RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppdate 11/8
- Arnesson Rallycross
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 296
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:35 pm
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 25
- Blev medlem: sön aug 23, 2009 7:40 pm
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Herrgårdsvagnen verkar vara i ett mycket fint skick, kul att se!
Spännande motorbygge med
Spännande motorbygge med
- Grooverhound
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
- Ort: 360 10 Ryd
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Funkar de fint med kaplhenke distanserna? E de hemmabreddade länkarmar lr köpta?:)Robert Markström skrev:Tackar! Ja de behövs inte så mycket, vita blinkers, fälgar & en kapskiva
Sitter orangea DeCarbon (Turbo/GLT) dämpare fram, KYB Gas-A-Just bak samt Lesjöforsfjädrar.
Dubbla grova krängare bak & 960 mk1 krängare fram. Kaplhenke länkarmsdistanser & breddade
länkarmar.
Ang turberiet, ska köpa dumplock sätta på aggen så jag får bort de inbyggda dumparna i aggen. En mindre
möjlig felkälla
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
070-2829 607
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Dom är egentligen värdelösa om du fråga mig, speciellt då de kostar 3995:- nu på LMR.
Om du monterar dom direkt på bil får du positiv Camber fastän du skjuter fjäderbenen längst in, så
du måste åka 22-25mm breddade länkarmar. Flyttar du in styrstaget ett snäpp så får du Massiv ackerman,
styr du runt lite snävare & släpper ratten så fortstätter den styra inåt till du möter styrstopp.
Dom han har nu har han gjort om lite med plattor & moddat adaptern lite för att råda bot på acekermanproblemet
men jag har de gamla & har således styrlederna i std position för annars blir det bara jobbigt & stört omöjligt
PowerDrifta i snön (snurrar bara).
Om du monterar dom direkt på bil får du positiv Camber fastän du skjuter fjäderbenen längst in, så
du måste åka 22-25mm breddade länkarmar. Flyttar du in styrstaget ett snäpp så får du Massiv ackerman,
styr du runt lite snävare & släpper ratten så fortstätter den styra inåt till du möter styrstopp.
Dom han har nu har han gjort om lite med plattor & moddat adaptern lite för att råda bot på acekermanproblemet
men jag har de gamla & har således styrlederna i std position för annars blir det bara jobbigt & stört omöjligt
PowerDrifta i snön (snurrar bara).
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Grooverhound
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 312
- Blev medlem: ons jun 28, 2006 9:02 pm
- Ort: 360 10 Ryd
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Ofan va lite sugen på sådana. Ser mer "original" ut än många andra styr adapters.
Får ja nog tänka om eller har nya revisionen blivit mkt bättre än dom du har?
Får ja nog tänka om eller har nya revisionen blivit mkt bättre än dom du har?
Rasmus Olofsson||
070-2829 607
070-2829 607
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Ja den kompenserar för den ökade ackerman du får när du flyttar in staget ett hål så du behåller std ackerman. Så ja
nog funkar dom bättre alltid men för 4k köper jag hellre i svartstål
Jag hade ju psykflyt i vanlig ordning & hittade mina på skroten för 100:-
nog funkar dom bättre alltid men för 4k köper jag hellre i svartstål
Jag hade ju psykflyt i vanlig ordning & hittade mina på skroten för 100:-
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Stört hur fräsch den vart! Man blir ju inte lite avis!
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
@Robban.
Den ä ju skitsnygg
Den ä ju skitsnygg
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Kirre: Skrotade dom passaten sen? Synd på den, såg rätt färsk ut. Jag tyckte dom bar lite i mörka laget,
sen har jag jag såpass mörk bil. Funderat dock på att röktinta blink&backljus. Inte så stor prio dock just nu
Tack hasse! Jag gillar hålla lite skick på bitarna men den här försöker ja hålla så pass att
jag törs köra den året runt. Annars måste ja köpa mig en ny brukis, & då kommer de ju
förmodligen sluta på samma sätt igen så att jag tillslut har 5-6st projektbilar
Har "byggt" baslåda idag på tal om annat, i värsta ryssmanér.
Kåpan/klädseln över reservhjulet fick ett hål kapat i sig så att det just rymdes en 10" Hertzbas.
Ytterligare ett litet slutsteg vid namn Genesis SA50 bryggkopplat på basen.
Dubbla lager 50x40x3mm blymattor/bitumenmattor på innerskärm samt lite till på klädselkåpan.
Slutsteget stuvade jag in under koffertskivan & kåpan över reservhjulsbaljan skruvades med nån
extraskruv ist för bara clipsen.
& förvånad jag blev för det spelade riktigt bra faktiskt. Perfekt komplement till dls up5 kitten i
dörrarna som drivs på ett 4 kanals Genesis steg. Sen tar det inge plats i kofferten heller
Jo lite audiofil är jag nog åxå, förutom när det kom till "baslådan" då kan lägga upp en bild på det imorn.
sen har jag jag såpass mörk bil. Funderat dock på att röktinta blink&backljus. Inte så stor prio dock just nu
Tack hasse! Jag gillar hålla lite skick på bitarna men den här försöker ja hålla så pass att
jag törs köra den året runt. Annars måste ja köpa mig en ny brukis, & då kommer de ju
förmodligen sluta på samma sätt igen så att jag tillslut har 5-6st projektbilar
Har "byggt" baslåda idag på tal om annat, i värsta ryssmanér.
Kåpan/klädseln över reservhjulet fick ett hål kapat i sig så att det just rymdes en 10" Hertzbas.
Ytterligare ett litet slutsteg vid namn Genesis SA50 bryggkopplat på basen.
Dubbla lager 50x40x3mm blymattor/bitumenmattor på innerskärm samt lite till på klädselkåpan.
Slutsteget stuvade jag in under koffertskivan & kåpan över reservhjulsbaljan skruvades med nån
extraskruv ist för bara clipsen.
& förvånad jag blev för det spelade riktigt bra faktiskt. Perfekt komplement till dls up5 kitten i
dörrarna som drivs på ett 4 kanals Genesis steg. Sen tar det inge plats i kofferten heller
Jo lite audiofil är jag nog åxå, förutom när det kom till "baslådan" då kan lägga upp en bild på det imorn.
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 6/1
Blev ett nytt tryckrör idag mellan aggen & ICn. Bättre vinkel på rören. Även monterat wirear (en wire flera?) på WG stagen så
jag i realtid kan se vad som händer när det eventuella surget uppstår.
Fick i min R-sport kringla igår samt alla trälister
Plus en bild på min superseriösa montering av basen i skuffen. Den här stackars 10"arn har min
lillebror ägt. Han lämnade den utomhus i en låda gjord av spånskiva. Låg ute i väder & vind så länge
att det tillsist var bara basen, några skruvar & lite sågspån kvar. Sen blev den liggande i garaget,
fått lite färgdam från en annan bil har den åxå men nu har den nytt liv i 245an
Genesis 4ch på kitten i dörrarna. Grymma grejer!
Och här skruva vi fast wireararnnanana (????) i ett redan befintligt gammalt skruvhål förståss
Fjädrarna är för att få bort slacket på dom i höljena.
Ska ta en provsväng imorn & se vad som försigår
//R
jag i realtid kan se vad som händer när det eventuella surget uppstår.
Fick i min R-sport kringla igår samt alla trälister
Plus en bild på min superseriösa montering av basen i skuffen. Den här stackars 10"arn har min
lillebror ägt. Han lämnade den utomhus i en låda gjord av spånskiva. Låg ute i väder & vind så länge
att det tillsist var bara basen, några skruvar & lite sågspån kvar. Sen blev den liggande i garaget,
fått lite färgdam från en annan bil har den åxå men nu har den nytt liv i 245an
Genesis 4ch på kitten i dörrarna. Grymma grejer!
Och här skruva vi fast wireararnnanana (????) i ett redan befintligt gammalt skruvhål förståss
Fjädrarna är för att få bort slacket på dom i höljena.
Ska ta en provsväng imorn & se vad som försigår
//R
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Jag tror detta kan vara problemet.
Den ena turbon "snor" luften från den andra.
Kan du separera så är det nog ingen nackdel.
Som vanligt
//Hasse.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2784
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
På min 635a har jag ju separata avgassystem från båda snurrorna, det kanske kan påverka ?
Enda problemet jag har haft var när wastegate staget lossnade från ena turbon, och wastegaten "trillade öppen"
Oavsett hur mycket man gasade och varvade gick inte laddtrycket över 0,4
Kör inte av vägen när du stirrar dig blind på dina wires wirear varjrar
Enda problemet jag har haft var när wastegate staget lossnade från ena turbon, och wastegaten "trillade öppen"
Oavsett hur mycket man gasade och varvade gick inte laddtrycket över 0,4
Kör inte av vägen när du stirrar dig blind på dina wires wirear varjrar
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Hade precis den tanken också.Hasse Bus skrev: [ Stor bild ]
Jag tror detta kan vara problemet.
Den ena turbon "snor" luften från den andra.
Kan du separera så är det nog ingen nackdel.
Som vanligt
//Hasse.
Känns som massflödet/fördelningen kan bli konstigt mellan luftfilter och byxförgreningen när allt dessutom har samma(?) diameter och olika längd/krökning o.s.v
"Intressant" lösning med dubbelvajer till WG:arna.
Ska bli kul att se filmen på det!
Tycker väl att det är lite för hög nivå/finish på mecket för att kallas ryssmek?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 407
- Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
- Ort: Österlen/Skåne
Re: RadosRyssmek - 245 turbo -93 TwinTurbo uppd. 8/1
Smart lösning med Wirerna!