Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO

Inlägg av vwallin »

En vecka senare och fortfarande inga sfro papper...börjar bli lite fundersam. Enligt min sfro gubbe så ska det vara granskat och klart så varför det inte är här än känns konstigt. :?:
Styrväxeln är iallafall bytt så nu känns den tajt och fin igen :thumbright:
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion SFRO

Inlägg av vwallin »

Fortfarande inga papper...Börjar bli lite orolig :( I Väntans tider så har jag pysslat med lite smågrejor.
Gjort hjulinställning och byggt om mätarhuset eftersom jag inte stod ut med mattgrönt sken längre.

Före
Bild

Efter
Bild

Hjulinställning
Bild
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av vwallin »

Idag var det dags! Bilen är nu reggad och besiktad och är antagligen Sveriges enda vr6 turbo som är
reggad, antagligen den enda mk2an med haldex som är reggad. Helt unik :D

Känner ett litet glädjerus just nu!

Bild
bop
För mycket laddtryck
Inlägg: 186
Blev medlem: mån sep 07, 2015 6:07 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av bop »

GRATTIS!
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av Lillen »

Woohoo!
VW & Volvo.
Användarvisningsbild
Love
För mycket laddtryck
Inlägg: 301
Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Ort: Bollnäs

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av Love »

Stort grattis! Härlig känsla att kunna åka lagligt va?

Skickat från min tegelsten via Tapatalk
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av coupe76 »

Grattis! har inte tillfört så mycket i tråden men följer hela tiden.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av vwallin »

Tack! Ja det känns förbannat bra att åka lagligt :D
Användarvisningsbild
J.Eklund
För mycket laddtryck
Inlägg: 236
Blev medlem: tor feb 28, 2008 4:23 pm
Ort: Vimmerby

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av J.Eklund »

Grattis igen!
Det är nästan så du skulle bli besviken om du inte blir stannad om polisen har fordonskontroll va?
Så kände jag häromdagen när dom inte vinkade in mig :doh:
Har du pratat med försäkringsbolaget om vad som gäller nu när den är både ombyggd och reggad?
Vad säger dom isf?
Jonas Eklund


"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_

____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw

Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av vwallin »

Ja faktiskt! jag mötte polisen i förrgår och spände ögonen i dom men ingen reaktion :(
Jag ska byta till Länets nu och värdera om bilen!
Användarvisningsbild
Husse1
För mycket laddtryck
Inlägg: 494
Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Ort: Östersund

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av Husse1 »

Grattis, bra jobbat!
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av Elias_ »

J.Eklund: ang försäkring så är det som TS skriver att man måste åka in och värdera bilen för att få en skälig summa om nått händer, baksidan med detta är att försäkringen sen liknar den som är på en ny sporthoj..

finns lite olika sätt att se på saken:
1. man inser att ingen annan kan laga bilen om nått händer och att ersättning då spelar mindre roll då man gärna lägger pengarna i tanken och på reparationer man själv åstakommer = man skiter i att värdera bilen och åker med en vanlig trafikförsäkring.
2. man använder bilen flitigt och man parkerar lite var stans och därmed riskerar P skador etc och då vill ha en försäkring som täcker allt (arbete får man troligen göra själv ändå) = smartast men också dyrast.

edit: shit glömde... men GRATTIS ! :thumbright: :D
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av vwallin »

Update.

Köpte mig en BW sx-e369 men den turbon hade en karaktär som var otroligt ogatvänlig så nu sitter
min gamla HX52 på plats igen :) Bilen går som brukis varje dag och fungerar bra.

Planer för sommaren är:
*Kasta ut edition one inredningen och hitta en skinninredning istället. Tyg funkar verkligen inte när man använder bilen hela tiden så om någon vet om en inredning eller bara dörrsidor så är jag intresserad!
*Bygga ett nytt pulssplitt grenrör
*Byta sprut
*Montera ihop nya motorn
*Bygga nytt 2,5" avgas med kat, massor av dämpare och ett 3,5" cutout spjäll som öppnar på laddtryck.

Typ det stora hela plus lite kosmetiska saker som huven och gärna en hellackering om tid och ork finns.
Har beställt nya g60 breddare fram bland annat för att fräscha upp den utvändigt.
vwallin
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Nytt sprut)

Inlägg av vwallin »

En liten update, nytt sprut, nya 2200cc spridare och ett tryckstyrt 3,5" spjäll :D

Bild
Bild
Bild

och mera pyssel. Bygger ny surgetank med dränkta 044 pumpar. Eftersom jag inte var sugen på
att betala skitmycket pengar för 2st flänsar så fick det bli svarven :) Samma sak med y-kors, alla
jag hittade hade vinklade inlopp men jag ville ha raka så då fick det bli svets och rondell :P

För den som undrar över regulatorn så blir det returnless fram till motorn.
Det kommer inte heller bli någon sunkig an-slang eller an-kopplingar.
Riktig pressad slang blir det!

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)

Inlägg av Roger Berglund »

en liten fråga, varför inte vacuum styrt?.

köpte en liknande som är "open style" . dvs den står helt öppen utan vacuum..direkt motorn startar så är den stängd och tyst.
fördelen är ju att man kan mappa in en open style med hjälp av en laddtryckstyrning :).
så hålls den öppen mellan växlingar etc.

tänkte bara höra din tanke bakom :)..fränt bygge förövrigt
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Skriv svar