"Den Vite" Volvo 945 Classic -98

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Såg nu att do88 tillverkat slangpaket även till oljekylaren, så det fick givetvis beställas! :D
Beställde även rostfria slangklämmor till dom.

http://www.do88.se/sv/artiklar/volvo-74 ... ylare.html

http://www.do88.se/sv/artiklar/slangkla ... it167.html
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Brukar ha lite taskigt CO värde på besiktningen, om än inom gränsen. Tänkte därför testa denna produkten från Tripak. Har inte några större förväntningar,
men är ändå nyfiken på om det funkar så bra som dom skriver.

http://www.tripak.se/bensin-booster/
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: Den Vite Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Ja då återstår att till våren se om den håller vad den lovar! :)
Har inga förhoppningar att den ska ge ökad effekt, det är bara CO jag vill ha ner en smula.




Bild
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Fick mina do88 slangar till oljekylen i dag. Detta var det sista slangpaketet som behövdes för att vara
komplett med silikonslangar i motorrummet nu.




Bild
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Hmm... Funderar seriöst på att få fälgarna vitlackade! Blir lite motorsport stuk på dom då.




Bild
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Robert Markström »

Tycker du kan ge dom åt mig ist. Dom sku bara funnits i 18" :)

(jag hade behållt dom silver)

//R
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Haha! Ja det kunde jag ju! :P Jo 18" hade varit najs!
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Fluff
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: ons aug 24, 2011 3:46 pm

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Fluff »

Jag har provat att pulverlacka några galaxy vita, RAL 9010 mera bestämt. Resultatet blev bra men det kändes konstigt, hade också behålt dom silver.
Daniel Ingemarsson

Eslöv/Åhus

0703288947

E34 525 m50 turbo -96
Chevy Truck Atlas 4200 Turbo -55
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Okej! Vi får mycket lackat till jobbet i RAL 9010 faktiskt. :)

Ja är kanske bäst att behålla dom silvriga ändå.
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av anglia-61 »

Vill du ha vita fälgar så sälj dessa och köp motorsportfälgar.
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Tanken har slagit mig faktiskt, men då skulle jag behållt dessa med. Problemet är bara att motorsportfälgar är så s#tans dyra. :(
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Användarvisningsbild
Filaren
Forumsberoende
Inlägg: 588
Blev medlem: ons mar 31, 2004 3:35 pm
Ort: Emmaboda

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Filaren »

Kolla på Team Dynamics. Dom är prisvärda för vara motorsport fälgar. Brukar vara bra erbjudande på dom rätt ofta. Tex på demontweeks

Mvh Andreas
Garage och renovering färdigt år 2...
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Ska kolla där! Tack så mycket för tipset! :)
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
Truls_Nordahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 407
Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Ort: Österlen/Skåne

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av Truls_Nordahl »

Jaha! Efter många villovägar hos Postnord dök slutligen min A-kam upp i dag.

Lär inte ge mer än max 5hk extra, men har ett bredare register än original T-kam.




Bild

Bild
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing
MVA-Productions
För mycket laddtryck
Inlägg: 299
Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Ort: Ulricehamn

Re: "Den Vite" Volvo 945 Classic -98 (oljebyte på bakaxel)

Inlägg av MVA-Productions »

A-kammen funkar klockrent till lättare trim och är enligt mig klart trevligare än t-kammen! Tror du blir nöjd :D
Skriv svar