Lamborghini Diablo Replika nytt material
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
ja jag gjorde ett don som jag slog in i öppningen när allt var svetsat.
Var inte några problem att få till.
Lite tidsödande men ändock så var det rostfria mycket lättbearbetat
Var inte några problem att få till.
Lite tidsödande men ändock så var det rostfria mycket lättbearbetat
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Lite uppdatering
Har gjort lite grenrör, gjort efter pipemax rek för lite vassare kammar än det som sitter just nu.
Bilderna får tala för sig själv.
sen lite krängare fram och bak punktat
Har gjort lite grenrör, gjort efter pipemax rek för lite vassare kammar än det som sitter just nu.
Bilderna får tala för sig själv.
sen lite krängare fram och bak punktat
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 289
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Lamborghini Diablo Replika
De va inga dåliga rör du krökt ihop [THUMBS UP SIGN]
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: Lamborghini Diablo Replika
Riktigt snyggt! Nu vill jag gå ut i garaget och snida lite grenrör, dock i svartstål så det blir nog inte lika attraherande!
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: sön maj 08, 2016 2:28 pm
- Ort: bjuv skåne
Re: Lamborghini Diablo Replika
verkligen fint jobb du fick till med dessa grenrör gillas
Re: Lamborghini Diablo Replika
Hej. Skitfränt bygge och grymma rör! Tänkte bara rekommendera att du gör nån liten typ av kil där du har spalt mellan rören. Rostfritt drar sig nåt fruktansvärt när man helsvetsar.
Re: Lamborghini Diablo Replika
Snyggt
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
ja det är inte 100% spalter tyvärr, kommer få brottas med det när det skall svetsas.
Är mitt första rostfria rör så det kommer komma lite "aha" upplevelser.
Är inte lätt att ha för lite med händer när man håller rören samtidigt som man skall punkta utan tillsats.
Skall försöka putta i lite utfyll i skarvarna, eller ev byta ut en del i rören så det passar bättre.
Är mycket spänd på ljudet i denna maskinen
Är mitt första rostfria rör så det kommer komma lite "aha" upplevelser.
Är inte lätt att ha för lite med händer när man håller rören samtidigt som man skall punkta utan tillsats.
Skall försöka putta i lite utfyll i skarvarna, eller ev byta ut en del i rören så det passar bättre.
Är mycket spänd på ljudet i denna maskinen
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Lamborghini Diablo Replika
Byt ut bitarna som ger stora spalter, det är ganska enkelt nu när rören är 'klara'
Ibland kan man även ta bort två-tre rörböjar och ersätta med en lång då man gör detta.
När man mockar och donar just under bygget är det svårt att se detta.
I övrigt ser det bra ut.
Men tänk över det där med spalter som sagt, rören drar sig så förbenat då man spacklar ihop spalter med svets.
Ibland kan man även ta bort två-tre rörböjar och ersätta med en lång då man gör detta.
När man mockar och donar just under bygget är det svårt att se detta.
I övrigt ser det bra ut.
Men tänk över det där med spalter som sagt, rören drar sig så förbenat då man spacklar ihop spalter med svets.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Lamborghini Diablo Replika
riktigt snygga grenrör! se till att bygga ordentliga jiggar, rostfritt slår sej duktigt å inte blir det bättre med alla skarvar.
kanske står tidigare i tråden men vad blir det för motorsyrning?
kanske står tidigare i tråden men vad blir det för motorsyrning?
M30 turbo
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Det blir Links nya stora system Thunder. Skall försöka bygga fästen för egas motorerna under helgen så att jag har allt custombyggt klart. Sen svetsa klart insug och grenrör, koppla sprut och typ bromsa. Det blir ett par kyl dagar i dynon:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Lamborghini Diablo Replika
Om man använder aluminiumtape runt skarvarna, helst den sorten som är tänkt att fästa värmeslingor(värmetåligt klister)Tommy Luhr skrev:ja det är inte 100% spalter tyvärr, kommer få brottas med det när det skall svetsas.
Är mitt första rostfria rör så det kommer komma lite "aha" upplevelser.
Är inte lätt att ha för lite med händer när man håller rören samtidigt som man skall punkta utan tillsats.
Skall försöka putta i lite utfyll i skarvarna, eller ev byta ut en del i rören så det passar bättre.
Är mycket spänd på ljudet i denna maskinen
så kan man bygga stora delar utan att det flexar eller böjer sig och sen snittar man upp en lucka där man ska punkta
/F
Re: Lamborghini Diablo Replika
grympt projekt! kommer att följas!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar..
E28 med M50B30 800hk
E28 med M50B30 800hk
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: Lamborghini Diablo Replika
Uppdatering:) Varit lite lat med uppdateringarna:)
Men har pysslat vidare med en del saker.
Bilderna kommer allt eftersom jag har byggt så det är i exakt den ordningen jag haft dom i telefonen.
Första bilden ut är en på värmepaketet.
Det är ett vintage air med ac. Såg nästan direkt en sak på det som inte fick mig att vara direkt nöjd med konstruktionen. Paketet skall sitta inuti kupén, alla som kört med återcirkulerande luft på i sina bilar vet ju att rutorna efter ett tag immar igen. så jag gjorde en "armbåge" så jag kunde flytta fläktmotorn på andra sidan brandväggen. Därav får ny luft in i bilen hela tiden.
Sen, Är det dags för länkagebygge för egasmotorer. Bmw av nyare m3 modell (kommer inte ihåg motorkode, typ s54 eller nått)
Även fått ac-kompressor och servopumo. Bara kapa ur bilen igen så det får plats
Börjat med länkage
Hoppar till en fläktmotor som är installerad
Och länkage
Framskärmar skall gjutas nya, så här är det gelcoat i formarna
motorstyrning börjar kopplas upp
samtidigt som skärmarna gjuts
färdiggjutna skärmar
ny huv, den blev inte bra då huven jag gjorde först som plugg hann att dra sig lite innan jag gjöt av den. Så ytterliggare en form och en huv hinner nog komma
här har jag strömsatt motorerna för att kontrollera funktion
rensat skärmarna på gjutrester
Gjort en drivaxel dummy justerbar för höger och vänster sida, denna är inlämnad för tillverkning av axlar.
Även modifiering av övre coiloverfästen utförs bak
testlägger kabelmattan så jag vet hur jag skall koppla in den i längder sen när detta skall göras. Detta kommer hända på sidan av bilen hemma i garaget.
ingen motor i, svårt att fånga på bild hur nått ser ut, men det är enormt stort utrymme här
Motorn hemma och uppmockad
karossen nere igen och jag justerar in nya fronten parallellt medans motorn får sig headers svetsade
Kommer bli skruvbara skärmar och stöfångare för bilens kommande servicar
börjat svetsa tillbaka lite material istället för att kapa bort hela tiden. Här fästen för skärmarna och avdelning till skuffutrymmet.
igår gjorde jag en adapter till svänghjul på motorn så jag flyttar svänghjul och gör rätt bultcirkel.
Det kommer bli ett volvo svänghjul med bultcirkel för sachs 707 platta.
Men har pysslat vidare med en del saker.
Bilderna kommer allt eftersom jag har byggt så det är i exakt den ordningen jag haft dom i telefonen.
Första bilden ut är en på värmepaketet.
Det är ett vintage air med ac. Såg nästan direkt en sak på det som inte fick mig att vara direkt nöjd med konstruktionen. Paketet skall sitta inuti kupén, alla som kört med återcirkulerande luft på i sina bilar vet ju att rutorna efter ett tag immar igen. så jag gjorde en "armbåge" så jag kunde flytta fläktmotorn på andra sidan brandväggen. Därav får ny luft in i bilen hela tiden.
Sen, Är det dags för länkagebygge för egasmotorer. Bmw av nyare m3 modell (kommer inte ihåg motorkode, typ s54 eller nått)
Även fått ac-kompressor och servopumo. Bara kapa ur bilen igen så det får plats
Börjat med länkage
Hoppar till en fläktmotor som är installerad
Och länkage
Framskärmar skall gjutas nya, så här är det gelcoat i formarna
motorstyrning börjar kopplas upp
samtidigt som skärmarna gjuts
färdiggjutna skärmar
ny huv, den blev inte bra då huven jag gjorde först som plugg hann att dra sig lite innan jag gjöt av den. Så ytterliggare en form och en huv hinner nog komma
här har jag strömsatt motorerna för att kontrollera funktion
rensat skärmarna på gjutrester
Gjort en drivaxel dummy justerbar för höger och vänster sida, denna är inlämnad för tillverkning av axlar.
Även modifiering av övre coiloverfästen utförs bak
testlägger kabelmattan så jag vet hur jag skall koppla in den i längder sen när detta skall göras. Detta kommer hända på sidan av bilen hemma i garaget.
ingen motor i, svårt att fånga på bild hur nått ser ut, men det är enormt stort utrymme här
Motorn hemma och uppmockad
karossen nere igen och jag justerar in nya fronten parallellt medans motorn får sig headers svetsade
Kommer bli skruvbara skärmar och stöfångare för bilens kommande servicar
börjat svetsa tillbaka lite material istället för att kapa bort hela tiden. Här fästen för skärmarna och avdelning till skuffutrymmet.
igår gjorde jag en adapter till svänghjul på motorn så jag flyttar svänghjul och gör rätt bultcirkel.
Det kommer bli ett volvo svänghjul med bultcirkel för sachs 707 platta.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169