Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor jun 29, 2017 8:19 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 93 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre maj 26, 2017 8:47 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Inlägg: 129
Kör på svart spak


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 27, 2017 5:16 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 210
Ort: Österlen/Skåne
Tycker också att den svarta spaken passar in bra.

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
Alutech raceparts


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 27, 2017 5:18 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
robinb3rgsten skrev:
Kör på svart spak


Truls_Nordahl skrev:
Tycker också att den svarta spaken passar in bra.


Då får det bli så! Inte värt att skicka tillbaka sakerna när de ändå ser bra ut :)

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör maj 27, 2017 11:00 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
Tjo!

Skulle montera växellådan idag och började fundera lite över att göra ett fäste som passar på domkraften för att hålla växellådan. Här är några bilder på hur jag tänkte att den skulle se ut, kom gärna med förslag på hur det skulle kunna göras bättre eller ifall ni tycker något är konstigt.

Bild

Bild

Bild

Edit: Ändrade lite

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 9:48 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis apr 26, 2011 12:17 pm
Inlägg: 227
Ort: Halmstad
mycket gotte där :hey: suvi spaken är stört goo å köra med :P

_________________
Mikael Bodo Magnusson
Bodo´s 740Turbo - 3,2L 24v M104Turbo
Laputa Motorsport


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 10:29 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 210
Ort: Österlen/Skåne
Ser väl bra ut tycker jag! Möjligen om själva plattan skulle göras lite tjockare beroende på material?

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
Alutech raceparts


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 10:35 am 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
740Bodo skrev:
mycket gotte där :hey: suvi spaken är stört goo å köra med :P


Jo man har ju fått lite inspiration från din bil :thumbright:

Truls_Nordahl skrev:
Ser väl bra ut tycker jag! Möjligen om själva plattan skulle göras lite tjockare beroende på material?


Plattan är i 5mm stålplåt :)

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 10:49 am 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4945
Ort: Lykksällä
Tror jag skulle göra den mer som en vanlig växellådslyft med kortare armar så det går lättare att vrida och röra på lådan när den ska på plats

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 11:26 am 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
Steve skrev:
Tror jag skulle göra den mer som en vanlig växellådslyft med kortare armar så det går lättare att vrida och röra på lådan när den ska på plats


Hmm det kanske skulle vara bättre jag får ta och testa det, kan ju göra några olika eftersom att det är ganska enkelt att byta ut :thumbright: , men anledningen att jag hade dom så långa var för att jag var lite orolig att den vill "välta" när jag lyfter upp den eftersom att den inte redigt lyfter helt rakt (i och för sig så kommer plattan att ligga hyfsat plant hela lyftvägen så troligtvis är det bara jag som är lite paranoid) :)

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 5:15 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4945
Ort: Lykksällä
Man har ju kardantunneln som ser till att den inte välter :) Kan bli trångt där också med för långa stöd

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 6:09 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
Steve skrev:
Man har ju kardantunneln som ser till att den inte välter :) Kan bli trångt där också med för långa stöd


Haha ja det stämmer ju! :hihi:

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 6:17 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 210
Ort: Österlen/Skåne
Oskar Johansson skrev:
740Bodo skrev:
mycket gotte där :hey: suvi spaken är stört goo å köra med :P


Jo man har ju fått lite inspiration från din bil :thumbright:

Truls_Nordahl skrev:
Ser väl bra ut tycker jag! Möjligen om själva plattan skulle göras lite tjockare beroende på material?


Plattan är i 5mm stålplåt :)

Då ger den inte vika. Tänkte mest om du skulle göra i exempelvis alu 6082 eller liknande.

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
Alutech raceparts


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 8:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 278
Ort: Ulricehamn
Jag hade gjort som "klykor" istället så att lådan ligger stabilt ändå samt går att vrida och greja lite med, tror det kan bli lite smidigare att hålla på med då.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 9:17 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
MVA-Productions skrev:
Jag hade gjort som "klykor" istället så att lådan ligger stabilt ändå samt går att vrida och greja lite med, tror det kan bli lite smidigare att hålla på med då.


Typ så?

Bild

Edit: Det var ju såhär ungefär Steve menade att fästena skulle se ut.

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 28, 2017 9:41 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
Hittade denna https://www.esska.se/esska_se_s/Vaexell ... -9540.html om jag vinklar dom som håller fast växellådan och flyttar in spåren så kan jag ju göra något liknande, då får jag ju lite möjlighet att justera efter olika växellådor med.

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 93 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: kimb0 och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010