Volvo 142 -68 B20Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo i framtiden.
Fick tillbaka toppen från blästring.
Kommer få lite större avgasventiler, nya styrningar osv och lite enklare tillsnyggning i kanalerna och lite ventiljobb på det så kommer de nog bli bra.
Funderar på om jag ska kladda med att göra grejor för att köra spridarna i original spridarhål i toppen eller om jag bara ska plugga dom och köra spridarna i runners? Någon som har några synpunkter?
Kommer få lite större avgasventiler, nya styrningar osv och lite enklare tillsnyggning i kanalerna och lite ventiljobb på det så kommer de nog bli bra.
Funderar på om jag ska kladda med att göra grejor för att köra spridarna i original spridarhål i toppen eller om jag bara ska plugga dom och köra spridarna i runners? Någon som har några synpunkter?
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Fint som vanlig Klabbis! Får ta å titta bort nån dag å se hur ni har det
Daniel Ingemarsson
Eslöv/Åhus
0703288947
E34 525 m50 turbo -96
Chevy Truck Atlas 4200 Turbo -55
Eslöv/Åhus
0703288947
E34 525 m50 turbo -96
Chevy Truck Atlas 4200 Turbo -55
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
jag brukar svetsa dem i runners, få spridarna en bit bort från ventilen då man varvar mer.(Har för mig att jag läste det i 4-stroke performance tuning) Ser det också som en fördel att de inte värms upp av topplocket så mycket.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Tack Daniel!! Ditt blir inte heller så tokigt Bara att höra av dig!Fluff skrev:Fint som vanlig Klabbis! Får ta å titta bort nån dag å se hur ni har det
Låter som en bra anledning att få undan dom lite, då fixar jag bara lite pluggar till hålen!Ersviken skrev:jag brukar svetsa dem i runners, få spridarna en bit bort från ventilen då man varvar mer.(Har för mig att jag läste det i 4-stroke performance tuning) Ser det också som en fördel att de inte värms upp av topplocket så mycket.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 921
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Snygga fästen! Hur spänner du plåten? Vacuumbord?
Loctite har ju bra grejor, kommer inte ihåg namnet bara....
Gillar verkligen ventilkåpan!
Loctite har ju bra grejor, kommer inte ihåg namnet bara....
Gillar verkligen ventilkåpan!
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Tack för det!
Vi har vacuumbord också, men det satt inte uppe just nu, så jag bara spände ner plåten mot bordet, därför den bågnade lite och inte körde igenom över allt plus att jag va lite snål på djupet
Vi har ett lite tjockare papper som man lägger under så att man kan fräsa igenom helt, det är samma som man har till vacuumbordet.
Jag hoppas ventilkåpan kan bli snygg
Vi har vacuumbord också, men det satt inte uppe just nu, så jag bara spände ner plåten mot bordet, därför den bågnade lite och inte körde igenom över allt plus att jag va lite snål på djupet
Vi har ett lite tjockare papper som man lägger under så att man kan fräsa igenom helt, det är samma som man har till vacuumbordet.
Jag hoppas ventilkåpan kan bli snygg
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Ballt bygge!
Vad blir det för koppling och låda?
Vad blir det för koppling och låda?
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Sikaflex till lyktorna?
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Karl BuchkaTackar! Det blir en m400 från 164a till att börja med, vill ju behålla långspaken Koppling inte bestämt riktigt ännu.
fugazi Har funkerat på det också, vi använder det en del på jobbet o de e bra
fugazi Har funkerat på det också, vi använder det en del på jobbet o de e bra
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
man behöver inte begränsa sig till m400an för långspak.
På amazon som farssan bygger nå så har far byggt om spakstället lite klurigt så att en m46a från 940 passar
På amazon som farssan bygger nå så har far byggt om spakstället lite klurigt så att en m46a från 940 passar
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Ersviken Nej absolut inte, har haft funderingar kring en zf eller liknande o bygga om spakstället, men dels så finns m400an redan och ska hålla emot lite mer än en m40n iaf. Sen e frågan om man får plats med ett spakställ/länkage i original växellådstunnel? Funkar det i amazonen?
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Har bara mätts och byggts en prototyp än, ska provmontera i bil framöver så återkommer jag med definitivt svar!
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Kanon hade ju absolut inte gjort något med någon form av överväxel
Re: Volvo 142 -68 B20Turbo
Finns ju m410 oxå
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan