Re: Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil
Postat: tor aug 17, 2017 8:11 am
Hallå igen!
Igår gjordes de sista stora sakerna på bilen inför tävlingen!
De sista kablarna till MapDCCD-styrningen kopplades in, har dragit in TPS, fotbroms, handbroms, hastighet och RPM till den
Allt verkade funka bra tills jag hade konfigurerat klart den och skulle skicka ström till mittdiffen, då varnade boxen för kortslutning!
Läste instruktionerna och mätte upp resistansen mellan linningarna på DCCD:n.
Mätade mig till 0.4-0.5 ohm och enligt manualen ska det vara mellan 1.8-3 ohm på en 6-växlad låda! Dumt, antingen kabelbrott eller så är diffen trasig... Detta var kl 23:30 så gick hem efter det! Ska dit ikväll och felsöka lite mer utförligt Det värsta som händer är att jag får köra utan styrningen och ha en lite mer bakhjulsdriven bil!
Förutom det hängde jag upp avgasröret och drog fast allt under bilen så det är nu klart
Det som ska göras när den ställs ner på hjul igen är att göra en grov hjulinställning.
Tittade även över tätningen runt tankarmaturen för att se om bränslelukten kom därifrån.
Den satt inte rätt så tog lös och justerade till den och drog fast allt igen, hoppas att det inte ska lukta mer Har en ny tätning men det är ett rent h-vete att byta den sen jag byggde om bränslesystemet så jag slipper gärna! Hoppas det blev tätt nu, annars åker jag på att byta den ändå
Ikväll ska jag gå igenom bilen en sista gång och se om jag kommer på nått som ska fixas
På återseende!
Igår gjordes de sista stora sakerna på bilen inför tävlingen!
De sista kablarna till MapDCCD-styrningen kopplades in, har dragit in TPS, fotbroms, handbroms, hastighet och RPM till den
Allt verkade funka bra tills jag hade konfigurerat klart den och skulle skicka ström till mittdiffen, då varnade boxen för kortslutning!
Läste instruktionerna och mätte upp resistansen mellan linningarna på DCCD:n.
Mätade mig till 0.4-0.5 ohm och enligt manualen ska det vara mellan 1.8-3 ohm på en 6-växlad låda! Dumt, antingen kabelbrott eller så är diffen trasig... Detta var kl 23:30 så gick hem efter det! Ska dit ikväll och felsöka lite mer utförligt Det värsta som händer är att jag får köra utan styrningen och ha en lite mer bakhjulsdriven bil!
Förutom det hängde jag upp avgasröret och drog fast allt under bilen så det är nu klart
Det som ska göras när den ställs ner på hjul igen är att göra en grov hjulinställning.
Tittade även över tätningen runt tankarmaturen för att se om bränslelukten kom därifrån.
Den satt inte rätt så tog lös och justerade till den och drog fast allt igen, hoppas att det inte ska lukta mer Har en ny tätning men det är ett rent h-vete att byta den sen jag byggde om bränslesystemet så jag slipper gärna! Hoppas det blev tätt nu, annars åker jag på att byta den ändå
Ikväll ska jag gå igenom bilen en sista gång och se om jag kommer på nått som ska fixas
På återseende!