The Joker Vega
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Tack! Jo efter allt elände som varit med denna bilen är det nu riktigt skönt att det
börjar att släppa lite.
Tidkortet säger följande:
60fot 2.008
200m-tid 7,45
200m-hastighet 164.53km/h
sluttid 11,291
hastighet 206,03km/h
Det gäller nu bara att köra och köra så jag blir bekväm med bilen och får lite
rutin. Detta är ju något helt annat än Chevellen jag hade tidigare:)
börjar att släppa lite.
Tidkortet säger följande:
60fot 2.008
200m-tid 7,45
200m-hastighet 164.53km/h
sluttid 11,291
hastighet 206,03km/h
Det gäller nu bara att köra och köra så jag blir bekväm med bilen och får lite
rutin. Detta är ju något helt annat än Chevellen jag hade tidigare:)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
vad gör 60 fot så dålig? 165 60 15 bakdäck eller ?
kommer gå låg tia eller nästan en nia då du kommer ned mot 1.40 60 fotare
mvh jens
kommer gå låg tia eller nästan en nia då du kommer ned mot 1.40 60 fotare
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: The Joker Vega
Om jag får svinga vilt så skulle jag säga opreppad bana och lite för lite värme i däcken.
Oklart hur gamla däcken är också.
Går säkert att släppa ut lite luft ut dom med.
Oklart hur gamla däcken är också.
Går säkert att släppa ut lite luft ut dom med.
Senast redigerad av J.Eklund den sön jun 05, 2016 3:39 pm, redigerad totalt 2 gång.
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
Re: The Joker Vega
Missade du youtube klippet Jens?
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
jo det gjorde jag!
ja kanske lite för lite värmning. har du nån line lock? värm på tvåan tills det ryker lite mer.
man ska inte rekomendera däck tryck till andra utan att veta allt men min bil gillar runt 0.50bar men viktigt med en riktig mätare som visar 0- max1.5 bar inget mer för att den ska bli lite exakt. man kan köpa industri mätare om man är fattig.
om däcken är 10 år gammla så kan det va det också.
mvh jens
mvh jens
ja kanske lite för lite värmning. har du nån line lock? värm på tvåan tills det ryker lite mer.
man ska inte rekomendera däck tryck till andra utan att veta allt men min bil gillar runt 0.50bar men viktigt med en riktig mätare som visar 0- max1.5 bar inget mer för att den ska bli lite exakt. man kan köpa industri mätare om man är fattig.
om däcken är 10 år gammla så kan det va det också.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Jo linelock har jag men precis som du säger blev det lite för dåliga värmningar.
Däckstrycket var 0,6 båda reporna.
Ålder på däcken har jag ingen aning om så med viss otur kan de vara riktigt gamla.
Men mest tror jag allt beror på erfarenheter och rutin vad det gäller bilen och får jag
bara mera sätestid så kommer också tiderna.
Jag har nu kört 4 repor hittills:)
Har ingen körning inplanerad för tillfället men ska MK Brinkarna anordna sin Motorfestival så ska
jag dit iaf för den tycker jag är riktigt rolig och då får man även köra stege på söndagen vilket
är jäkligt skoj.
Däckstrycket var 0,6 båda reporna.
Ålder på däcken har jag ingen aning om så med viss otur kan de vara riktigt gamla.
Men mest tror jag allt beror på erfarenheter och rutin vad det gäller bilen och får jag
bara mera sätestid så kommer också tiderna.
Jag har nu kört 4 repor hittills:)
Har ingen körning inplanerad för tillfället men ska MK Brinkarna anordna sin Motorfestival så ska
jag dit iaf för den tycker jag är riktigt rolig och då får man även köra stege på söndagen vilket
är jäkligt skoj.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
hur känns bilen över mållinjen? om den känns stabil kan du prova att sänka däck trycket lite till. på min bil fungerar 0.45-0.50 bar men över 0.55 så slirar det. jag brukar ligga runt 1.31- 1.35 utan bly vikter i 60 fot.
om du gungar på fjädrigen fram och bak så känns allt bra? inga kärvningar nånstans?
mvh jens
om du gungar på fjädrigen fram och bak så känns allt bra? inga kärvningar nånstans?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Nu efter lite uppehåll så var det dags igen.
Igår 13/7 var vi på Mantorp park där det återigen hade arrangerats
en test&tune dag.
Har efter körning i Hultsfred inte ändrat på något utan det som hänt på bilen
är att en ny Toorq startmotor har skruvats dit samt bytt olja och filter.
Första repan för dagen blev en mindre värmning och sedan raggarstart, bilen drog rejält
åt höger samt att passagerardörren åkte upp.
2:a repan inget ändrat mer än att dörren säkrades, bättre värmning och återigen raggarstart.
Vågade inte chansa med transbraken ifall den skulle dra höger igen.
Bilen gick spikrakt så jag höll ned hela vägen...Nytt personbästa med 10,17/211km/h!!
3:e repan och också första körningen i stegen.
Fick möta en silverfärgad Chevelle 65:a vilket var lite fränt, jag skrev dail in på 10.10 och hans
var 12,40.
Det kändes som en evighet efter det att han fick åka och jag vänta på min tur och ivrig
som en kan vara ibland klev jag på lite för tidigt så rödlyktan tändes.
Jag sänkte den repan mitt pers igen till 10,12/214km/h.
4:e repan och tillbaka till testläge, nu jäklar skulle transbrake testas för första gången.
När jag släpper knappen kommer jag ingenstans och de som är med jämför min start med
en funny car burnout ...lät den lugna ned sig och körde i mål på 10,54.
Körde också denna dag klart för licensen så nu är även det fixat.
Överlag jäkligt nöjd med dagen och nu väntar Emmaboda Motorfestival i slutet av
Augusti eller början av September.
Igår 13/7 var vi på Mantorp park där det återigen hade arrangerats
en test&tune dag.
Har efter körning i Hultsfred inte ändrat på något utan det som hänt på bilen
är att en ny Toorq startmotor har skruvats dit samt bytt olja och filter.
Första repan för dagen blev en mindre värmning och sedan raggarstart, bilen drog rejält
åt höger samt att passagerardörren åkte upp.
2:a repan inget ändrat mer än att dörren säkrades, bättre värmning och återigen raggarstart.
Vågade inte chansa med transbraken ifall den skulle dra höger igen.
Bilen gick spikrakt så jag höll ned hela vägen...Nytt personbästa med 10,17/211km/h!!
3:e repan och också första körningen i stegen.
Fick möta en silverfärgad Chevelle 65:a vilket var lite fränt, jag skrev dail in på 10.10 och hans
var 12,40.
Det kändes som en evighet efter det att han fick åka och jag vänta på min tur och ivrig
som en kan vara ibland klev jag på lite för tidigt så rödlyktan tändes.
Jag sänkte den repan mitt pers igen till 10,12/214km/h.
4:e repan och tillbaka till testläge, nu jäklar skulle transbrake testas för första gången.
När jag släpper knappen kommer jag ingenstans och de som är med jämför min start med
en funny car burnout ...lät den lugna ned sig och körde i mål på 10,54.
Körde också denna dag klart för licensen så nu är även det fixat.
Överlag jäkligt nöjd med dagen och nu väntar Emmaboda Motorfestival i slutet av
Augusti eller början av September.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
Grattis nu är det nära. tuna lite på fjädrigen och se till at det är rätt antal kg på vart bakdäck sen testa ut tranbraken lite till så kommer en nia
Jens Gustavsson skrev:vad gör 60 fot så dålig? 165 60 15 bakdäck eller ?
kommer gå låg tia eller nästan en nia då du kommer ned mot 1.40 60 fotare
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Tack!
Jo att starta med transbrake så fick man reda på att det finns en del att justera på vad det
gäller dämpare och fjädrar.
Nu åkte jag med 0,7 i bakdäcken och det fungerade riktigt bra.
Med raggarstart så tar väl turbinen bort de felen med sliret misstänker jag.
Tyvärr inga bilder eller filmer från denna körning då han som är ansvarig får media hellre körde
hö än att åka till Mantorp
Jo att starta med transbrake så fick man reda på att det finns en del att justera på vad det
gäller dämpare och fjädrar.
Nu åkte jag med 0,7 i bakdäcken och det fungerade riktigt bra.
Med raggarstart så tar väl turbinen bort de felen med sliret misstänker jag.
Tyvärr inga bilder eller filmer från denna körning då han som är ansvarig får media hellre körde
hö än att åka till Mantorp
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
0.7 bar? låter mycket med så stora däck. bra läsning här om slicks http://www.mickeythompsontires.com/tech.php
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: The Joker Vega
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Perfekt, enligt den tabellen ska jag ha 0,55bar och uppåt.
Ska prova att sänka lite till nästa gång.
Ska prova att sänka lite till nästa gång.
Re: The Joker Vega
Haha, för husefriden blev det hö istället för Mantorp den här gången.
Så ja, det är mitt fel att det inte finns någon skakig film på youtube.
Hade jag varit med så hade det nog blivit någon eller några repor med lägre tryck i däcken, då det oftast är jag som kollar det.
Men nu finns det ju utrymme för nytt pers nästa gång igen ju.
Så ja, det är mitt fel att det inte finns någon skakig film på youtube.
Hade jag varit med så hade det nog blivit någon eller några repor med lägre tryck i däcken, då det oftast är jag som kollar det.
Men nu finns det ju utrymme för nytt pers nästa gång igen ju.
Jonas Eklund
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
"Happiness is a Hot VW"
_Hot VW's by Brorsson_
____ Du är saknad! ____
https://youtu.be/3WEh8zvbFcw
Tack till:
http://www.vimmerbybildemontering.se
- Danne.Lindberg
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 69
- Blev medlem: sön jul 06, 2008 9:55 am
- Ort: Storebro
Re: The Joker Vega
Jens Gustavsson skrev:hur känns bilen över mållinjen? om den känns stabil kan du prova att sänka däck trycket lite till. på min bil fungerar 0.45-0.50 bar men över 0.55 så slirar det. jag brukar ligga runt 1.31- 1.35 utan bly vikter i 60 fot.
om du gungar på fjädrigen fram och bak så känns allt bra? inga kärvningar nånstans?
mvh jens
Detta fastnade i mitt huvud och har alltid tyckt att den varit alldeles för hård i fjädringen, kollade
över allt för några dagar sedan och visst...krängningshämmaren satt åt fel håll så stagen som
går till axlen tog i och kärvade.
Rev ned allt och gjord en renovering sedan monterade tillbaka det åt rätt håll och nu finns det bra
fjädringsrörelse utan kärvningar.