Lägger upp en tråd här av våran test motor, med det menas det är kompisens motor, jag skruvar.
Blocket monterad. SPM 158mm stake, kolvar som gjer låga 7.6 i komp.
målet är att ladda mycket på bensin.
borrad för kamsensor. Ska testa att trigga på orgiginal stöpningen här inne, borde gå.
Kamsensorn
Kamsensorn monterad
Motorn med med turbon monterad. 59mm turbonetics. steg5 avgas med 63ar
Kopplingen, sachs 765 og 6 puck kep sinter på svarvat original pottsvänghjul
Lådan, gs6-37dz omsvetsat av mig
Sprutet som ska användas dre-ecu. baserat på ms2extra.
Planen med prosjektet är att börna, och testa saker med motorn, ock bromsa mellan varje gong. kurvarna kommer upp här när det är gjort.
Planer:
A-kammen kommer att bytas mot K-kam, kanske nogot annat sts???
Testa om sekventiellt värkligen gjer nogon effekt/spool? jag tror inte det
Byta 940 røret mot hemkjört 42mm rør.
Byta avgashus till ar82
byta insug til kl-racing stöpinsug
Ladda över 2 bar på bensin
DreRacing@ B230 turbo testmotor
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
DreRacing@ B230 turbo testmotor
Senast redigerad av DreRacing@ den fre mar 17, 2017 9:07 pm, redigerad totalt 2 gång.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: DreRacing@ B230 turbo testmotor
vilken STS-kam skulle sitta perfekt?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: DreRacing@ B230 turbo testmotor
Tack för att du talar om det, det funkar ju på min dator för jag är inloggat på min google-konto...
men nu ska det funka för alla
men nu ska det funka för alla
Re: DreRacing@ B230 turbo testmotor
Kul initiativ, så många som använder sprit idag så blir kul att se vad ni får med bensin.
Bra fråga om kamaxeln där. Vad är det för mått på turbon förutom 59 mm kompressor-inlopp?
Vad är gjort med toppen?
Kanske en STS-247 med 112 el 114 nockvinkel vore något?
Bra fråga om kamaxeln där. Vad är det för mått på turbon förutom 59 mm kompressor-inlopp?
Vad är gjort med toppen?
Kanske en STS-247 med 112 el 114 nockvinkel vore något?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: DreRacing@ B230 turbo testmotor
Jag "vet" ju redan att A-kammen kommer att strypa motorn på topp. men gje et jäkla bra vrid 440nm vid 1.4 bar har jag sett. (standard fk motor)
och att K-kammen vil dra längre upp i registeret.
så hadde varit kul att se vad en sts kam hadde gjort med motorn. men först kör vi A och K för att prova.
Toppen är en helt original 531, inget gjort.
jag kan mäta exducern ut på turbon
och att K-kammen vil dra längre upp i registeret.
så hadde varit kul att se vad en sts kam hadde gjort med motorn. men först kör vi A och K för att prova.
Toppen är en helt original 531, inget gjort.
jag kan mäta exducern ut på turbon