mauser240 skrev:Fick du nå kaffe?
Som du kanske märkt så kan det ibland löna sig med lite felsökning och mätningar, blir lixåm inte lika många delar att byta
Ja och nej. Tomgångsmotorerna förstår jag verkligen inte. Provade de båda jag har öve i en annan bil och där fungerar de perfekt, men i min motor funkar de inte alls.
Samma nummer på alla tre. Rätt spänning i kontakten. Mysko.
Det där med knacksensorn hade jag kunnat mätt
Småpulat lite med bilen.
Byggde en ställbar wastegate.
Ville först svetsa dit en mutter och gängad justering men klockan verkar vara gjord i aluminium(?) Svetsa gick då inte.
Den funkar som så att man justera fästet på stången fram och tillbaka för önskat laddtryck. Jag fick fila ett spår på stången för att det skulle passa.
Fjädern hakas i ena ändan (vid klockan) och andra änden skruvas fast i öglan.
Nya skyltar:
Pennfack:
Kom över två likadana högtalare som jag redan har, men dom fick inte plats i dörrsidorna bak, så dom hamnade i hatthyllan.
Testade lite 0-100 och fick jag en ny motorlampa.
Bilen går fruktansvärt mycket bättre nu
Har fått nys om en 531-topp för kaffepengar så jag kanske monterar en sådan. Några häftigare operationer blir det nog inte på ett bra tag.
Börjar nya jobbet om några veckor, måste spara pengar till nya delar. Lägenhet på G.
Blir nog inga fler uppdateringar tills jag har något intressant att rapportera.