maxn51 skrev:Jag är oxå intreserad av modifikationer på 140 framvagn!:) det jag Gjort på min är sänkt bilen så undre bärarmen blir parallell med vägen och övre pekar något uppåt sen har jag kortat styrarmarna på spindlarna för mer styrvinkel och färre varv på ratten. sen satte jag dit en 164 snäcka med servo i och nu tänkte jag försöka modda styrarmarna på snäckorna så man får lite mindre acerman. sen får man väll se om man behöver nån form av utväxling på rattstången.
Bytte alla bussningar, kulleder och självklart satte jag dit gas dämpare och värre fjädrar;) bussningar finns värre att köpa på vp men är annars rätt lätt å svarva själv:)
Vet att man kan flytta ner infästningen till övre länkarmen för att få annan/mer camberkompensation vid krängning men inget jag testat än.
Först tänkte jag montera kuggstång men gav upp det rätt fort. Om man skulle kunna flytta bak motorn sä den inte är ivägen skulle nog en Audi kuggstång där stagen går ut ifrån mitten funka bra! Dock måste den isf komma ifrån en högerstyrd bil annars kan det bli en svårlärd bil!;)
Micke K skrev:maxn51 hur kortade du styrarmarna på 140 spindlarna?
Kapade och svetsade ihop helt enkelt vet att folk har mycket delade åsikter kring detta men kan säga att det inte är vanligt gjutjärn i dem. Testat att förvärma och svetsa med pinne för gjutjärn först men det gick inge bra så förvärmde och sen svetsade jag med migen och sedan lät jag de svalna sakta svetsade 3st och gjorde hållfasthetstest på en och kan säga att jag känner mig helt trygg med hållfastheten!;) satte spindeln i skruvstycke och satte ett 3m rör på armen och drog allt jag pallade tillslut så böjde den sig lite utan att spricka:s
Hej Mats, han har nigningar sin framvagn på en Pv
Men om du inte försänker den kommer den bli väldigt hög, jag har försänkt min 5cm
Och har sänkningsfjädrar och den blir nog standard Pv höjd
pv seldahl skrev:Hej Mats, han har nigningar sin framvagn på en Pv
Men om du inte försänker den kommer den bli väldigt hög, jag har försänkt min 5cm
Och har sänkningsfjädrar och den blir nog standard Pv höjd
Tanken var att jag ska försänka den. Bygger ju inte en skogsbil
Började riva pv-kombi för ett tag sen. Skulle bara in med en diesel egentligen men det blir att riva i bitar först. Var mer rost än väntat men bara i karossen vad jag sett hittills.
Rambenen sett ju annars ut mot pv. Om jag ska dit med framvagn från 140, måste den försänkas in på duett? Ser tunnare ut mot pv:ns ramben.
Hua, såg lite frasig ut den där...
Har för mig att man måste operera rambenen lite för att få dit 140 framvagnen.
Finns ju en del här på forat som har gjort ingreppet som sitter med finfin info att delge gissar jag.
Lycka till. Det kommer bli kanon.
Ska lyfta bort karossen. Tips på bästa sätt att göra det utan lyft? Bara känna runt om med domkraft så den är lös och sen palla eftersom var min tanke.