A-traktor Bmw compact
Re: A-traktor Bmw compact
Hastighets reglering från LOH electronics model H
Induktiv givare mellan lådorna som mäter hastigheten
Induktiv givare mellan lådorna som mäter hastigheten
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Re: A-traktor Bmw compact
Grattis!
Men jag förstår fortfarande inte hur den kan godkännas vid besiktning.
Funktionen i sig fungerar säkert utmärkt, men det ska ju vara svårt att ändra hastighetsbegränsningen också.
Jag har svårt att tro att det tar med än fem minuter att gå förbi hastighetsbegränsningen.
Men jag förstår fortfarande inte hur den kan godkännas vid besiktning.
Funktionen i sig fungerar säkert utmärkt, men det ska ju vara svårt att ändra hastighetsbegränsningen också.
Hur har du löst det?Konstruktiv hastighet
33 § A-traktor skall vara så ombyggd att dess högsta konstruktiva
hastighet uppgår till högst 30 km/h på horisontell
väg. Ombyggnaden skall vara så konstruerad och utförd att
det endast med stor svårighet går att öka A-traktorns högsta
konstruktiva hastighet.
Jag har svårt att tro att det tar med än fem minuter att gå förbi hastighetsbegränsningen.
Jonas Bylund
Re: A-traktor Bmw compact
Dom har varit rätt specifika när dom skrivit regpapperet
Visserligen är det väl inga större bekymmer att fiffla med det ändå, men är väl kanske mindre risk att nån fipplar med en sån där än en som går typ 27 vid 5000 rpm(som man MÅSTE fuska med för att kunna använda)KAROSSERI TYP PICKUP, FLAK GODSLÅDA
MOTOR VOLVO B230F.
TVÅ VÄXELLÅDOR;
FRAM: VOLVO M47, 1,2,3,4,5 & R BRUKBARA
BAK: VOLVO M40 LÅST TILL 1:AN.
KONSTRUKTIV MAXHASTIGHET PÅ HÖGSTA VÄXEL 30 KM/H VID 2300RPM.
HASTIGHETEN REGLERAS AV EN KOMBINERAD VARVTALS-
OCH HASTIGHETSREGULATOR LOH ELECTRONICS MODELL H,
PLACERAD MED TÄNDSPOLEN I FÖRSLUTEN PLÅTLÅDA I MOTORUTRYMMET
BAKOM BATTERIET.
INDUKTIV PULSGIVARE I FÖRSLUTEN PLÅTLÅDA, MONTERAD MELLAN
VÄXELLÅDORNA.
BLÅ KONTROLLLAMPA MONTERAT RAKT OVAN INTRUMENTERINGEN
FÖR ATT TÄNDAS PRECIS INNAN DEN INDUKTIVA PULSGIVAREN BRYTER.
NÄR 30 KM/H UPPNÅS BRYTER REGULATORN STRÖMMEN TILL TÄNDSPOLEN.
OM SIGNAL FRÅN GIVAREN UTEBLIR, ELLER FORDONET STÅR STILLA,
REGLERAS MAXVARVTALET NED TILL 2300 V/MIN.
Re: A-traktor Bmw compact
Japp. Bilen är byggd enl spec i intyget. Visst allt går att fuska med men 2300rpm vid 30km är behovet lågt och jag som byggare har intygat på att inga inbyggda varesig mekaniska eller elektriska funktioner är inbyggda. Lådorna till givare och styrbox/tändspole är försedda med möjlighet till plombering. Dessa är i nuläget bra skruvade men utan åtkomst från kupe vilket godtogs. Jag vill påstå att ryckspärrar är snabbaste sätt för manipulering. Blev 2.5tim övningskörning idag med dottern i 30km, det hade jag inte orkat om den varvat 6000rpm
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se