Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis dec 11, 2018 10:34 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 117 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Författare Meddelande
InläggPostat: mån jun 12, 2017 11:06 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Inlägg: 737
Ort: Umeå
Tur att du spårar så folk kan kopiera sedan!

Blir förjäkla bra som vanligt.

_________________
VW & Volvo.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 23, 2017 12:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Fått hem mätarhuset och monterat mätaren i mk2 huset. Funkar kanon!
Självklart har jag lyckats döda resten av mätarhuset men det vara ändå bara ett vanligt
mk2 mätarhus så jag får fixa ett nytt och flytta över seat hastighetsmätaren.
Ska försöka fixa en matchande mätartavla till varvräknaren också, tyckte det såg lite
ballt ut med rött :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 10:20 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Sommaren började ju med elände. Bara mitt egna fel egentligen.
Hade varit roligare om det hade rasat p.g.a. effekt :) Alla ramlager
och vevlager, vev och en stake blev skrot.

Bild

Bild

Bild

4 dagar senare :)

Bild

Bilen är alltså ihop och fungerar fint så nu har jag fått tid att fixa lite småsaker som
jag stört mig på. Mätarhuset är en sån grej. Hastighetsmätare funkar ju men varvräknaren
har ju varit död...tills nu!

Bild

Det hela blev ganska enkelt när man började syna komponenterna på kretskortet
så nu fungerar varvräknaren utan någon omvandlare eller annat påhitt. Ni ser på
bilderna vad som måste göras. Klipp benen på 2st motstånd och dra signalkabeln direkt
till ben nr 2 på SAK215.

Bild
Bild

Har hunnit bygga en diskret poplåda med en 8". Har inte haft stereo i bilen på 9 år så det var dags nu :)

Bild
Bild

Och i väntan på att ecumaster ska fixa en table i differential control i sprutet så
gjorde jag en tillfällig manuell haldex "controller"

Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 11:35 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Inlägg: 1445
Ort: Vällingby
Den blåa du klippt av är väl en zenerdiod?

_________________
\\ fugazi \\ Magnus \\

[Analog kid] [Digital man] [New world man]

Starion Turbo -83
Outlander -05
Lancer Kombi -96
GARAGET


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jul 24, 2017 11:43 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Ja det stämmer :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 01, 2018 8:06 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Blev rwd för årets crusing. Liten förburn https://youtu.be/pqyo183CPeQ


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 04, 2018 1:32 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Inlägg: 22
Snyggt byggt .
Nöjd med ecumastern ? Har planerat å köra det i min maskin också sen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre aug 10, 2018 11:26 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Ja jag tycker det är fantastiskt. Ska dessutom gå över till
Elektroniskt gasspjäll nu så det ska bli spännande :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån sep 03, 2018 9:05 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
https://www.youtube.com/watch?v=T_te_qWjA6s


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre nov 02, 2018 9:13 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Var länge sen jag skrev något här nu men jag ska göra mitt bästa för att undvika forumdöden.

Förbättringsarbete har påbörjats. Ska nu bygga en smidd maskin då det känns som att gränsen för vad en orginal
maskin kan tåla måste vara nådd. Har fortfarande inte kört ras men den ventilerade rätt kraftigt på slutet den här säsongen :P

Först ska jag försöka göra klart ny kringutrustning medans motorn sitter kvar i bilen. Först upp är nytt insug med
ett Porsche 997 elektroniskt gasspjäll som är 82mm invändigt, ett stort kliv från vr6ans 67mm. En god vän
i Falun har hjälpt mig med den frästa bottenplattan och trattarna. Detta bultas alltså mot orginal nedre insug.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fick inte plats med orginal kylplåt längre och jag vill absolut inte sätta dit något annat än orginal huvlås så det
blir en special ram för huvlås och lyktor. Kommer mer om det i nästa inlägg.

Det sista jag gjorde med bilen innan den ställdes bort för säsongen :) (video)
https://www.youtube.com/watch?v=T_te_qWjA6s
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre nov 02, 2018 9:31 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Inlägg: 148
Ort: Torslanda
Den olika trattlängden i insuget är det för kompensera för längd skillnad i toppen? Ser ju helt sjukt bra ut! :thumbright:

_________________
mvh! Jonathan Hall


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre nov 02, 2018 10:36 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis nov 29, 2011 7:55 pm
Inlägg: 152
Stämmer bra det. Tack så mycket :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 117 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010