Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön aug 20, 2017 10:45 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 101 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Författare Meddelande
InläggPostat: sön maj 28, 2017 11:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 282
Ort: Ulricehamn
Typ precis så jag menade ja! :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 05, 2017 5:02 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Liten uppdatering med växellådsliften

Bild

Bild

Den funkar bra om den bara ska hålla lådan på golvet men så fort man lägger i den i domkraften så är själva plattan som följer med alldeles för vinglig så jag får hitta på någon lösning där.

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 27, 2017 8:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Då var det väl dags för en uppdatering, tyvärr så har jag inte gjort så mycket med bilen.

Men jag har haft planer på att börja svetsa kollektorer för att öva på att svetsa och då tänkte jag göra ett verktyg för att underlätta vid kapning.

Planen är att kapa det i en horisontell bandsåg.

Bild

Sen efter första kapet så kan man ställa vinklar med den inringade saken.

Bild

Kom gärna med tips!

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 30, 2017 10:21 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Är man tvungen att betala för photobucket för att dela på andra sidor nu?

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 30, 2017 10:38 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor okt 15, 2015 7:18 pm
Inlägg: 84
Oskar Johansson skrev:
Är man tvungen att betala för photobucket för att dela på andra sidor nu?


Använd ''forumbilder.se'' :lol:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 30, 2017 10:42 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
turbofelix skrev:
Oskar Johansson skrev:
Är man tvungen att betala för photobucket för att dela på andra sidor nu?


Använd ''forumbilder.se'' :lol:


Jo jag får nog ta och göra det!

I alla fall tills forumet uppdateras så vi kan lägga in bilderna här :)

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jun 30, 2017 11:17 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Jag kommer nog inte att byta ut alla bilder på alla sidor utan det blir en stor uppdatering med bilder istället, men några bilder kommer att försvinna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och för sista bilder så får det bli en ny bild.

Uppgraderade turbon till ett twinentry avgashus och tial wastegates, fick en bra deal av svenskturboservice och då var det bara att köra på det! :thumbright:

Bild

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jul 20, 2017 6:53 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Har en gammal kaltenbach kks på jobbet och ingen vet redigt hur den funkar, men jag tänkte att jag skulle försöka starta upp den. Jag har fått klingan att gå och allt verkar funka som det ska men när jag försökte dra ut spånlådan för att tömma den så hölls den fast av en "klack" som följer med kapklingan upp så när klingan är uppe så går det att dra ut spånlådan men jag vet inte redigt hur jag ska låsa den den uppe eller köra upp den manuelt.

Här är en bild på den och om ni vet vad den heter så skriv gärna det så kanske man kan leta upp någon manual för det ända som stod på den var Kaltenbash KKS nr.18569

Bild

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 21, 2017 3:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Spenderade ca 4-5 timmar med att skrapa ut en torkad skärvätska/spånblandning sen fyllde jag på men ny skärvätska och allt verkar funka som det ska!

Bild

Anledningen till att jag ville få igång den var för att kapa rör till kollektorer och nu när kapen funkar redigt så ska jag försöka få någon polare att fräsa ut en 90, en 72 och en 60 graders vinkel så jag kan ställa vinklarna.

Bild

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 07, 2017 8:45 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Hade tänkt börja svetsa lite mer saker för att bli bättre med tigen och istället för att köpa en massa metall för att öva på och sedan slänga så tänkte jag kolla om några här är intresserade av att köpa div saker som kollektorer, aluminium saker tex som en sån vevhus catchtank jag byggde eller lite andra små svetsjobb och sedan bara betala materialkostnaden + frakt då. Då slipper jag lägga en massa pengar som sedan går rakt ner i skroten samt att man kanske kan vara till lite hjälp :)

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis aug 15, 2017 7:25 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 387
Ort: Växjö
Testade att kapa för en 5-1 kollektor och det blev ju ganska bra ju! :) Kan ställa vinklarna på rören väldig lätt och rören i denna kollektorn är kapade i ca 11 graders lutning.

Bild

Bild

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 101 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010