Håller Sävarturbo på att dö?

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
TVR
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: fre dec 08, 2006 10:46 am
Ort: Göteborg

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av TVR »

Ja det är nog som redan konstaterats så att aktiviteten minskar på fler forum än detta. Tror också att orsaken är Facebook och att det för många känns lite besvärligare att ladda upp bilder i t ex detta forum. Facebook är enligt min mening helt värdelöst just för att det inte är vettigt sökbart, organiserat på olika ämnen och att man inte hittar nya projekt utan att få tips om dem.

Själv läser jag mycket men skriver sällan kommentarer till andra om jag inte verkligen tillför något, t ex med praktiska tips. För mig personligen tillför det inte mycket med en massa "heja på" inlägg men det är väl tydligt att andra inte tycker samma sak. Såg någon på rejsa som var missnöjd och ansåg att ingen läste hans tråd. Fast hade han besvärat sig med att kolla på antalet visningar så hade han ju sett att det var en av de mest lästa i hela forumet. Ja, vi är väl alla olika men som sagt så har jag personligen inget behov av att folk ska dunka mig i ryggen och då gör jag inte det med andra heller. Kanske borde jag börja för forumet skull....
"Gilla" knapp vore kanske inte så dumt.
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av robinb3rgsten »

Nä de känns lite tjatigt o skriva heja på eller att de blir bra varje gång man varit inne o läst nåt. Är ändå inne o kollar vad som hänt minst ett par gånger om dagen. Smidigt via tapatalk appen på tel.
Användarvisningsbild
bossrules
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jun 25, 2007 5:40 am
Ort: Lycksele

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av bossrules »

robinb3rgsten skrev:Nä de känns lite tjatigt o skriva heja på eller att de blir bra varje gång man varit inne o läst nåt. Är ändå inne o kollar vad som hänt minst ett par gånger om dagen. Smidigt via tapatalk appen på tel.
Helt rätt. Det skulle inte bli så bra med 448 gilla poster efter varandra. Men kanske en gilla knapp eller nåt. Här kommer man som vanligt med konkreta tips och handfasta råd :doh:
If you´re going under control you´re going too slow! Boss 302: 12,706@186km/h
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:34 pm
Ort: norrlands huvudstad(sundsvall)

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Tobias Lindqvist »

Det där med att skapa förening är ju ingen dum ide.

Se till att alla medlemmar på forumet får betala 100:- om året för ett "medlemskap" och sen att man får ett klistermärke eller dylikt till bilen som visar vart man hänger

Då har ni som tar hand om forumet en ersättning för bokföringstid mm förhoppningsvis.

Men visst trådarna har blivit färre och aktiviteten mindre, kan ju själv erkänna att jag varit medlem här sen typ 06-07 nån gång men inte skaffat nån tråd

Men lusläser alla trådar i princip
Tobias Lindqvist
SUndsvall
Användarvisningsbild
coupe76
Forumsberoende
Inlägg: 745
Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Ort: Mariestad

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av coupe76 »

Läser det mesta och uppdaterar min egen tråd sällan( pga inget händer)

Kommenterar dock sällan pga bristande kuskapsnivå. KOLLA på antalet visningar eller besök på respektive tråd så ser att ni inte uppdaterar i onödan.

Tycker att STS och rejsa.nu är de två intressanta forumen som finns.

Keep up the good work :thumbright:
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Tobias Lindqvist skrev: Men visst trådarna har blivit färre och aktiviteten mindre, kan ju själv erkänna att jag varit medlem här sen typ 06-07 nån gång men inte skaffat nån tråd
Då vet du vad du ska göra ikväll då.. :wink: :lol:
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
GustafsMats
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 92
Blev medlem: tis okt 07, 2014 2:33 pm
Ort: Årsunda
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av GustafsMats »

Inget ont om ryggdunkar o hejarop men dom är ju bara för trådägaren. Det är ju ingen annan som är så intreeserad av det, övriga är ju mest nyfiken på om det är nån som ställer frågor eller om det är uppdateringar. Man ser ju på antalet besökare hur poppis sidan är=antal nyfikna.
Länsmans Längtan
Opel Kadett Caravan 1973
Världens första SFI25.1 byggd i Docol R8
Cheva 408 ProCharger F1r
270km/h average flying km
7.87-285km/h
Vinnare av Openklassen i Streetrace SM 2015
Proud member of 200mph-club on standing mile
facebook.com/OpelKadettCaravan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Jens Gustavsson »

Hej läste just de här tre sidorna som kommit på några timmar :) kul att höra alla positiva och härliga kommentarer :thumbright:

jag håller med att face book säkert är en anledning men som flera sagt så suger det ju rätt mycket då det aldrig skrivits nått djupare eller intressant där. det är nog på lite mera djup och i kvalitet vi på detta forum glänser.
Men vi har blivit lite lata (pratar om mig själv framförallt) jag skyller på att jag inte har nån kamera i verkstan längre och att jag är fattig och snål :hihi: nån som har en skaplig kamera till salu för lite pengar eller byten mot motor skrot haha?
jag tror också att vi ska hålla ganska hårt om vår kvalitet och inte va rädd att varna och i värsta fall ta bort användare och negativa inlägg.

jag ska försöka skriva lite mer dyno trådar också, ska börja redan i morgon om jag har en liten stund över har kollat med kunden jag har haft hos mig denna vecka (B20 sugmotor varning :) )

nån som har tips om bättre ställe att lägga upp bilder?? mitt fotobucket är så trögt så jag får hjärn blödning var gång jag försöker lägga upp en bild :angryfire:

alla som läser detta nu ta och åk ut till garaget också och ta några bilder än om det inte händer så mycket och uppdatera i era trådar :thumbright:

mvh jensa
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Jens Gustavsson skrev:alla som läser detta nu ta och åk ut till garaget också och ta några bilder än om det inte händer så mycket och uppdatera i era trådar :thumbright:
Det där var en bra idé. Skulle vara kul om alla tog en bild på hur deras projekt ser ut just nu och uppdaterar sina trådar...bara som en kul grej
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
dahla
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Ort: Norrköping

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av dahla »

Jens Gustavsson skrev:
nån som har tips om bättre ställe att lägga upp bilder??

mvh jensa
Som jag skrev här tidigare. http://forumbilder.se/
Patrik Dahlström
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Är Forumbilder stabilt?
Med Photobucket är risken liten att bilderna ska försvinna i framtiden...synd bara att det ska vara så segt nuförtiden
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
dahla
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Ort: Norrköping

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av dahla »

Jag har lagt ut bilder på ett par forum för 4x4-folk och det är ingen som klagar där...

Laddar den här bilden tillräckligt snabbt?

Bild
Patrik Dahlström
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Det var inte så jag menade stabilt. Tänkte mer på hur länge bilder kommer att ligga kvar där i framtiden

Vi måste helt klart fixa en bilduppladdning på forumet så det blir enklare + att bilderna finns kvar.
Fixa det Mattias! :)
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:34 pm
Ort: norrlands huvudstad(sundsvall)

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Tobias Lindqvist »

Haha ja du Steve. Har ju framskärmarna jag köpte av dig från den gula 142:an som måste på min.

Sen har man väl kanske lite andra projekt som man skulle ta och göra en tråd av.
Men det får bli när det är lite mindre i kalendern..
Tobias Lindqvist
SUndsvall
anderssonboy
För mycket laddtryck
Inlägg: 269
Blev medlem: fre nov 24, 2006 2:20 pm
Ort: blekinge/kallinge
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av anderssonboy »

nu i modern tid så är det ju enkelt om nån startar en swich insamling så folk kan skicka valfri summa till som går till att fixa bilduppladning på sidan och gilla knapp? för antar det kostar en slant med lagringsutrymme och liknande och den som fixar med det ska ju med ha nått för besväret.
http://www.D-Anderssondrift.se
/// Dennis Andersson

Nr 0708633927
Skriv svar