Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 9:52 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
InläggPostat: mån sep 24, 2018 4:36 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 71
Ort: Kardis
ventonz skrev:
Ser bra ut :thumbright: :hihi:


Tackar, det tar sin tid när man ska envisas med att göra det svårt för sig å måste gå runt grejer istället för att ta bort/flytta dom. Inte många ställen det inte var trångt på kring tryckrören. :lol:

Sprut och lamelldiff är beställt också så om jag då bara skulle få dom nångång så är det inte mer än alla smågrejer jag glömt kvar att köpa. :thumbright:

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 7:32 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am
Inlägg: 738
Snyggt sleeperbygge :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 8:03 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Inlägg: 266
Går det att byta kontaktstycke på k-temp givarna?
Måste det inte vara rätt material i stiften för att det ska funka.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 8:20 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 71
Ort: Kardis
erikjakan skrev:
Snyggt sleeperbygge :)


Tack så mycket! :)

Mickexpress skrev:
Går det att byta kontaktstycke på k-temp givarna?
Måste det inte vara rätt material i stiften för att det ska funka.


Du de har jag faktiskt ingen aning om? När du säger det så stod det nog nå materialförkortningar där det stod + och - på kontakten. Men vilken betydelse har stiftens material om det ändå dras vanlig kabel från sprutet till kontakten? Eller ska det vara nån speciell kabel också?

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Senast redigerad av Jesper Mäki tis sep 25, 2018 8:41 am, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 8:29 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Inlägg: 266
Tror ena tråden är nickel-krom legering och den andra är nickel-aluminium.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 8:42 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 71
Ort: Kardis
Mickexpress skrev:
Tror ena tråden är nickel-krom legering och den andra är nickel-aluminium.


Efter lite googling verkar det som du har helt rätt, nåja inte värre än att byta tillbaks kontakterna och skaffa de rätta och lite typ k kabel. Hur blir det med stiften i ecu'ns kontakt månne? Är de också gjorda specifikt för typ k då eller?

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis sep 25, 2018 9:18 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm
Inlägg: 266
Bra då slipper du få konstiga mätvärden. :thumbright:
Bra fråga hur dom har gjort i sprutet, kanske någon som vet.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre okt 12, 2018 9:15 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 71
Ort: Kardis
Då det ser dåligt ut med att få monterat nåt sprut innan snön kommer så fick turbogrejerna plockas bort och återställas till körbar med originalsprut ännu en gång. Tog iallafall och provtryckte färdigt insuget, bytte fuelrailen och soppafiltret samt drog retur från fuelrailen till vars filtret sitter.

Bild

Kikade lite på slangdragning och montering av laddtrycksventilen.
Bild

Å så det sista som behövde göras innan jag plockade bort turbon, luftfilterslang och montering. Hade tänkt köra med flexslangen hela vägen men kändes ganska snabbt som att den nog inte skulle vara långlivat att klämmas in sådär. Så började kolla lite på att dra rör där det var trångt, fick till ett rör av nå tunnväggigt alurör men det kändes så jävligt att svetsa så det vart egentligen bara använt som mall, ska beställa nå 4” avgasrör istället och göra det av men det får vänta lite.
Bild

Bild

Bild

Bild

Sist men inte minst fick jag min diff jag beställt från Portugal, 188 zf lamelldiff (samma som i e30/e36/e28/e34 bl.a.) modifierad för att få i dubbla lameller och monterad i 330ins 188k diffklump. Monterade den i veckan så nu är enhjulsproblematiken löst :thumbright: :lakrits:
Bild

Bild

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010