Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

super7 skrev:
FAH skrev:På lördag har jag fått möjlighet att testa på en väg utanför Umeå så det ska bli riktigt spännande att se hur bilen beter sig nu :)
Om det är där det testades lite förra helgen så är det riktigt bra fäste och bra plogat :thumbright:

//Nisse
Det var det nog, tyvärr blev jag dock sjuk och har varit så sedan onsdag förra veckan, därav radiotystnaden!
Har alltså tyvärr inte hunnit provköra bilen nått...

Hjulinställningen är dock fixad, visade sig behövas! :)
Stod väldigt fel så inte konstigt att bilen betedde sig lite lustigt i högre farter.
Nu är den justerad så jag 0 toe runtom och ca 1-1.5 grad camber runtom, ska bli intressant att känna skillnaden!

Bild

Bild på bilen under hjulinställningen, alltid kul med nån bild så man har det dokumenterat!

Bild

Bild på vinklarna före och efter justering... Här ser man att det inte var helt optimalt bak, negativ camber på en sida och positiv på den andra :D

I tisdags blev bilen A-besiktad utan anmärkning så nu är vi redo inför säsongen!

Mår bättre idag så blir en kort provkörning ikväll för att känna så allt lirar, får se om man kan se nått på incar-filmen! På återseende!
// Fredrik Anderholdt Helgesson
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1534
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av fugazi »

FAH skrev:...får se om man kan se nått på incar-filmen!
Det vore kul att få se!
:thumbright:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur gick det i dag?
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Här kommer svaret Jens!

Hej igen!

En tävlingshelg har passerat så här kommer en liten tävlingsrapport :)

Men innan det ska vi backa bandet till torsdagens korta test då jag lika förbannat hade problem med mittdiffen!
Började provköra lite och då verkade allt funkar bra, bromsarna tog mycket bättre och bilen låg bra på vägen, skönt :)
Sen kom jag på att jag skulle prova låsa mittdiffen, när diffen blir låst börjar hela drivlinan låsa upp sig och bakvagnen börjar hoppa!
Precis som om det är fel utväxling i bakdiffen...
Kör inte nått mer utan lastar bilen och åker hem med pannan i djupa veck!

Ringer säljaren av lådan och det visar sig att han upptäckt samma sak när han monterat och testat sin nya låda dagarna innan!
Efter lite fundering och en koll i hans bakdiff så står det klart att min låda har 4.44 i slutväxel, en utväxling som inte finns i någon Subaru-modell med 6-växlad låda som såldes till gemene man :)
Han köpte bilen med lådan i utan information om att det skulle vara bytt utväxling, enligt växellådskoden är det 3.9 och det är även det som står på bakdiffen.

Kontentan är att jag har 4.44 i framdiffen och 3.9 i bakdiffen :D
Ingen fara om jag kör med diffen öppen men det förklarar ett och annat, varför bilen känts så himla överstyrd! Vill bakhjulen gå snabbare än framhjulen är det inte så konstigt ;)
Skönt att veta vad orsaken är, har fått tag i diff med rätt utväxling av köparen så det kommer lösa sig enkelt och jag hoppas att jag äntligen ska få en riktigt fyrhjulsdriven bil :D

Nåja, åter till tävlingen!

Stärkesmarksrundan kallas tävlingen, går i byn där min farfar är uppvuxen :)
Ca 5 mil totalt med ca 2 mil sträckor på nyhyvlade vägar, underbart underlag!
2 sträckor som kördes 2 ggr med lite varierad sträckning, ca 32 startande i olika klasser.

Bild

Bild från kvällen innan tävlingen.

Gick in med inställningen att få köra och målet var att ta mig i mål utan att sladda av vägen! :D

Morgonen började med att bjuda på -22 grader och klar himmel, en temperatur och ett väder som skulle hålla i sig hela dagen :)

Körningen var lite ringrostig första varvet, tog det väldigt lugnt och försökte hålla bilen på vägen.
Nu när jag visste att den drev betydligt mer bak så blev den ännu svårare att köra än sist ;)

Andra varvet hade jag lite högre tempo, på SS3 hade jag 3:dje snabbaste tid totalt!

Gjorde inga större misstag (mest eftersom jag tog det lugnt) och höll mig på vägen så jag var väldigt nöjd :)

Nedan kommer några bilder från Fredrik Rönnbäck, tack så mycket!
4 första bilderna är från SS2, de två sista är från SS3.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bra ladd på SS3, rolig målgång med ett krön :)

Nedan även länkar till incar-filmer från alla 4 sträckorna. Tyvärr klarar inte kameran av ljuset utomhus när den sitter så långt bak i bilen så vägen är ibland svår att se...
Men kul med lite film ändå :D

SS1:
https://youtu.be/kZ_uPohuQIo

SS2:
https://youtu.be/Li_lg9DDT7M

SS3:
https://youtu.be/sQJLbewh2_0

SS4:
https://youtu.be/iT3L4cl2J28

Roligt att få se sin egen körning, är nyttigt :)
Det viktigaste jag måste ta med mig är att våga åka på en högre växel, bilen orkar så föraren måste bara våga :D

Är ändå väldigt nöjd med dagen, var 3 sekunder från 3:dje-platsen i 4wd så det kändes kul :) Får jag till diffarna nu så är vi på banan!
Det jag vill ändra på bilen är mjukare fjädring bak då den vill studsa och hålla på samt att jag skulle vilja ha ännu mer broms fram så ska titta på om det går att lösa på nått bra sätt...
Annars funkade bilen felfritt, var varmt och trevligt i kupen trots temperaturen ute.
Motorn höll tempen och fungerande klockrent hela helgen!
Det som gick sönder var innerskärmarna fram, kunde varit värre helt enkelt :)

Vad händer nu?
Ska riva ner diffen i kväll för byte av utväxling :)
Sen ska jag titta över bromsarna!

Återkommer med uppdatering när jag vet mer om bakdiffen, på återseende!
// Fredrik Anderholdt Helgesson
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Hejsan!

Igår plockade jag ner bakdiffen och packade den för att skicka till Encrantz så han kan byta utväxling :)

Bild

Känns som jag tagit liknande bilder tidigare? ;)

Noterade även att mitt ena bromsbelägg vänster bak var helt nednött, var metall mot metall!
Alla 3 andra belägg bak såg nästan nya ut, lite mystiskt... Måste ta lös oket och kolla om det kärvar samt beställa nya belägg :) Ska även beställa renoveringssats till bak-oken utifall att!
Skivan såg ut att ha klarat sig hyfsat så tar nog bara lös den och svarvar av den en aning.

Har börjat titta på ljusboxen också, den ville inte lysa senast jag testade så blir att byta ut kablaget till den så man vet hur det är kopplat :)
Är rätt smart gjort, sitter insatser med H4 så man har hel- och halvljus i boxen!
Perfekt om det är snörök eller dimma när man kör, då kan man köra halvljus på ljusboxen så slipper man bli så bländad :)
Kommer koppla den på en 3-vägsbrytare så man har 3 lägen: avstängd, halvljus, helljus.

Blir ingen skruvning ikväll utan siktar på en effektiv kväll med demontering av bakbromsar på onsdag, på återseende! :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av Jens Gustavsson »

kul att läsa och följa de fina inläggen! ni jobbar lugnt och metodiskt och fin putsar på bilen som man ska göra :thumbright:

kul sen att hitta sånna där stora fel och känna hur det blir bättre och bättre hela tiden.

har ni fått till nå data loggar man kan analysera? snart då bilen blir bra och chaffören mer varm i kläderna är det kanske dax att plocka fram lite mer hk?

ha det bra och kör försiktigt det vinner man på långa loppet då man hinner utveckla bilen och körningen istället för att rikta plåt hela tiden.

en sån 4wd bil på såna vägar är ganska snäll mot däck kontot eller?

ska se lite filmer i kväll

mvh jens
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Tackar, kul att det uppskattas :)

Ja det har varit min plan, vill få köra bilen och testa mig fram så jag vet hur jag vill ha den :)
Ser det positivt, har nu lärt mig köra bilen när den är orolig och sladdar, kan bara bli bättre sen när den inte är så överstyrd :)

Jo, jag loggar varje tävling så börjar ha en del data! Än så länge räcker effekten men som du säger så vill man nog ha mer i framtiden, har nog en plan på E85 så småningom :)

Det är mitt mål, kör hellre lite försiktigare och tar mig i mål med hel bil än att köra sönder :)

I helgen nöttes däcken inget alls, hade två nya fram! Syns inte att de har gått en tävling ens :) Tacksamt när det är så mycket is på vägarna!
// Fredrik Anderholdt Helgesson
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Hejsan!

Nu händer det saker igen :)

Har demonterat bakbromsarna och konstaterat att skivan klarat sig hyfsat så den ska bara svarvas av lite för att få en bättre yta :)

Har beställt nya belägg som kommer med posten idag.

Fick diffen från Encrantz igår så monterade upp den, tar alltid en stund när bakvagnen är krokig :D Men nu sitter den där och jag hoppas slippa ta ned den på ett tag :)

Ikväll kan jag förhoppningsvis dra det sista jag inte hann dra kring diffen samt skruva ihop bromsarna bak :) Sen är det innerskärmar som måste fästas, fick hjälp av min far igår att göra mallar för nya!

Får eventuellt hjälp ikväll med ljusboxen också, ska dra ny kabelstam till den!

Siktar på provkörning i helgen någon gång, får se vart det går att köra :)

På återseende :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Hej!

Blev lite skruvning igår, fick dock avbryta mitt i då Mats som åker kartläsare med mig fyllde år så vi blev "tvungna" att åk och fika lite ;)

Fick hjälp av min kompis Nicklas och min far så nu är bilen mekaniskt sett klar, ska hänga upp bakre delen av avgassystemet bara :)

Nicklas ägnade kvällen åt att försöka förstå varför det gick 12 kablar in till ljusboxen!
Inte helt lätt men vi tror att vi listat ut hur den är tänkt att fungera :)
Eftersom det är hel- och halvljus i boxen så kommer jag reducera det till en 6-polig kontakt, 2 pluskablar och 2 minuskablar, 4 mm² styck, samt 2 signal-kablar för hel eller halvljus :)
Tycker det ska räcka, relän sitter i själva boxen så kommer dela upp kablaget där :)

Fadern jobbade på med innerskärmar, kommer bli lightversion på vintern som bara skyddar kabelhärvan.
Eftersom däcken är lite stora så går det inte att köra med original då de slits sönder om det fjädrar in mycket fram!
Ska köpa två nya original innerskärmar som man kan köra med på sommaren, de skyddar bra mot grussprut :)

Jag monterade nya bromsbelägg bak (på båda sidorna) och drog fast diff och annat runtikring under bilen.
Justerade även bromsvågen för max frambroms, vill testa ytterligheterna nu till helgen så jag vet hur den känns med mycket frambroms!

Ikväll blir det att göra klart innerskärmarna och jobba lite mer på boxen tror jag, siktar på att ha den klar till nån gång nästa vecka.

Kommer testa lite kring stugan på lördag så ska bli kul att se hur den beter sig nu när den äntligen fungerar som den ska!

Har eventuellt bättre begagnade hjälmar pågång men det blir en senare uppdatering, på återseende! :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av super7 »

FAH skrev:Nicklas ägnade kvällen åt att försöka förstå varför det gick 12 kablar in till ljusboxen!
Inte helt lätt men vi tror att vi listat ut hur den är tänkt att fungera :)
Eftersom det är hel- och halvljus i boxen så kommer jag reducera det till en 6-polig kontakt, 2 pluskablar och 2 minuskablar, 4 mm² styck, samt 2 signal-kablar för hel eller halvljus :)
Tycker det ska räcka, relän sitter i själva boxen så kommer dela upp kablaget där
Fiffig lösning :thumbright:
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

super7 skrev:
FAH skrev:Nicklas ägnade kvällen åt att försöka förstå varför det gick 12 kablar in till ljusboxen!
Inte helt lätt men vi tror att vi listat ut hur den är tänkt att fungera :)
Eftersom det är hel- och halvljus i boxen så kommer jag reducera det till en 6-polig kontakt, 2 pluskablar och 2 minuskablar, 4 mm² styck, samt 2 signal-kablar för hel eller halvljus :)
Tycker det ska räcka, relän sitter i själva boxen så kommer dela upp kablaget där
Fiffig lösning :thumbright:
Ja, jag gillar också tanken med hel-/halvljus i boxen :)
Är det då mycket snörök eller liknande kan man ju ändå få betydligt bättre halvljus om man har det i ljusboxen också!

Var en stund i garaget igår och hann göra de sista förberedelserna inför test, känns bra att var "klar" med bilen 1 veckan innan tävling!

Stänkskydden är på plats, allt under bilen är kontrolldraget och hjulen sitter på plats :)
Köpte nya OEM hjulbultar från importcarparts.co.uk och kunde hämta ut dem igår, skönt med nya bultar! Eftersom man byter hjul rätt ofta känns det bra med nya som går lätt och är fräscha :) Nästa steg blir att byta pinbultarna i naven också, men det blir till sommaren!

Fick hjälp av en bekant som heter Donald med funderingarna kring ljusboxen, han är rutinerad och hade några bra tips :)
Kommer dra samma mängd kabel som jag tänkte från början och dra om allt kablage i ljusboxen och i bilen så man vet hur det är kopplat!
Det blir nästa veckas projekt :)

Bilen är i alla fall redo för test imorgon, lördag :)
Dessutom är den nog, för första gången, i det mekaniska skick som jag haft som mål när jag började bygga om den :) Det som saknas är att fräscha upp bakvagnen med nya bussningar, delvis därför jag köpte reservdels-Imprezan!
Kommer plocka hela den bakvagnen och måla upp den och byta bussningar så den bara är att hänga upp i bilen (då blir det nog även R180 bakdiff, har fått tag i en 4.44-utväxling till den också) :)
Men förutom det så känner jag mig rätt nöjd (i teroin i alla fall :D) med nuvarande setup, ska blir riktigt spännande att få testa hur det funkar nu när allt är som det ska :)

Återkommer med lite uppdatering efter helgen, på återseende! :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Hej!

Äntligen fungerar bilen som den ska! :D

Provkörningen gick bara bra, inga problem annat än att bilen är lite hård bak (som jag misstänkte) samt att växellänkaget är alldeles för sladdrigt för att på ett säkert sätt kunna lägga i 3an efter att har gasat på 2an :)
Men förutom det kändes den riktigt bra!

Kommer köra med full tank och eventuellt två reservhjul för att få den lite mjukare bak som nödlösning :)

Bromsbalansen var mycket bättre, låser fram och bak om jag bromsar hårt, äntligen :)

Diffen funkade också som tänkt, helt annan bil att köra nu.
Den beter sig även bättre med diffen upplåst, inte alls lika halkig bak :)

Tyvärr blev det inga filmer annat än den nedan, låter trevligt på tomgång i alla fall :)

https://youtu.be/93xppJi4pLs

Mekaniskt blir det bara oljebyte i låda och motor, sen är bilen redo :)
Eventuellt att jag höjer den nått varv på framfjädringen för att få med frigång till innerskärmarna!

Fokus under veckan kommer dock vara att få igång ljusboxen, blir svårt att köra i mörker!

Sen är det bara att tagga inför helgen, har startnummer 150 så kommer gå ut näst sist i hela SM/DM-fältet :)
Återkommer med uppdatering under veckan, på återseende!
// Fredrik Anderholdt Helgesson
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Hejsan!

Ingen lång uppdatering idag då det inte hänt så mycket spännande :)

Ljusboxen har fått lite nya kablar så nu lyser den som den ska igen :)
Kan välja mellan hel och halvljus på den så ska bli intressant att se hur det upplevs!

Förutom det har jag bara allmänt gått igenom bilen och kontrolldragit bultar och städat upp lite grann :)
Har två bultar i växellådsbryggan som har dålig gänga i karossen så kommer blir helicoil där så småningom!

Nu är jag peppad inför helgen, ska besikta bilen ikväll mellan 18:30-22:00 :)
Smidigt att göra bort det dagen innan!
Första start i DM:et är ca 10:00 men eftersom jag går ut så sent så kommer jag nog inte starta förrän kring 11:00 :)

Återkommer med en tävlingsrapport och förhoppningsvis lite film så fort som möjligt, på återseende! :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
Lillen
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre jan 16, 2009 5:48 pm
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av Lillen »

Trodde du skulle åka SM med.
Var jag som kom och funderade om du inte skulle köra istället =)
VW & Volvo.
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Inlägg av FAH »

Lillen skrev:Trodde du skulle åka SM med.
Var jag som kom och funderade om du inte skulle köra istället =)
Nej, jag hade inte möjlighet att vara ledig på fredagen samt att den ekonomiska biten falerade.

En tävlingshelg har passerat och bilen är fortfarande hel och fungerande, vad mer kan man begära? :D

Skämt åsido, bilen har fungerat förhållandevis bra, nu är det bara föraren som måste våga mer ;)

Fredag efter jobbet lastades bilen och kördes till Vännäs för besiktning inför tävlingen.
Allt gick smidigt och vi fick ställa in hela släpvagnen med bilen på i ett varmgarage, väldigt enkelt :)

Lördag morgon tog vi oss till Vännäs återigen för att ställa upp servicen.
Lagom kallt och ingen snö, underbart :)

Noterna kontrollerades, vissa ändringar gjordes, och bilen förbereddes inför start.
Serviceteamet bestod av min sambo, min mor samt mina kompisar Mattias och Nicklas, tack så mycket för hjälpen! :D

Bild

Bild från servicen.

Bild

Bild

Bild

3 bilder när jag var påväg ut till första sträckan :)

Tävlingen i sig då?
Jo, jag körde en DM-tävling som heter Vännäs Plåtrally, samtidigt gick en SM-tävling kallad Rally Vännäs :)
SM-förarna gick alltså ut först på vägarna och sen kom DM-förarna, totalt hade jag ca 100 bilar före mig så jag var förberedd på spåriga vägar :)

DM-tävlingen bestod av ca 15 mil totalt med ca 8 mil special-sträcka fördelat på 6 sträckor. Service efter de 3 första sträckorna.

Hursomhelst så tog jag mig iväg på första sträckan (SS4 i SM-tävlingen, kommer benämna dem efter SM-tävlingens ordning hädanefter) och möttes av väldigt spårig väg, tog det lugnt för att ta mig igenom den :)

SS5 var en lång sträcka, ca 2 mil. Första delen var underbart rolig, bred byaväg som inte var allt för spårig! Efter några kilometer vek vi av stora vägen och körde mindre vägar som var lite spårigare, innan vi kom upp på stora vägen igen :)
Tyvärr hann jag upp en Volvo efter ca 1/2 sträckan och tog mig inte förbi så fick finna mig i det och bara lägga mig en bit bakom och köra fort där det gick :)

SS6 var 1.5 mil och bjöd på ungefär samma karaktär som SS5, till denna stäcka hade vi lyckats få 2 minuter mellan oss och Volvon framför så vi inte skulle hinna ikapp den!
Det var bra för vi kunde njuta av sträckan helt själv.
Nu började jag våga gå på mer in i kurvorna men upptäckte väldigt snabbt att mina bromsar tog rätt dåligt när de blev lite plågade...

Efter SS6 var det service, solen som tittade fram tidigare under dagen började sakta vilja dra sig bort så ljusboxen monterades :)
Olja och hjul kontrollerades samt att styrboxen tömdes på loggar.

Bild

På serviceplatsen innan vi åkte ut på nästan sträcka!

Bild

Rallybil i motljus, underbar syn ;)

SS7 direkt efter servicen var också ganska spårig och snabb så jag tog det lugnt även här.
Bilen orkar ganska precis 160 km/h med nuvarande utväxling (tappar så mycket ork på varv så den hade gynnats av en växel till!) och ville inte plåga den allt för mycket så släppte på de längsta rakorna.

SS8 gick förbi Stärkesmark där jag körde förra tävlingen så här vågade jag gå på mer, även fast bromsarna var dåliga.
Underbar sträcka, inte så spårigt och trevliga vägar :)

SS9 får samma betyg som SS8, väldigt njutbar!
Häftig del som var plogad på en rätt kuperad åker i ca 1 km, lite tekniskt och väldigt underhållande :)

Kunde alltså ta mig i mål med en realtivt hel bil (två buckliga vänsterdörrar efter en närgången snöklump) :D

Incar-filmer samt bilder från sträckorna kommer så småningom, har haft lite problem att redigera filmerna :)

Resultatet är inte så mycket att skryta om, 13:e plats av ca 40 som gick i mål.
Hade väl placerat mig lite högre om jag inte hamnat bakom Volvon men det viktigaste för mig är att bilen fungerar och att det kändes bra att köra nu, förutom bromsarna :)

Vad har jag för lärdomar efter tävlingen då?
Jag ska köpa nya belägg och bromsvätska (redan gjort när jag skriver detta) så jag vågar lita mer på bromsarna.
Sen måste jag våga bromsa senare, samt ligga kvar på en högre växel (även om jag ofta åkte en växel högre på denna tävling än förra finns stort förbättringspotential) :)
Utväxlingen i lådan kommer jag inte röra förrän sen, vill få köra bilen istället för att skruva! :)

Vad händer härnäst?
Jo, tävling nästa helg utanför Örnsköldsvik!
Örnskölden heter tävlingen, går kring Långviksmon ca 4.5 mil nordväst om Ö-vik :)

Detta kommer bli perfekt, kommer hinna få beläggen så jag kan utvärdera dem på en stor tävling :)
Blir nog sista riktiga stora vintertävlingen för i år så känns kul att få köra den så pass tätt inpå!
Lättare att få in känslan för bilen om man får köra några tävlingar efter varandra :)

Ikväll blir det allmän service och mot slutet av veckan (då beläggen kommit med posten) monteras beläggen!
Lägger upp filmer och bilder från sträckorna så fort som möjligt, på återseende!
// Fredrik Anderholdt Helgesson
Skriv svar