motorteknik eller vad de nu heter, i närheten av S-vall?
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Ringde honom för 10 min sedan. Semester Ger snart upp det här och fulbesiktar igen.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 257
- Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
- Ort: västerbotten.Norsjö
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Är väl några mil extra men i Umeå har du Mattias, dynotech, bil&trim.
Kolla om det finns tid runt v30, kan du spendera nån dag i Lycksele under motorveckan
Kolla om det finns tid runt v30, kan du spendera nån dag i Lycksele under motorveckan
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 160
- Blev medlem: mån sep 03, 2012 5:36 pm
- Ort: Skaraborg, Falköping
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Tråkigt med bromsning, räcker det inte med ett skriftligt intyg ifrån ägan?
1.55 i 60 foot måste väl vara rätt så bra ändå med bara två drivande hjul!?
1.55 i 60 foot måste väl vara rätt så bra ändå med bara två drivande hjul!?
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Nej tyvärr så gör det inte det, så här står det.
"Effektintyg
Effektintyget ska vara kopplat till bil/motor (chassinummer, registreringsnummer, motornummer) och motorspecifikation. I intyget skall effektkurva, vridmomentkurva samt laddtryckskurva framgå (maximala värden anges på motorspecifikationen).
Laddtrycket ska vara rimligt högt (=inte för lågt) och finnas med i hela registret från ca 3000rpm och uppåt.
Lägsta laddtryck skall vara 0,6 bar, något lägre kan accepteras för bilar med hög kompression (>10:1) och som går på bensin, dock aldrig lägre än 0,4bar
Som tumregel ger överladdning normalt sett minst 10 % effektökning per 0,1 bars laddtryck – en motor som standard ger 192 hk bör alltså lämna minst 308 (192*1,6) hk vid 0,6 bars laddtryck.
Intyget ska vara undertecknat och innehålla kontaktuppgifter till firman/personen som utfört mätningen, samt undertecknat av byggare/ägare av fordonet."
Jag har ett papper med rätt effekt men ingen laddkurva och ingen underskrift så jag måste ha ett nytt papper.
SFRO Ingemar ska kolla på bilen nu den här veckan men får inga papper fören det är klart med bromsning.
"Effektintyg
Effektintyget ska vara kopplat till bil/motor (chassinummer, registreringsnummer, motornummer) och motorspecifikation. I intyget skall effektkurva, vridmomentkurva samt laddtryckskurva framgå (maximala värden anges på motorspecifikationen).
Laddtrycket ska vara rimligt högt (=inte för lågt) och finnas med i hela registret från ca 3000rpm och uppåt.
Lägsta laddtryck skall vara 0,6 bar, något lägre kan accepteras för bilar med hög kompression (>10:1) och som går på bensin, dock aldrig lägre än 0,4bar
Som tumregel ger överladdning normalt sett minst 10 % effektökning per 0,1 bars laddtryck – en motor som standard ger 192 hk bör alltså lämna minst 308 (192*1,6) hk vid 0,6 bars laddtryck.
Intyget ska vara undertecknat och innehålla kontaktuppgifter till firman/personen som utfört mätningen, samt undertecknat av byggare/ägare av fordonet."
Jag har ett papper med rätt effekt men ingen laddkurva och ingen underskrift så jag måste ha ett nytt papper.
SFRO Ingemar ska kolla på bilen nu den här veckan men får inga papper fören det är klart med bromsning.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion och andra projekt
Tomas har sålt rullande landsvägen.Fransson skrev:Är väl några mil extra men i Umeå bil&trim.
Senast redigerad av super7 den tis jul 19, 2016 11:31 am, redigerad totalt 1 gånger.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM