Håller Sävarturbo på att dö?

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Amders
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: lör feb 27, 2010 2:42 pm
Ort: Mariestad

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Amders »

Danne^^ skrev:Det som är med detta forum är att det saknar reklam vilket är skönt att se då man blir irriterad på att se all reklam.
Ska man få en bilduppladning med lagring och administrering så måste reklamen komma till sidan så man kan "Sälja" lite annons platser för att få kapital till den lagringen.
Vad kostar det per månad? Om 100 personer lägger 20kr (kostnaden för en glass eller dricka på macken) så borde det räcka ett tag.
Anders J
Turbo-Fredde
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: mån nov 11, 2013 8:45 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Turbo-Fredde »

Precis som tidigare skrivare.
VAd är kostnaden på att göra om som man har bild uppladdning som typ rejsa?

En lätt insamling via swich nummer borde lösa det hela.
Skulle gärna lägga en liten slant för det och med tanken på hur många vi är borde det inte bli många kronor per användare.
Fredrik Sunnemalm
Volvo åkare.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Loggade in för första gången på över 2 år när jag såg denna tråd..
Ett tips för att förenkla forumssurfande är att alltid vara inloggad och klicka på "Visa nya inlägg" via dator/webläsare eller på "Tidslinje" via Tapatalk. Då får man upp allt nytt i tidsordning och slipper klicka runt bland olika forumsavdelningar.
Önskar jag hade fått det tipset själv i början, blir så sjukt mycket smidigare på det viset om man vill ha koll på allt som händer på forumet
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä
Inlägg: 750
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå/Piteå

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Wezzli »

Jag vet inte om någon tagit upp det, men det är många med enorma "Vad händer i garagen"-trådar som haft väldigt tydliga bilder på vad de har för verktyg, maskiner och biltillbehör som blivit utsatta för inbrott. Det är en av anledningarna jag inte längre har tråd. Det är nog med sjå att få behålla sina prylar på gemensamma garage.
Man vet aldrig, före man vet

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Ersviken »

+1 på det!

(Har man lite tid och skruva och bygger med lite pengar så skulle det bli förödande med att få prylarna snodda, då är det bättre att bara veta själv vad och vars det finns.)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Jens Gustavsson »

vilka med garagetråd på sävarforumet har blivit bestulen?

mvh jens
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av loop »

Jag har avfärdat det som en myt i åratal. De enda garageinbrott jag känner till har inte med det att göra. Men det har vqrot känt och synts att det varit hobbygarage där. Legat i lite udda industriområden resp en bra bit från boningshuset. Och det som försvunnit är sånt man kunnat lista ut att fanns där. MIGsvets och fiddys typ. Hoppas nån fick roligt med min usla 70-tals Kemppi. Den höll på att driva mig till vansinne
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av W108 »

Kan någon säga något negativt om att ha en liten gilla-knapp? Jag tror många skulle posta mer inlägg om de ser att folk faktiskt läser och uppskattar det de skriver/gör.
Jag läser dagligen en jäkla massa trådar här och gillar det mesta, men jag brukar sällan göra avtryck i mer än en eller två trådar. Annars känns det som att jag spammar.

Och inte vore det en höjdare att läsa en tråd där samtliga, säg 22 nya inlägg består av enbart "- Snyggt" uttryckt i olika ord.
Nej, implementera en gillaknapp bums, det kan inte vara märkvärdigt.
magnaten
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: fre apr 06, 2007 7:57 am
Ort: jakan/stockholm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av magnaten »

W108 skrev:Kan någon säga något negativt om att ha en liten gilla-knapp? Jag tror många skulle posta mer inlägg om de ser att folk faktiskt läser och uppskattar det de skriver/gör.
Jag läser dagligen en jäkla massa trådar här och gillar det mesta, men jag brukar sällan göra avtryck i mer än en eller två trådar. Annars känns det som att jag spammar.

Och inte vore det en höjdare att läsa en tråd där samtliga, säg 22 nya inlägg består av enbart "- Snyggt" uttryckt i olika ord.
Nej, implementera en gillaknapp bums, det kan inte vara märkvärdigt.
Helt klart bra ide om man vill ha fart på ett forum, surfar man runt på forum så blir man förbluffad av hur mkt attentionwhores de finns som söker bekräftelse å börjar grina om inte 10 andvändare skriver typ "ser bra ut"
:)
kör 5-axligt
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av W108 »

attentionwhores :)

Jag tror inte det är många här som surar om de inte får glada hejarop, men däremot kan jag tänka mig att att många kanske tror att ingen läser det de presenterar när det enbart är TS-inlägg i tråden. Jag har sällan något att tillföra, men däremot så skulle jag vilja visa min uppskattning av att byggaren delar med sig utan att känna att jag spammar forumet.

Jag har tänkt på detta flera ggr när jag läst här, folk uppdaterar sina byggtrådar och INGEN kommenterar. Jag skulle nog själv känna att ingen läser och antagligen inte uppdatera något mer. Det är några få superbyggen här som har levande trådar, men det finns också många rejält fina byggen som ingen (ser det ut som) bryr sig om.

Jag tror inte det är så, låt oss få visa att vi uppskattar att få läsa här utan att spamma med hejarrop.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6036
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av Steve »

Hakar upp mig lite på dom som skriver i sina trådar att ingen skriver nåt, men sen har dom själva inte skrivit ett ord på forumet förutom i sin egen projekttråd. Men visst, det är ju trist att ha gjort flera uppdateringar i sin tråd och man inte får nåt gensvar alls. Gilla-knapp vore inte dumt
Sen ska man inte vara orolig över att spamma...jag gör ju det hela tiden :P
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av W108 »

Ja det är väl några få jag faktiskt tänkt på att jag aldrig någonsin sett något inlägg ifrån i andra trådar än sina egna. Det är ungefär som att jag även tänkt på att de flesta av de som bygger helt makalösa projekt ofta är inne i andra trådar och gör avtryck.

Men det är nog som i alla övriga delar av livet, de som vet och kan mest är sällan de som pratar om sin egen förträfflighet utan de som uppfattar och lyssnar samtidigt. Det kallas ödmjukhet. Det finns det gott om här :)

Vad krävs för att pilla fram en gilla-knapp?
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av fugazi »

Bild
Frampillad....
Den är "klickbar"... :hihi:
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av W108 »

Haha, företagsamt :thumbright:
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2432
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Håller Sävarturbo på att dö?

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Lurig gillaknapp Fugazi :lol:

Men kanske ett steg mot framtiden :thumbright:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Skriv svar