Håller Sävarturbo på att dö?

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av ogge »

Känner som mattias att tidsbristen är största problemet både att ge feedback och uppdatera.
Eftersom det är omständigt att lägga in bilder kontra fb och instagram så avstår jag helst och då blir ens projekt tråd lidande.
Tråkigt med då jag har varit medlem sedan 2007 :(
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Ni som tycker att det är jobbigt att lägga in bilder kan maila dom till mig på steve SNABELA savarturbo.se, eller ännu enklare skicka dom till mig på FB (Steve Örnberg) så lägger jag in i era trådar. Så den ursäkten duger inte! ;)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2434
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Googlade på tryck på t-shirt och tex VistaPrint gör ju detta och då kan vi som vill beställa själva så behöver ingen ligga på ett lager och ligga ute med pengar.
Finns STS logotype/bild i rätt upplösning/storlek/mm som tex VistaPrint kräver och som vi alla kan få tillgång till?

Problemet med förening eller liknande är att nån måste göra jobbet! Redan nu är det ju nån som gör jobbet med hemsidan och gör detta på sin fritid och utan ersättning. Med förening skulle man kunna få intäkter som täcker kostnaderna/tiden.
Skulle man kunna ha LITE reklam på sidan och få intäkter på så sätt. Sidan är ju välbesökt (328 besök och 17 svar i denna tråd på ca 4 tim)

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2434
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av * * * NXJ * * * »

ogge skrev:Känner som mattias att tidsbristen är största problemet både att ge feedback och uppdatera.
Eftersom det är omständigt att lägga in bilder kontra fb och instagram så avstår jag helst och då blir ens projekt tråd lidande.
Tråkigt med då jag har varit medlem sedan 2007 :(
Tror att VI får göra oss omaket om VI vill ha STS fungerade. Det är ju VI som är STS :!:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2434
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av * * * NXJ * * * »

* * * NXJ * * * skrev:Googlade på tryck på t-shirt och tex VistaPrint gör ju detta och då kan vi som vill beställa själva så behöver ingen ligga på ett lager och ligga ute med pengar.
Finns STS logotype/bild i rätt upplösning/storlek/mm som tex VistaPrint kräver och som vi alla kan få tillgång till?

Problemet med förening eller liknande är att nån måste göra jobbet! Redan nu är det ju nån som gör jobbet med hemsidan och gör detta på sin fritid och utan ersättning. Med förening skulle man kunna få intäkter som täcker kostnaderna/tiden.
Skulle man kunna ha LITE reklam på sidan och få intäkter på så sätt. Sidan är ju välbesökt (328 besök och 17 svar i denna tråd på ca 4 tim)
EDIT: Som jag förstår det finns det människor som lever på att blogga.... konstigt! Har deras bloggar fler besökare än STS???

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
SaabSnubben
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: ons mar 23, 2016 12:34 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av SaabSnubben »

Har aldrig varit medlem här men besökt sidan i perioder för intressant läsning. Jag tycker själv alla forum håller på att dö ut vilket är trist. Jag vet inte, men kanske även att ha en hobby har blivit en mer en ovanlig grej bland folk, speciellt ungdomar. Jag tycker guldåren för forum i allmänhet var ~2000-2010, spekulerar bara :P
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av ogge »

haha, trevligt med några eldsjälar som inte ger upp :)!
Steve skrev:Ni som tycker att det är jobbigt att lägga in bilder kan maila dom till mig på steve SNABELA savarturbo.se, eller ännu enklare skicka dom till mig på FB (Steve Örnberg) så lägger jag in i era trådar. Så den ursäkten duger inte! ;)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Lurveen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön dec 13, 2015 2:11 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Lurveen »

Som nämnt, gick det smidigare att ladda upp bilder. Tex mass uppladdning med flera samtidigt så hade iaf jag uppdaterat mycket oftare! Och jag tror jag pratar för de flesta då! :) tråkigt när ett så pass bra forum som det här kommer rinna ut i sanden
dahla
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Ort: Norrköping

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av dahla »

Steve skrev:Ni som tycker att det är jobbigt att lägga in bilder kan maila dom till mig på steve SNABELA savarturbo.se, eller ännu enklare skicka dom till mig på FB (Steve Örnberg) så lägger jag in i era trådar. Så den ursäkten duger inte! ;)
http://forumbilder.se/ är väl också ganska simpelt :)
Patrik Dahlström
Lurveen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön dec 13, 2015 2:11 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Lurveen »

Går det att göra om sidan? Tex mer Facebook inspirerat med gilla knappar, och bild uppladdning?
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Erik Nygårds »

Syns på dom flesta forum . söker man på personerna som har haft stora projektrådar finns dom för dem mesta på instagram el facebook med projekt bilder där. tycker det är jättetråkigt. men som många skriver så är nog bilduppladdningen en orsak Rejsa dom har ju direktuppladdning av bilder där har jag en tråd med min bil för att det är enkelt, skulle vilja ha på fler typ sävar ,men drar mig då man måste krångla med bilduppladdning//Erik
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Gilla-knapp och bilduppladdning finns att få till phpBB och dom två sakerna skulle underlätta en hel del. Har sett att t.ex. Oij-Oijs forum har en "love-knapp" och då syns namnet på den som tryckt där också, precis som på FB så det inte bara blir en massa anonyma gillare

Bilduppladdning lär väl kanske ta en massa bandbredd och utrymme? Vet inte hur stort problem det är?

Sen ska ju nån ha tid att göra uppdatering av forumet och få det att funka lika klockrent som det gör nu vilket säkert lär ta många timmar. Förutom dom små sakerna tycker jag att forumet är rätt perfekt som det är nu, så vill inte att det förstörs :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Elias_ »

med risk för upprepning så är min anledning att man tyvärr inte har tid att vara lika aktiv längre då familjen börjar ta fart med ungar och hus köp etc. det jobbas på bilen/bilarna men man hinner inte uppdatera allt för ofta då det tar några timmar per vecka att knåpa ihop.

men ensak jag länge har funderat över så är det att STS borde har en årlig träff där man kan få åka iväg o träffa alla. antingen en egen arrangerad träff eller en i samband med ett event arrangerat av någon motorklubb exempelvis.

Kan ju ge tips på att låna/hyra SHRA sundsvalls bana då vi nu bygger om drifting/timeattack slingan, så till sommaren finns möjlighet att både köra Dragrace,drifting, time-attack.
rena asfalts ytor för t.ex. utställning och "börn platta" finns det massor av så det går också att ordna. men som sagt någon måste ju dra i detta om intresse finns.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fr0zenFr0g
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 68
Blev medlem: lör maj 03, 2014 1:58 am

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Fr0zenFr0g »

Gillar forum men tänkte pressentera de för/nackdelar jag känner gämfört med facebook.
Ett forum gömmer inte diskussion under foton och kommentarer, nackdelen är att vissa anser att man smutsar ned trådar om diskussioner börjar i projekt delen.
Enkelheten med aviseringar på uppdateringar på facebook ser jag som något bra.
Fördel med tex rejsa jämfört med STS är foto uppladdningen, särskilt att foton inte försvinner i äldre trådar.
En bra funktion med garaget.org är att bilder framhävs (trevligt och bra för sponsorer att synas).
Facebook ger bra info om hur många visningar man har och om man inte har något att tillägga så kan man ändå synas m.h.a. "gilla"
På facebook kan man nu även köra "live" video och möjlighet till att bakdatera inlägg (Y) (yttligare brist på emoi på STS om man inte är i fullständig...) :thumbright:

Det är svårt att ha ett perfekt media, men för speciella projekt eller motor modifiering så anser jag att STS fungerar mycket bra. Garaget passar för fina men inte så ombyggda bilar, StanceWorks för "Stance" ^^, Rejsa för väghållning/banbil och till sist facebook för sponsor/drifting/team.

Möjligheten på facebook att lägga upp antingen under "Teamets" namn eller ditt eget och att flera kan hantera "teamets" sida upskattas för att hålla trådar uppdaterad, särskilt om andra tar foton och man själv har fullt upp med att skruva.

Jag läser alla dessa medier i mån om tid och försöker följa och dela den kunskap man har. Men en stor fördel med STS jämfört med tex "rödblock tuning" är att man inte behöver upprepa sig så ofta :) Grupper som tex "m104 maffian" är inte så stor och hålls formell vilket gör att den fungerar mer som en FAQ tråd här på forumet


Ser nu i efterhand att detta inlägg inte tillförde så mycket... Min poäng är att forumet fungerar bra men kan bli bättre, jag tycker ändå STS håller sig bra jämfört med många andra som "dött"
MVH. Hampus L.
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av bossrules »

En träff i Sävar vore faktiskt riktigt roligt. Min sociala kompetens får dock en mindre härdsmälta men man kanske kan parkera en bit bort eller nåt :hihi:

Sen då det gäller att hålla forumet levande så är man inte nån mönstermedlem direkt. Man är periodare då det gäller att skriva i sin egen tråd. Nu är jag inne i ett stimm men det kan fort bli en paus på 6 månader. Får man lite kommentarer så håller man uppe ångan lite längre. Klagar inte på någon utan det är bara hur jag själv funkar.

Sen är man som en liten parasit till råga på allt. Man sitter och läser trådar kors och tvärs utan att skämmas utan att lägga en kommentar själv. Kan tänka mig att andra forumskrivare också uppskattar att få någon lsags uppmärksamhet i sina trådar. Pajkastning skall naturligtvis undvikas för det är inte roligt på något sätt.
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Skriv svar