Vw Golf Rwd bygge :) Bilsport Nr 17 :) 2019 :) hjälp!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Okej ja lite drygt nu när man har kapat :( kunde inte hitta något om det i sfro boken..
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Dennis M »

Det går att flytta bak föraren en bit ifall du inte ska ha baksäte som på tävlingsbilar.

Jag tror inte det är jättepetigt med pedaler i förhållande till ratten, det sitter ju fel på alla gamla saabar.
Kan du inte ha motorn längre ned eller ska bilen bli extremt låg?

Maila och hör för säkerhets skull.

Fick du mailet förresten?
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av David Herbertsson »

Jag förstår inte problemet med pedalerna?
Du har ju vad det ser ut som minst 10 cm från bromspedalen till växellådan. Du behöver inte mer än max 2-3 cm frigång runt lådan, resten av platsen kan du ha gaspedal på. Det med placering av pedalerna är väl bara avsett typ T-Hot byggen med rattstången rakt upp ur golvet, typ mellan gas och bromspedal. Du ska kunna ändra från gas till broms utan att lyfta/flytta benet. Alltså ingenting emellan gas och bromspedal, tänk rattstång.

Ser bra ut i övrigt, kul med en Saab motor :thumbright:

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
MickeK
Forumsberoende
Inlägg: 608
Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Ort: Påarp/Helsingborg

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av MickeK »

Kretsschema mailat
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Nej jag vet inte heller men alltid bra o höra vad andra tycker innan man bygger in sig i ett hörn :) men skicka till sfro o det var som du skrev man skulle kunna släpa gasen o flytta över till broms utan flytta foten o det har jag nog inga problem med.. sen om man flytta så man satt lite snett funkar så länge kör stilen blir bra ändå :thumbright: så blir att flytta över pedal stället lite utåt så får lite mer plats mot låda ... så kan jag flytta in motorn lite mer :P
David Herbertsson skrev:Jag förstår inte problemet med pedalerna?
Du har ju vad det ser ut som minst 10 cm från bromspedalen till växellådan. Du behöver inte mer än max 2-3 cm frigång runt lådan, resten av platsen kan du ha gaspedal på. Det med placering av pedalerna är väl bara avsett typ T-Hot byggen med rattstången rakt upp ur golvet, typ mellan gas och bromspedal. Du ska kunna ändra från gas till broms utan att lyfta/flytta benet. Alltså ingenting emellan gas och bromspedal, tänk rattstång.

Ser bra ut i övrigt, kul med en Saab motor :thumbright:

/David
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Ja jag såg det innan .. har inte hunnit titta på det än :) Tackar :thumbright:
MickeK skrev:Kretsschema mailat
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Sagt från första början att jag ska ha kvar baksätet så man kan åka hela familjen i den :) tror inte jag behöver flytta bakåt .. kommer att flytta ut pedalstället lite från lådan så man får tyvärr sitta lite snett med fötterna som jag ser på det nu .. men ska testa o sätta i en stol o prov sitta :)
Dennis M skrev:Det går att flytta bak föraren en bit ifall du inte ska ha baksäte som på tävlingsbilar.

Jag tror inte det är jättepetigt med pedaler i förhållande till ratten, det sitter ju fel på alla gamla saabar.
Kan du inte ha motorn längre ned eller ska bilen bli extremt låg?

Maila och hör för säkerhets skull.

Fick du mailet förresten?
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Lillen »

Vr6_mannen skrev:kommer att flytta ut pedalstället lite från lådan så man får tyvärr sitta lite snett med fötterna som jag ser på det nu .. men ska testa o sätta i en stol o prov sitta :)
Men?
Tror du inte att det bara går att bygga om pedalarmen lite?
Då kommer det ju finnas plats kvar till en gasarpedal med.
Flytta dem bara lite utåt varje och använda den plats du redan nu har?
VW & Volvo.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Ja det är mylligt att man bara kan typ bocka om pedalerna ... måste få i en stol o testa lite.. vet bara att fäste till gasen är jag nästan kapat bort nu :P men det är som sagt man kan alltid bygga om :P
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Tog o rensa av allt på motor ikväll .. börja kolla lite hur man ska bygga motor fästena o hur man ska bygga torpedplåten :)
Bild
MickeK
Forumsberoende
Inlägg: 608
Blev medlem: lör dec 03, 2011 2:48 pm
Ort: Påarp/Helsingborg

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av MickeK »

Härligt att se att det rullar på
MVH Micke

Med mål på 6,50 på 201m

PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/2

Inlägg av Vr6_mannen »

Händer inte så jätte mycket med bilen sista tiden :thumbdown: håller på o bygger barn rum så bilen kommer lite efter det:) men fick lite tid ihelgen så bilen åkte ut i vår solen o så svetsa lite profiler så kunde kap i ram benen så axlen gick fritt.. Någon som vet om hur grova profiler man måste bygga i ??? sett någon som byggde med 80*40 men kan man bygga med 60*40 om ma går upp från 3mm till 4 mm gods ??
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 17/4

Inlägg av Vr6_mannen »

Varit lite tyst i tråde :( har haft fyllt upp med att bygga klart barn rummet inför lilla nya familj medlem ska komma :) men lite har hänt .. såg en annan här som hade köpte Kina plasmaskärare så jag blev med sugen :) så la en beställning på Ebay .. sen köpte helt påse med slit delar med :) sen såg att biltema sålde passare till deras plasmaskärare så såg ut att passa men nej då :) efter svarvat en ny hylsa så har man en bra passar så kan man skärar cirklar med :thumbright: så nästa steg med bilen är jag ska börja o bygga nya ram ben där bak så man kan få ditt axlen.. Så nu åkte baksätet i för kolla lite hur man kan bygga dom nya hjul husen :thumbright:
Bild
Bild
Bild
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 17/4

Inlägg av Vr6_mannen »

börja och kolla lite hur ska bygga rambenen .. såga till en test bit i trä för se lite hur det kommer se ut... Vad tror folket om det.. :)
Bild
Vr6_mannen
Forumsberoende
Inlägg: 799
Blev medlem: tis jun 10, 2008 10:10 pm
Ort: Skåne Kristianstad
Kontakt:

Re: Vw Golf Rwd bygge :) Update 23/4 tror folk om bakvagnen

Inlägg av Vr6_mannen »

Varit lite dött här ett tag :) men har haft fullt upp med annat :) Byggde ett trädäck här hemma :) sen råkade jag gå och köpa en bil till :) en Vw Golf mk2 Gti 16v .. så den fick lite kärlek så den gick igenom bes :) Gick o köpte ett Bandsåg med tröttna på att kapa allt med Vinkel harry o det blir ju aldrig rakt .. men nu så har jag börjat på bilen igen.. så nu sitter rambenen och dom bockade balkarna i mellan dom ditt punktat :) så nästa steg blir att göra stagen till axlen.. Någon som vet hur långt fram man ska sätta 3länk staget ??
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar