Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
K länk är ju för att slippa panhardstag, wattlänk är för att slippa sidoförflyttningen som ett panhardstag ger.
Men ett panhardstag som är så långt som möjligt och vågrätt i körhöjd ger väldigt lite dumheter på en bil som inte har jättelång fjädringsväg, mao så är det att gå över ån efter vatten att bygga någon blingbling lösning på en bil med bladstuds som man huvudsakligen kommer att cruisa med
Men ett panhardstag som är så långt som möjligt och vågrätt i körhöjd ger väldigt lite dumheter på en bil som inte har jättelång fjädringsväg, mao så är det att gå över ån efter vatten att bygga någon blingbling lösning på en bil med bladstuds som man huvudsakligen kommer att cruisa med
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
Hur mycket kan sidoförflyttningen handla om på en Duett?
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
Trodde alla rostiga T4:or fanns söderut. Som tur är flyttar en del uppåt och tar med sina vrak. Hämtar hem den imorron och börjar rivningen.
Måste man få med precis allt av kabelstammen? Allt som går bakåt borde man kunna yxa av på en gång. Tänkte fråga innan man gör nåt dumt.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Måste man få med precis allt av kabelstammen? Allt som går bakåt borde man kunna yxa av på en gång. Tänkte fråga innan man gör nåt dumt.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
Har jag rätt att det är årsmodell 96-97 som gäller för M90 till vitblock?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
Kul att du också hänger på t4a tåget. M90 från 960 passar rätt på motorn. Ska du använda original elen måste du ha med styrboxar och tändningslåset. Startspärr i. Jag kommer styra med haltech sprut. M90 från alla årsmodeller med vitblock passar, finns några olika utväxlingar och nån förstärkt låda också men alla passar
~Johannes Sjöholm~
~Biltokig Mångsysslare~
~Biltokig Mångsysslare~
Re: Ännu en PV (Men först en Duett)
Ok då ökar ju chanserna lite att hitta en. Men funderar om jag inte skulle köra M47 med adapter. Kommer köra motorn standard till att börja med och den håller ju på tyngre bilar med turbo. Håller väl hyfsat iaf. Får jag inte tag i en låda tills det är dags att börja med det paketet så får det bli så till att börja med.
Så då kan man börja yxa på elen redan från början. Blir ju lite enklare så.
Försökt hitta ett elschema till en-99 men bara hittat till -00. Är dom nog lika tro?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Så då kan man börja yxa på elen redan från början. Blir ju lite enklare så.
Försökt hitta ett elschema till en-99 men bara hittat till -00. Är dom nog lika tro?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Är tillbaka på PV:n. Duetten skulle ju bli en snabb grej, in med motor och låda men då det skenade så får det bli som tänkt från början.
Ska beställa grejer till framvagnen. Vp ska få leverera tänkte jag. Men ska man ta orginal eller Polyuretan. Den senare var ju faktiskt billigare som sats.
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... o=600604PU
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=600604
Ligger nån på vettiga fjädrar/stötdämpare till 140 så är jag intresserad av det.
Ska beställa grejer till framvagnen. Vp ska få leverera tänkte jag. Men ska man ta orginal eller Polyuretan. Den senare var ju faktiskt billigare som sats.
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... o=600604PU
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?p ... tno=600604
Ligger nån på vettiga fjädrar/stötdämpare till 140 så är jag intresserad av det.
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Ang. bussningsvalet så beror det väl på vad du ska använda bilen till men jag satte dit polyuretan på 140:in och jag kan bara säga att jag ångrar inte en sekund.
Mycket stabilare och svarar "direkt" på ratten (så bra det kan bli med org. snäcka) när man kör lite inspirerat
En del säger att det kan bli gnisselljud från dom men det har inte dykt upp på min iaf...
Mycket stabilare och svarar "direkt" på ratten (så bra det kan bli med org. snäcka) när man kör lite inspirerat
En del säger att det kan bli gnisselljud från dom men det har inte dykt upp på min iaf...
NU KÖR VI!!
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Då får det bli dom. Gör ju inget att dom var billigare heller.
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Massan minskar på den. Går en lite besvärligare väg vad jag tror och kör med svep från en 850 T5.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Börjat skrota ner T4:an. Inser att jag inte har en susning om vag som måste sparas och inte. Blir intressant sen när den ska ihop
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Börjar närma sig att få dit balken. Tänkte Svarva en kuts att sätta mot fyrkantsröret och gå upp genom rambenen och dra ihop allt med långa m16 och låsmuttrar. Håller på att plåta igen nu med 3mm plåt.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Fick förresten hem plasman igår. Fattar inte hur man klarat sig utan tidigare. Snabbt skära plåt mot att rondella av den.
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Nu hänger balken där iaf. Nån som har nån form av fjädring till 142 att sälja?
Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Re: Ännu en PV ((Men först en Duett) Tillbaka till PV)
Ser bra ut! Byggde med kompisen en pv med 140 framvagn och 240 bakaxel för många år sedan. Hämtade då en SPM byggd B200 nedstrokad till 1800cc med turbo för att passa rallycross reglementet, ca 320 hk från en äkta R-sport 343. Hade gått några EM tävlingar. Bygger nu på en pv igen dock med kortade 240 fjäderben och cheva motor. Har du varit i folkrace och isracingbranchen förut, tycker känna igen dig?