Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor jun 29, 2017 8:19 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: fre maj 19, 2017 10:23 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 889
Ort: Flisa, norge
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... er-339457/

bulta den här i karossen og skippa hela aluminiums armen om du vill åka stummt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 24, 2017 10:11 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm
Inlägg: 242
Annars finns denna spak i två varianter

http://www.ccp.one/produkt/bmw-e36-short-shifter/

http://www.ccp.one/produkt/spakstall-la ... ntrerande/

Visst dom kostar lite mer men riktigt tajta fina lägen och grym känsla, sen kan man justera bort 5-6 växel med "backspärren" om man ska drifta så slipper man slå i fel växel :roll:

_________________
http://www.garaget.org/?car=300600
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/ LÄN RACING


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 24, 2017 10:40 pm 
Online
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 349
Ort: Växjö
Lövet98 skrev:
Annars finns denna spak i två varianter

http://www.ccp.one/produkt/bmw-e36-short-shifter/

http://www.ccp.one/produkt/spakstall-la ... ntrerande/

Visst dom kostar lite mer men riktigt tajta fina lägen och grym känsla, sen kan man justera bort 5-6 växel med "backspärren" om man ska drifta så slipper man slå i fel växel :roll:


Går även att lägga 1-2 på backspärren med

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.strandmollen.se/
http://www.mkmotorsport.se/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 25, 2017 11:31 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 54
Ort: Kardis
Har sett både dendär och cae-shifter som är väldigt lik dendär. Får se hur det funkar som det blir nu, det får bli en senare uppgradering isåfall. Måste prioritera det som behövs för att få igång bilen nu känner jag :)

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 29, 2017 7:48 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 54
Ort: Kardis
Pga att jag har 50 mil mellan mig och bilen just nu blir det inge skruva, men endel fundera. Börjat fundera på dehär med anslutningar på grenröret.
Hur pass viktigt är det med egt samt mottrycksmätning? Och vad för anslutningar ska man ha på grenröret för detta? En eller flera egt-givare?

Nybörjare på denna del av turbokonvertering så tips å trix uppskattas! :)

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån maj 29, 2017 7:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1436
Ort: Skelleftehamn
Glöm mottrycksmätning iaf, inte lönt.

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jun 03, 2017 7:38 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 07, 2009 6:37 pm
Inlägg: 54
Ort: Kardis
Vill minnas jag såg nån här på forumet som körde med Egt sensor från ebay/Kina (betydligt billigare iallafall) nån som vet vem och hur dessa funkar? Är ju inte direkt nån avancerad grej så tänker mig att de inte kan vara helt värdelösa iaf. Känner inte för att köpa givare för några tusenlappar till denna motor. :?

_________________
BMW E46 330i M54B30 turbo
viewtopic.php?f=21&t=93171
Volvo 244 -75 Rost rost rost!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=77888


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jun 04, 2017 2:53 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1436
Ort: Skelleftehamn
Typ K thermoelement (NiCr/Ni) som bland annat sitter som EGT sensorer är väldigt simpla, det enda som kan skilja dem åt som jag ser det är hur länge den överlever dvs är elementet inkapslat eller ej (läs dykrör). Är det inkapslat så får man däremot en tröghet i den (även elementtjockleken spelar roll) som inte alltid är önskvärd.
På mitt jobb löder vi ofta ihop termoelementen själva och skickar in dem i dykrör, så att köpa dyrare kan jag tycka känns bortkastat då det bara är "lite tråd" :)

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 53 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: kimb0 och 12 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010