VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Tenkte å legge ut litt info og bilder om mitt prosjekt, bilen var 100% original for bygge start.
breddet 3cm foran og totalt 12cm bak
85mod front flatnose
clean bakluke
coilovers
watt link
hjemmelagde bærebruer bak
corvette z06 big brakes
S54B32 med DTA S100 PRO
3.0L M3 e36 girkasse
bilen begynner å ta form, bygges i mest for trackdays
breddet 3cm foran og totalt 12cm bak
85mod front flatnose
clean bakluke
coilovers
watt link
hjemmelagde bærebruer bak
corvette z06 big brakes
S54B32 med DTA S100 PRO
3.0L M3 e36 girkasse
bilen begynner å ta form, bygges i mest for trackdays
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
fränt bygge, vad blir det för turbo i den ?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
blir sugis i første omgang, vil få bilen klar og åka litt
har turbo planer en gang i framtiden, sikler da på borg warner
har turbo planer en gang i framtiden, sikler da på borg warner
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Har hatt ei økt igjen
vindusviskermotor er kobla opp og testet, manglet intervallet - tror det er rele da alt annet fungerte.
fant ett hovedlysrele også, ikke likt 240 men jeg fikk kobla det og det fungerte så da er fjernlys i orden og!
kobla ferdig strøm til sprutet, kobla opp pc'n kan meddele at motor gir turtallsignal! så har stor tro på at den fyrer når bensinsystemet er komplett..
lagde også noen deler til rattaksel oppheng, men må begynne på nytt da dette ikke blir som tenkt..
lagde og en spylervæsketank, ikke store tanken men tror nok det går helt fint
vindusviskermotor er kobla opp og testet, manglet intervallet - tror det er rele da alt annet fungerte.
fant ett hovedlysrele også, ikke likt 240 men jeg fikk kobla det og det fungerte så da er fjernlys i orden og!
kobla ferdig strøm til sprutet, kobla opp pc'n kan meddele at motor gir turtallsignal! så har stor tro på at den fyrer når bensinsystemet er komplett..
lagde også noen deler til rattaksel oppheng, men må begynne på nytt da dette ikke blir som tenkt..
lagde og en spylervæsketank, ikke store tanken men tror nok det går helt fint
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Brutalt bygge, några bilder på breddningen bak?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Fått montert slangeklemmer på radiatorgater og laget slange til ekspansjonstank
Fikk også laget det meste av slanger i kassen bak.
Gjenstår å lage overløpet fra CT til fuel cell og matepumpe slanger.
Må ha mer fittings + en 45 grader på slange fra CT til 044 pumpe.
Begynte også på bensin tur ledning, mangler fuel rail for å bygge videre..
Blir trangt her, men det går fint
Fikk også laget det meste av slanger i kassen bak.
Gjenstår å lage overløpet fra CT til fuel cell og matepumpe slanger.
Må ha mer fittings + en 45 grader på slange fra CT til 044 pumpe.
Begynte også på bensin tur ledning, mangler fuel rail for å bygge videre..
Blir trangt her, men det går fint
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Har hatt ei økt igjen..
Matepumpe kretsen er ferdig laget og prøvemontert. mangler å bytte filter og fittings på bensinfiltre så er alt klart her.
matepumpa blir heller ikke synlig når alt er montert.
fikk skaffet meg ett silikon bend til innsuget. kappa i stykker dempertårnet for å hente mest mulig plass og monterte ett rustfritt rør på filteret.
med tanke på flow så må dette bli MYE bedre enn den løsningen jeg hadde tidligere..
Matepumpe kretsen er ferdig laget og prøvemontert. mangler å bytte filter og fittings på bensinfiltre så er alt klart her.
matepumpa blir heller ikke synlig når alt er montert.
fikk skaffet meg ett silikon bend til innsuget. kappa i stykker dempertårnet for å hente mest mulig plass og monterte ett rustfritt rør på filteret.
med tanke på flow så må dette bli MYE bedre enn den løsningen jeg hadde tidligere..
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Uttak til slange på vacum rail kræsjet med fuel rail så kappa av uttaket og punkta. Slangen som var tilkoblet går nå inn i vacum stasjon
Lagde braketter til fuel rail, men selve railen kræsjet med vacum railen så dysene kom ikke skikkelig på plass.
Etter en go del spekulasjon fant jeg ut at jeg skulle demontere for å snu railen 180 grader.
lagde ett feste til gassvaier, dette er versjon 3 :p kræsjer med innsug, så dette må bygges om igjen..
btr med an10 tur og retur. sveiste fast to skruer i torpedoplata så jeg fikk festet btr.
mangler å handle manometer så jeg får kontroll på trykket.
sveiste inn ei plate på festet til innsuget, som vacumstasjon får stå på. hadde litt problemer med plass, så dette løste plassproblemet
Ledninger og jordingspunkt til bensinpumpene.
Satt sammen hele systemet, og kobla opp pumpene.
Film1 - trykk på bildet.
Film2:
ITS ALIVE!!!! Går trolig ikke på alle sylindre, så dette må sjekkes. syns uansett at lyd og respons er bra om den ikke går på alle ;p
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Vilket grymt bygge!! Och det verkar ju gå i rasande takt keep IT up
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Lägger upp lite fler bilder och video's!
Bilen har fått sving, knivkrängare fram, bromsslangar og rör till håndbremsen
Även testat lite turtall ;D
Ser mye av forstilling ved fullt overlegg ^^
tror det er greit at de er lange
Lagde også bremsrør fra reduksjonsventil og til håndbrekket, etter montering fant jeg desverre ut at nippeln inn på pumpa ikke var så lang at røra presses inn i pumpa så her må det ny nippel til.. ellers mangler kun slanger fra væskebeholder til pumper før bremsesystem er komplett!
Dreide ned deler av hylsa til knivstaget så de passer inn i 35mm røra
Knivstag foran endelig montert! sveiste på stoppere også som hindrer at det går mer sideveis enn 2-3mm.
god klaring mot hjul ble det også
Her ble det en kjapp løsning for å få montert.. en kompis lager en tilsvarende i rustfritt som blir litt større alle veier + m8 10,9 istedet for m6 som min patent har.. tror dette vil bli sterkt
https://www.youtube.com/watch?v=LpN5qKn ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=j2yTSINebK4
Bilen har fått sving, knivkrängare fram, bromsslangar og rör till håndbremsen
Även testat lite turtall ;D
Ser mye av forstilling ved fullt overlegg ^^
tror det er greit at de er lange
Lagde også bremsrør fra reduksjonsventil og til håndbrekket, etter montering fant jeg desverre ut at nippeln inn på pumpa ikke var så lang at røra presses inn i pumpa så her må det ny nippel til.. ellers mangler kun slanger fra væskebeholder til pumper før bremsesystem er komplett!
Dreide ned deler av hylsa til knivstaget så de passer inn i 35mm røra
Knivstag foran endelig montert! sveiste på stoppere også som hindrer at det går mer sideveis enn 2-3mm.
god klaring mot hjul ble det også
Her ble det en kjapp løsning for å få montert.. en kompis lager en tilsvarende i rustfritt som blir litt større alle veier + m8 10,9 istedet for m6 som min patent har.. tror dette vil bli sterkt
https://www.youtube.com/watch?v=LpN5qKn ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=j2yTSINebK4
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Har vært uten pc ei stund, men nå har jeg reparert ladern å har tid til en liten update
Fått borra om oljekjølerfestet og montert den nye kjøleren, mangle å gjøre om slanger
Dashlogger har fått montert brytere for meny styring.
Girkasse demontert, desverre fant jeg løse deler inne i girkassen + at skiftegaffel for 5 og revers er låst på ett vis..
Har "handlet" 530d girkasse og lamell - ikke betalt enda men håper det blir før helga? 4 puck sinter og grovere kasse
Blir nok muligens litt ombygging igjen, men fikk ikke tak i samma girkassen.. 530 tåler og mer juling.
Diesel stuss ble det også, i montert rett i bakre simons potta.. håper krysset og ekstra potte demper litt..
Kjøpte også ett sett til med låser, fikk montert de på bakluka så den mangler kun å feste låsepinner i bagasjerommet...
Blir også diffuser på vogna etterhvert! Syns dette ser ut til å bli tøft!
Hadde ei bra økt her i helga, tok helg på torsdag så da fikk jeg en del tid i garasjen!
Nye lamellen, husker ikke fabrikat mener det sto "KEP" fra USA hvertfall..
Nytt svinghjulslager må nesten til når man først er ute med kassa
Clutchpakke montert med nye 12.9 bolter - montert med 40nm og loctite.
"styretappen" til gaffelen til utløserarm var knekt på 530 kassen, heldigvis har BMW brukt samme på ZF så det ble enkelt flyttet over.
Lakkerte utløsergaffeln og monterte sammen med utløserlageret.
Girkassa på plass! gamle travers stemte overhodet ikke, så da laget jeg en ny, slankere og lettere modell
BMW 530D aksel vs Volvo 740 M47
kappa istykker begge akslingene for å sjekke lengde.
Akslingen ble punkta sammen med korrekt lengde, må ha en foring inne i 530 akslingen for å utjevne forskjell i dimensjoner.
Leverte den til en kompis i kveld så han ordner resten og justerer og måler inn i dreiebenk
Har fått montert mellomaksel, laget ny sikkerhetsring, male t det siste under bilen etter sveising, montert stol og seler for test og plagdes MYE med giroverføring!
Fikk ikke satt bilen i revers via spak, men hovedårsak er funnet og girspakens ledlager byttes i større.. plata er levert til en kompis som freser ut og samtidig monterer større lager.
Har og fått prøvd clutch etter ombygging og bilen går både fram og bakover! Tenkte å prøvekjøre men vil ha spakstell i orden først
Sveisa på hylsa litt for å begrense sideveis bevegelse
Girstang har fått nytt og større lager, måtte til med messing foring for å kompansere for dimensjoner.
Lagde nytt overføringsstag mellom girkasse og spak, kraftig firkantjern og gaffel i enden.
Girkassen går nå i revers, endelig
En del vandring på girstanga, så skal forlenge litt under spaken å se hvor mye jeg kan hente..
Fikk skaffa meg ny og litt tykkere plateemne og kappa da ut en ny og større frontplate.. syns ikke denne ble så værst
Starta bilen så den fikk gå til 78gr motortemp for så å kjøre den ut å prøve i ca 50 meter total kjøretur!
Ikke god i hjulstillinga som den står og litt for lav så var ikke go å kjøre ;p
Kjørte inn bilen igjen og monterte panser.
Er VELDIG i tvil på hvordan jeg vil plassere panserlåsene.. Tenkte først å plassere de slik som på pos 1 fordi de er montert slik på bakluka.
Hva tror dere?
1:
2:
3:
Fått borra om oljekjølerfestet og montert den nye kjøleren, mangle å gjøre om slanger
Dashlogger har fått montert brytere for meny styring.
Girkasse demontert, desverre fant jeg løse deler inne i girkassen + at skiftegaffel for 5 og revers er låst på ett vis..
Har "handlet" 530d girkasse og lamell - ikke betalt enda men håper det blir før helga? 4 puck sinter og grovere kasse
Blir nok muligens litt ombygging igjen, men fikk ikke tak i samma girkassen.. 530 tåler og mer juling.
Diesel stuss ble det også, i montert rett i bakre simons potta.. håper krysset og ekstra potte demper litt..
Kjøpte også ett sett til med låser, fikk montert de på bakluka så den mangler kun å feste låsepinner i bagasjerommet...
Blir også diffuser på vogna etterhvert! Syns dette ser ut til å bli tøft!
Hadde ei bra økt her i helga, tok helg på torsdag så da fikk jeg en del tid i garasjen!
Nye lamellen, husker ikke fabrikat mener det sto "KEP" fra USA hvertfall..
Nytt svinghjulslager må nesten til når man først er ute med kassa
Clutchpakke montert med nye 12.9 bolter - montert med 40nm og loctite.
"styretappen" til gaffelen til utløserarm var knekt på 530 kassen, heldigvis har BMW brukt samme på ZF så det ble enkelt flyttet over.
Lakkerte utløsergaffeln og monterte sammen med utløserlageret.
Girkassa på plass! gamle travers stemte overhodet ikke, så da laget jeg en ny, slankere og lettere modell
BMW 530D aksel vs Volvo 740 M47
kappa istykker begge akslingene for å sjekke lengde.
Akslingen ble punkta sammen med korrekt lengde, må ha en foring inne i 530 akslingen for å utjevne forskjell i dimensjoner.
Leverte den til en kompis i kveld så han ordner resten og justerer og måler inn i dreiebenk
Har fått montert mellomaksel, laget ny sikkerhetsring, male t det siste under bilen etter sveising, montert stol og seler for test og plagdes MYE med giroverføring!
Fikk ikke satt bilen i revers via spak, men hovedårsak er funnet og girspakens ledlager byttes i større.. plata er levert til en kompis som freser ut og samtidig monterer større lager.
Har og fått prøvd clutch etter ombygging og bilen går både fram og bakover! Tenkte å prøvekjøre men vil ha spakstell i orden først
Sveisa på hylsa litt for å begrense sideveis bevegelse
Girstang har fått nytt og større lager, måtte til med messing foring for å kompansere for dimensjoner.
Lagde nytt overføringsstag mellom girkasse og spak, kraftig firkantjern og gaffel i enden.
Girkassen går nå i revers, endelig
En del vandring på girstanga, så skal forlenge litt under spaken å se hvor mye jeg kan hente..
Fikk skaffa meg ny og litt tykkere plateemne og kappa da ut en ny og større frontplate.. syns ikke denne ble så værst
Starta bilen så den fikk gå til 78gr motortemp for så å kjøre den ut å prøve i ca 50 meter total kjøretur!
Ikke god i hjulstillinga som den står og litt for lav så var ikke go å kjøre ;p
Kjørte inn bilen igjen og monterte panser.
Er VELDIG i tvil på hvordan jeg vil plassere panserlåsene.. Tenkte først å plassere de slik som på pos 1 fordi de er montert slik på bakluka.
Hva tror dere?
1:
2:
3:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1041
- Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
- Ort: Ljusdal
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Röstar för alternativ 2.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tis okt 04, 2016 4:07 pm
Re: VolvoR-Sport Volvo 245 S54B32!
Tror det kan bli best for låsen går mer i linje med panseret